• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Thiaa

Thihi.. Anja.. det är säkert jättegott men jag är ju stenhård me min rena kur och äter ju inte ens tuggummi!

• MyStyle

Kanske skulle provat det?! För det minns jag, att när jag provade kycklingsoppan (för länge sen) så saknade jag tuggmotsånd. Det blev bara fel för mig när smaken av kyckling var där, men ingen kyckling...

(ja sa ju att ja va kräsen)
    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-01 09:47:45 följande:

Kycklingsoppan har jag spejsat till genom att lägga en liten kycklingfilé i ugnen m curry och salt på... sen skär jag den i småbitar o slänger ner i soppan ska ju inte hindra ketosen...
  • Anja 19 juli 2008

exakt... smaken på enbart den varma soppan ger mig nästan klökningar om jag inte lägger i nåt... i svampsoppan kan man ju lägga ner stekta färska champinjonskivor tex och i grönsakssoppan lite broccoli och blomkål

• Anja 19 juli 2008

Exakt en vecka idag och jag har gått ner allt som allt:

83,3- 81,7= 1,6 kg

jag måste säga att jag är grymt besviken

• MyStyle

Tänk på att du har ätit också. Tycker du ska vara stolt över dig själv. -1,6 kg är bättre än +1,6
    Och det är definitivt bättre än att stå stilla
    Man går inte ens ner så mycket med viktväktarna.
    Du är jätteduktig!!!
    Glöm inte att mäta dig. När det syns lite på vågen brukar man kunna se på måttbandet istället.
    Kämpa på nu, jag måste se era framgångar för att sporras själv *hahaha*

• MyStyle
    AoM skrev 2008-04-01 10:13:52 följande:
    Hur ofta väger ni er?
    Alldeles för ofta!!!
    Brukar väga mig varje morron. Tänker varje gång nu ska jag väga mig en gång i veckan. Men otålig som man är...
  • Thiaa

Jag väger mig lite när som helst, men jag tar inte alla siffrorna på allvar.. bara måndagsresultaten! :)

• AoM

Jag tänkte försöka att hålla mig till att bara väga mig en dag i veckan... Försöka var det ja... :)

• Anja 19 juli 2008

Fast alltså med cb så är man ju i ketos och då ska ju vätskan vara det som försvinner först...

vätskan, den som töms, alltså det här med glykogendepåerna som binder vätska... De depåerna binder ca 2 kg vätska...

Alltså har jag ju inte gått ner nånting alls i mig själv...
    Har inte ens blivit av m 2 kg vätska... bara 1,6 kg.

Är väl det som gör mig tjurig

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9