• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • AoM

Hur många här inne går på ren kur just nu?

• AoM

Ok. This is it.

Vikt: 79.2 (visserligen med linne och tunna mjukisar, men ändå)
    Längd: 164
    BMI: 29.4
    Drömvikt: ca 62-65kg

Hade jag sett detta för, ja säg en månad sen då hade jag börjat storgråta. Men inte idag, för idag är jag taggad! Jag sitter här vid min nya dator, med en kakaodrink i handen :)

Detta kommer jag fixa! Två veckor på ren kur är mitt första mål. Klarar jag det ska jag...gå på bio!

När jag har passerat 10 kg ska jag beställa min vigselring (som är sååå fin:)

När jag har gått ner allt ska jag unna mig en ny garderob. Ett bröllop. Mannen i mina drömmar!

Visserligen får jag ju bröllopet och mannen OM jag inte skulle gå ner (men det ska jag ju), men jag vägrar att lägga ut 8000kr på en fotograf om jag sedan alltid kommer att se TJOCK ut på bilderna.

En fråga, hur ofta går ni på toa? Ni som går på ren kur alltså? Kanske personligt men jag testar att fråga. Min mage har nämligen aldeig varit regelbunden, går kanske 2-3 ggr/vecka. Undrar hur det blir på ren kur?

• Anja 19 juli 2008

AoM

Jag rekommenderar att testa att dricka pulvret mer utspätt. Jag klarar INTE av det när man bara mixar det m 2,5 dl vatten. fy f..n rent ut sagt.

Jag mixar det med ca 4 dl (minst) och då blir kakaopulvret som vanlig oboy både t smak o konsistens tycker jag.

De smaker jag rekommenderar dig att skita i är JORDGUBB, vanilj och cappuccino och de varma dryckerna. Inte så goda. Jordgubben är rent ut sagt vidrig.

Men kakao, chokladmint och banan, mums och man kan mixa dem med varandra för variation, kakao/banan är sååååå god

Men när konsistensen är sådär trög och smaken blir för intensiv och man känner sältan, då KAN JAG INTE dricka det.

men ajg har provat många pulverdieter och INGEN har smakat så här bra.

Nu bara klunkar jag i mig ett 0,5 l glas på en minut, helt utan problem, tycker t.om att det är gott.

Men det krävs mer vatten än på anvinsningarna för att det ska vara gott.

Till toabesöken... de är mkt mer sällsynta nu. Går nog typ var 4:e dag. Tidigare i princip varje dag, så det är stor skillnad. + att ajg är hård i magen som f..n hahahaha

Men det är det värt

• Anja 19 juli 2008

Jaha, då har jag idag vägt mig, morgonvikt som vanligt och vägde 0,8 kg MER än igår morse.

Så jättekul NOT

Önskar det BARA ville gå neråt VARJE dag för jag känner hur min hjärna sackar ner, vill fuska, blir mindre motiverad VARJE gång vågen inte visar det jag vill...

hopplöst att hålla den där kämparandan uppe när man ser såna resultat...

Kan inte ens skylla på att jag ej varit på toa på ett par dagar för jag var ju igår.

Suck... veeeet att det är vätska. Jag åt typ INGET igår. Kom på på kvällen att jag helt glömt att äta, så jag åt faktiskt en kycklingfilé och en tredjedels blomkålshuvud.

men va f..n... ska det öka på vikten på det viset...

• Pentan

Hej hoppas klara av dagen med ren kur, har inte gått så bra de gånger jag försökt starta om tidigare.

Men 1:a soppan slukad och den var god!!

• Pentan

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-31 00:38:43 följande:

...pendlade mellan 60 och 63 men aldrig över det, för då HADE JAG JU NÅT ATT MÅNA OM... när man redan är halvfet så har man inget att anstränga sig för på nåt vis... inget att UPPRÄTTHÅLLA... man är redan missnöjd!fattar ni vad jag menar!?
    Håller VERKLIGEN med om det!!!!!!!
  • Pentan

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-31 00:09:45 följande:

Jag likställer MYSA med ÄTA NÅGOT GOTT. När jag handlar nåt gott kan jag heller inte begränsa mig utan kan komma hem m godis för över 200 kr för att jag var sugen på ALLT ohc sedan äter jag oxå upp allt... Jag tar på tok för mkt mat, gärna 2-3 portioner bara för att det var gott!Som en bulimiker som inte spyr!
    Hade själv kunnat beskriva min sits så här - jag vet PRECIS vad du menar!!!!!!! Jag är likadan!!!
  • Pentan

När jag har tråkigt - då äter jag....
    När jag är ledsen - då äter jag....
    När jag är glad - då äter jag....
    När jag inte är hungrig - då äter jag....
    När jag är hungrig - då äter jag.... För mycket!
    När jag ska unna mig något - då äter jag....
    När jag ska mysa - då äter jag....
    När jag tycker synd om mig själv - då äter jag....
    När jag känner mig peppad och glad - då äter jag....
    När jag är trött - då äter jag....
    När jag ska lyxa till det - då äter jag....
    När jag vill fly verkligheten - då äter jag....
    När jag ska trösta mig - då äter jag....

• Pentan

Jag gick igenom mina gamla dagböcker och upptäckte att jag har kämpat med vikten i 10 år!! Jag är inte 28 år gamla än, men har ändå varit missnöjd med min vikt i 10 år!!!
    Vilket slöseri med tid, och inte har jag kommit någonvart - har bara blivit större...

• Pentan

Men nu har jag bestämt mig för att göra något åt saken!! Och jag känner att jag kan det.
    Jag är värdefull och VÄRD ATT MÅ BRA!!!
    Jag kan, jag vill, jag ska!!

Och alla tjejer här - ni är värda att älska er själva och värd att må bra!!

Nu tar vi den här övervikten en gång för alla!!!
    KOM IGEN BRUDAR!!!!!

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9