• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • AoM

Är det någon på ren kur som har blivit helt matt? Jag var nyss nere i tvättstugan och orkade nästan inte lyfta armarna och hänga tvätten!!

• Anja 19 juli 2008

AoM

japp samma här... när jag cyklat bara en kort bit eller är ute oc går så blir benen som blytungder, orkar knappt lyfta dem!

Fattar exakt vad du menar...

• EllaM
    Anettan73 skrev 2008-04-03 08:47:51 följande:
    Hur mycket har du gått ner och på hur länge ???Idag ahr jag intagit min första shake och jag e as sugen på kaffe med mjölk...Får man dricka The????
    Jag har gått ner 6,4 kilo på knappt två månader. Gick ner två kilo innan jag började på kuren (av bara farten för att jag bestämt mig tror jag) och därefter då ytterligare 6,4. Är inte så lång och det är lite "trivselvikt" som ska bort (har alltså aldrig haft övervikt att kämpa med). Började på ett BMI på 24,7 och har idag, två månader senare, ett BMI på 21,8. Målet är ett BMI på strax över 20, så inte mycket kvar nu!!

Jag gick först 2,5 vecka på ren kur, trappade därefter upp och har sedan kört på blandad kombinerad och ren kur (beroende på hur det funkat dag från dag med jobb, resor, fester mm). Har haft några riktiga frossarhelger också! Så läääänge stod jag still på -5 kilo, men nu rör sig vågen nedåt igen. Lite i alla fall.

Är jättedålig på att dricka vatten, men får i mig ganska mycket grönt te. Te och kaffe kan du dricka, men inget socker och ingen mjölk... Var lite uppmärksam på alltför smaksatta teer också om du vill vara noga!
  • AoM

Anja

Skönt att höra att man inte är ensam!! :)

• EllaM

Glömde säg att det funkar jättebra för min mage att hoppa mellan ren och kombinerad kur. Däremot trappade jag upp när jag ätit ren i 2,5 vecka för säkerhets skull. Är också normalt lättpåverkad av alkohol, och är ännu mer lättpåverkad nu! Har dock itne råkat ut för annat än huvudvärk och extremt sug efter kebab dagen efter....

• Mica o Krille

Haha, fnissar.

Godmorgon!
    En fråga först, vart får ni tag på alla olika smaker? Jag har bara fått tag på choklad, och känner redan nu att jag vill variera lite grann. Smakade en med lattesmak (färdig i affärn) o den var jätte god. Vill ha!!!

Uh jag är så trött... Måste hämta vatten me.

Så man får inte dricka kaffe alltså?
    Det tänker jag dricka ändå, nåt måste jag få unna mig om dan, annars går jag under.

Vägde mig imorse igen, kunde inte hålla mig. Inte gått ner nå mer men inte heller gått upp! Har fortf humöret på topp o min kropp känns så mkt sundare faktiskt, inte lika... blobbig. Hahaha.

• AoM

Jag köper på viktklubbens mottagning på söder i Sthlm. De har alla smaker plus att man får gå tillbaka och byta påsar om man har köpt flera av en smak man inte gillar! Jag ska dit idag och byta in mina påsar mot choklad :D

Annars kan du ju beställa på www.viktklubben.se Där finns också alla smaker!

Mica o Krille skrev 2008-04-03 10:41:30 följande:

Haha, fnissar. Godmorgon! En fråga först, vart får ni tag på alla olika smaker? Jag har bara fått tag på choklad, och känner redan nu att jag vill variera lite grann. Smakade en med lattesmak (färdig i affärn) o den var jätte god. Vill ha!!! Uh jag är så trött... Måste hämta vatten me. Så man får inte dricka kaffe alltså? Det tänker jag dricka ändå, nåt måste jag få unna mig om dan, annars går jag under. Vägde mig imorse igen, kunde inte hålla mig. Inte gått ner nå mer men inte heller gått upp! Har fortf humöret på topp o min kropp känns så mkt sundare faktiskt, inte lika... blobbig. Hahaha.
  • Mica o Krille
    AoM skrev 2008-04-03 10:43:31 följande:
    Jag köper på viktklubbens mottagning på söder i Sthlm. De har alla smaker plus att man får gå tillbaka och byta påsar om man har köpt flera av en smak man inte gillar! Jag ska dit idag och byta in mina påsar mot choklad :DAnnars kan du ju beställa på www.viktklubben.se Där finns också alla smaker! Mica o Krille skrev 2008-04-03 10:41:30 följande:
    Taaaack!!! Ska genast in o kika!!
  • Anja 19 juli 2008

Nu har jag verkligen varit dum...

köpte hem nutrilettbarer igår, jordnötsbarerna, som jag ÄLSKAR som godis...

jag kan inte bara äta en, jag äter två, så nu har jag redan idag ätit 4 stycken såna...

dvs jag har ätit 218 kcal x 4 = knappt 880 kcal

jaha smart va!

Suck...

och nu ska jag ner på stan och äta grönsallad m ägg o räkor med en väninna... den här dagen går åt skogen, men å andra sidan är det säkert för att jag vet att fre-sön ska vi ha kalas alla tre dagarna så jag är redan inne i "det destruktiva" tänket...

som tur är så ska jag börja m helt ren kur måndag så det FÅR vara ok!

Shit så gott det var...

f..n vad jordnötsbarerna är UNDERBARA...

• AoM

Jag har ännu inte hittat ngn bar jag kan äta, tycker alla innehåller spår av nötter :) Fast å andra sidan blir det ju mindre onyttigt jag kan äta eftersom det är lika med alla chokladbitar etc.

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9