• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • AoM

Min stämning kan inte dämpas, den är så långt ner den kan komma!

Har just stått ute i vårt trapphus och gråtit... Vår hund har skurit upp tassen och får inte röra sig mer än små kisspromenader runt huset. Har man 40 kg hund som är van att röra sig väldigt mycket blit det katastrof.
    Och nu när vi var ute lyckades han, mitt i all lera, få av sig skyddsskon som han har på den trasiga tassen. Allt blev fullt med lera så när vi väl kom in tänkte jag att han skulle stanna i trappan och att jag skulle tvätta av hans tassar där ute (slapp jag få in allt). Men, självklart skulle han välta ut baljan med vatten så lerklumpar och brun sörja rann ut i trapphuset. Jag började storgråta och svära och allt kändes pest o pina.
    Det var så nära att jag gick raka vägen ut i köket och rostade en macka. mmm smält smör....

Men det gjorde jag inte, istället fortsatte jag gråta tills brevbäraren kom och tittade på mig.

JAG VILL HA MAT!!!!!

• MyStyle

Anja- Vet precis hur det är med helgerna *suck*
    Ska själv också äta på fredag, en kompis fyller år, så det blir lite mat och lite dricka. Men ska försöka ta det lugnt så att jag kan sätta igång direkt lördag morgon (yeah right, blir säkert feta frukost-buffén)

AoM- Gud, lika mycket som jag känner med dig, fick du mig att skratta när du sa att brevbäraren kom och tittade på dig när du grät. Vet precis hur det känns att vara trött och lättirriterad och så går bara allt åt h..vete...
    Du ska se att snart är allt bra igen!

• AoM

MyStyle

Redan glad igen. Det roliga i situationen var att det var samma brevbärare som vår hund kissade på när han var valp *skrattar*

• Pentan

Oj har skrivs det på om hundar och tillåtna-helger!

Det enda som jag tycker är jobbigt är att veta om att det kommer ta långtid för mig på renkur för att komma i mål... 12 veckor om man kan ligga på ett snitt runt 2,5 kg.
    Då skulle jag väga strax under 70 kg, och man går ju alltid upp lite igen när man börja äta, så jag vill ha en marginal.
    Drömvikt 67kg, men realistiskt mål 72-74 kg.

Men först ska jag väga 80 kg, så det känns inte lika stort! "Bara" 8 veckor...

Men jag och sambon börjar med 4 veckor så får vi se sen!

• bridesilly

jag måste fråga er som använder cambridge. vilken smak smakar inte kräkmedel? har testat vanilj och jordgubb och banan och jag klarar inte någon av dem. vanilj smakar flytande äppelkaka (som jag avskyr) jordgubb var massa klumpar i och det klarar jag inte heller och banan smakde bara för hemskt.

finns det någon som går att dricka?

• MyStyle

Så nu har jag varit ute och gått i 20 minuter. Som min mage kurrade när jag kom tillbaka
    Nu har jag i alla fall ätit...

Pentan- Skönt att du och sambon kan göra det tillsammans, på något sätt är det i alla fall lite lättare när man är två

Bridesilly- Jag lever nästan enbart på chokladen... Mintchokladen är oxå ok. Jag kör de i mixer med 3 dl vatten och isbitar. Då är de som godast tycker jag.

• bridesilly

chokladen smakar inte som nutriletts choklad va? för den är riktigt riktigt äcklig. har även testat naturdiets choklad och även det går åt skogen för jag klarar inte smaken

MyStyle skrev 2008-04-02 13:03:18 följande:
    Så nu har jag varit ute och gått i 20 minuter. Som min mage kurrade när jag kom tillbaka Nu har jag i alla fall ätit...Pentan- Skönt att du och sambon kan göra det tillsammans, på något sätt är det i alla fall lite lättare när man är två Bridesilly- Jag lever nästan enbart på chokladen... Mintchokladen är oxå ok. Jag kör de i mixer med 3 dl vatten och isbitar. Då är de som godast tycker jag.
  • MyStyle

Nää, det tycker jag inte. Nutrilett är grynig, men det är inte dessa. Men jag tror det är viktigt att man mixar de, så de inte blir klumpiga... *blää*

bridesilly skrev 2008-04-02 13:04:32 följande:
    chokladen smakar inte som nutriletts choklad va? för den är riktigt riktigt äcklig. har även testat naturdiets choklad och även det går åt skogen för jag klarar inte smaken
  • AoM

Jag kör på chokladen i huvudsak. Har testat kyckingen men den gick bort. Ska testa vaniljen till lunch. Men det blir nog choklad enbart!

Jag mixar med tre isbitar & 2,5 dl vatten. Mixar ca två minuter och sen låtsas jag att det är McDonalds chokladmilkshake!! :)

• MyStyle

Haha, ja, jag låtsas oxå att det milkshake...

AoM skrev 2008-04-02 13:13:41 följande:
    Jag kör på chokladen i huvudsak. Har testat kyckingen men den gick bort. Ska testa vaniljen till lunch. Men det blir nog choklad enbart! Jag mixar med tre isbitar & 2,5 dl vatten. Mixar ca två minuter och sen låtsas jag att det är McDonalds chokladmilkshake!! :)
Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9