• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • EllaM

Dag 3 på ren kur för x:tonde gången (jag kör ju rent och kombinerat lite omvartannat). Funkar jättebra så här långt, inte alls lika tufft som förra veckan! Sambon ska äta popcorn nu till Lost. Jag hoppas jag kan stå emot... vill ju försöka hålla rent tills i helgen.... Inte ett enda fusk så här långt denna vecka.

• dragonesse

Jag gifter mig i augusti, så det är en bit kvar! Min stora farhåga är ju dock som sagt klänningen, att den inte ska passa. Men jag får försöka hålla koll på centimetrarna!

Mitt första stopp hade jag i december och jag tog upp det igen nu i mars. Under den tiden åt jag vanlig mat och spårade ur lite på slutet med godis och sånt. Dock gick jag inte upp någonting. Jag tror det beror på att jag faktiskt trappade upp jättenoga innan jag började äta "på riktigt". Jag började med att äta lite grillad kyckling till middag, sen fyllde jag på med lite grönsaker och till slut var jag uppe i en måltid och sen började jag äta vanligt igen. Jag har dock ätit relativt nyttig mat men dock kanske inte lika mycket som förut. Och jag gick som sagt inte upp (jo, några kg över jul men de försvann snabbt igen, utan större ansträngning). Jag kanske hade tur, vad vet jag!

Flora skrev 2008-04-02 20:18:08 följande:
    dragonesse, när var det du gifte dig? Har du lyckats gå ner så mycket redan så tror jag du klara det!!Men du, när du hade ditt första stopp, åt du som vanligt då? Efter hur lång tid tog du upp det igen?
  • Anettan73

Hejsan..

Imorrn börjar jag på min kur med Cambridge. Undrar om man får hänga med er här inne...

• MyStyle

Ojojoj, vad det skrivite mycket här på de timmarna jag varit borta

Har varit på kaffekalas, brorssonen fylla år. Gick bra faktiskt. Iom att man inte är mest sugen på tårta och kakor utan det är maten man suktar efter. Så jag satt där med mitt vatten, drack även två koppar kaffe.
    Har en FRUKTANSVÄRD smak i munnen... Måste ha kommit i ketos nu...

• MyStyle

Du är så välkommen sååå...

Anettan73 skrev 2008-04-02 21:51:17 följande:
    Hejsan..Imorrn börjar jag på min kur med Cambridge. Undrar om man får hänga med er här inne...
  • AoM

Det smakar bara blod i min mun, vet inte om det är ketos eller bara dödligt stort sug på rostat bröd :)

• MyStyle

Haha
    Kanske råkat bita dig i tungan när du drömt om en rostad macka

AoM skrev 2008-04-02 21:56:25 följande:
    Det smakar bara blod i min mun, vet inte om det är ketos eller bara dödligt stort sug på rostat bröd :)
  • Mica o Krille
    MyStyle skrev 2008-04-02 21:54:07 följande:
    Ojojoj, vad det skrivite mycket här på de timmarna jag varit borta Har varit på kaffekalas, brorssonen fylla år. Gick bra faktiskt. Iom att man inte är mest sugen på tårta och kakor utan det är maten man suktar efter. Så jag satt där med mitt vatten, drack även två koppar kaffe. Har en FRUKTANSVÄRD smak i munnen... Måste ha kommit i ketos nu...
    Ketos?
    Bra jobbat!!!

Måste hålla med, jag vill inte ha godis eller nåt sånt, jag vill ha MAAAAAT.
    Kvällarna är värst, snacka om att jag dricker vatten nu.. På dagarna kan amn uppehålla sig med promenader osv (mammaledig) men på kvällen.. Tufft.

ska bli spännande att se hur mkt jag har gått ner på en vecka med ren kur.

GOOOO TJEJER, ni är SÅ duktiga!!! *peppar alla*
  • Anettan73
    MyStyle skrev 2008-04-02 21:54:43 följande:
    Du är så välkommen sååå...
    Tack så mycket.

Hur länge har ni gått på camgridge mm mm. Jag e jätte nyfiken hur det har gått så att jag inte har för stora förhoppningar...
    VIll bara ner i vikt..
  • AoM

Jag ger upp, klarar inte matsuget just nu så det enda som fungerar är att somna. God natt och hörs imorn :)

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9