• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Anja 19 juli 2008

Djinni

vad duktig du är... jag fixade HELT ren kur i tre dagar, sen gav jag upp. Båda gångerna! Nu unnar jag mig ett ägg då och då, några räkor när jag får lust osv...

Idag tog jag fyra godisbitar när barnen åt godis!

Shit så duktig du är

• Anja 19 juli 2008

Djinni

jag insåg när du skrev att du är så hungrig att jag faktiskt itne känt någon hunger idag och igår!

Och då har jag ändå inte kört ren kur... men dagarna innan det var jag ju så VIDRIGT hungrig att jag nästan ville gråta.

Skumt... tog min andra pulverhalva (kör ju sex ggr om dagen med halva portioner) nyss...

Har visserligen ätit en grönsallad m räkor idag kl.12 och så har jag druckit massor så det kanske är därför jag ej är hungrig. Dessutom är jag superförkyld och har sååå ont i halsen så jag har faktiskt ätit en hel del halstabletter. Hostar hela tiden annars för det svider o killar i halsen

Är det ok att dricka örtthé, vet ni det? Om det ej är söta grejor som nypon och sånt alltså utan bara örter.

• Djinni

det är ok med te, men ingen mjölk o socker i.. så mycket vet jag.. gonatt på er..

• Thiaa

Oj, ja e osså tokförkyld. Ingen feber eller så men nästan rinner och halsen är svullen. Vad kan man äta? Bafuccin?

Hade d lite trögt imorses men nu mår jag bra igen. Inte alls hungrig och inte sugen på nåt nu alls faktiskt. Fast jag har städat och tvättat hela dagen å nu sitter ja me tända ljus i en ren lägenhet - utan att äta nåt, det känns skumt!

Men det känns som jag har vant mig av vid vanan att stoppa nåt i munnen hela tiden. Imorgon ska jag väga mig - om jag kommer i säng i tid inatt vill säga!

Lycka till alla - ni är så duktiga och jag är så avundsjuka på att ni går ner så mycket i vikt! :)

• Anja 19 juli 2008

Fast Thiaa

jag går ner väldigt sakta... har ju inte ens gått ner de där "obligatoriska" 2 kilona vatten som det står att man har...

har gått ner 1,6 kg... så det går INTE fort här heller... och minsta lilla jag fuskar så åker jag upp flera hundra gram t.om ett kilo i taget! Oavsett hur liiite jag fuskar.

Åt en grönsallad med räkor idag... ruccola, isbergs, rödlök, gurka och lite tomat och räkor. Antar att det kommer visa sig på vågen imorgon som ett + på typ 300-400 g. Suck...

skittrist!

• dragonesse

Anja: du vet väl att du inte går upp _egentligen_ när du "fuskar" med så små grejer som du gör? Det är bara att kroppen binder vätska så att det ser ut på vågen som att du har gått upp. Du kan omöjligen gå upp i vikt på så litet kaloriintag!

• dragonesse

Snart har jag gått en vecka och det känns bara bra! Köpte en ny cykel idag också så nu ska jag börja cykla till jobbet, härligt! Blir lite vardagsmotion där...

Som vanligt när jag är på kur har jag börjat "porrsurfa" som jag och min sambo säger... jag sitter och dreglar över recept jag hittar på internet och fantiserar om allt jag ska äta sen. Men visst är det konstigt, när man går på kur vet man PRECIS vad man ska äta sen och kan komma på massor med nyttiga maträtter också (och inte bara favvosarna som tacos och pizza) men när man har ätit vanlig mat ett tag så kan man inte komma på EN ENDA grej att laga så då blir det så lätt att springa iväg till pizzerian... Hmm... Så är det för mig i alla fall. Men det ska det bli ändring på! Har gått igenom alla våra utskrivna recept idag och kategoriserat så nu ska vi göra upp ett matschema för när vi börjar äta igen! Jag har nämligen tur för min sambo kör kur samtidigt som mig, det underlättar något enormt!!

• dragonesse

Är det förresten någon mer än jag som drömmer en massa konstiga saker? Inatt drömde jag att vi skulle gifta oss redan nu och att tiden hade gått alldeles för fort så vi hade inte kommit längre i planeringen än var vi är nu. Med andra ord så var varken saker som mat eller blommor bestämt. Det var 16:e augusti i drömmen, men samtidigt så var det vitsippor ute så man såg ju klart och tydligt att det var vår... Skitskumt! Och jag var så stressad och ledsen över att vi inte hade hunnit planera klart...

Sen en annan skitskum sak som hände var att jag i drömmen provsmakade maten som smakade skitäckligt, och så vaknade jag till och insåg att jag låg och tuggade på min ena öronpropp!!!! Som jag hade haft i örat halva natten!!! BLÄÄÄÄÄÄ!!! Fattar inte hur det har kunnat gå till, vad är det för fel på mig?! Suck... Nån annan som gör helt knäppa saker på kur?!

• dragonesse

67,7 kg imorse!! Och det har inte ens gått en vecka! härligt!!! Imorgon däremot har det gått en vecka, får se vad vågen visar då! Hur går det för er andra?

• Anja 19 juli 2008

Ååhhh dragonesse vad härligt... wiiihoooo

själv blev jag oxå ganska glad i morse... Vågen visade 81,1

När jag går under 80 kommer jag GRÅTA av lycka... det var sååå länge sen. Över 2 år sen jag vägde under 80 kg, för att inte tala om hur länge sen det var jag vägde under 70 ohc under 60...

Haha, det är 7 år sen jag vägde under 60... (fast det var FÖR lite) dock höll jag mig på 63 ända till år 2004 sen var det två graviditeter som tog kål på min då snygga kropp

Men, jag SKA ha den tillbaka, även om det är m hängigare tuttar och slappare skinn

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9