• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • EllaM

Mica o Krille skrev 2008-04-03 14:15:12 följande:

Hur mkt tror jag hinner gå ner på ren kur? Till den 3 Maj dvs. 165cm lång o (nu efter en veckas diet) 68kg.
    1 månad kvar.... Åtminstone 5 kilo tror jag (vild lekmannagissning alltså)! Du är ju normalviktig med ett BMI på 25, så du har ju inte heller jättemycket att ta av. Vad tror ni andra? De första 5 kilona gick jag nog ner på en månad och sedan stod jag still länge, men har man bara disciplinen så lyckas man ju bättre än jag gjort!
  • annie1978

Helt klart klarar du 5 kg. Inga problem

Det är bara att shaka på

Ska ta min lunch nu. En härlig grönsakssoppa.
    Försöker dra på det så länge som möjligt.

• Mica o Krille
    EllaM skrev 2008-04-03 14:59:56 följande:
    Mica o Krille skrev 2008-04-03 14:15:12 följande:
    1 månad kvar.... Åtminstone 5 kilo tror jag (vild lekmannagissning alltså)! Du är ju normalviktig med ett BMI på 25, så du har ju inte heller jättemycket att ta av. Vad tror ni andra? De första 5 kilona gick jag nog ner på en månad och sedan stod jag still länge, men har man bara disciplinen så lyckas man ju bättre än jag gjort!
    Men det låter bra, 5 kg på ca en månad. Det är ju bara sunt att inte gå ner fööör mkt för snabbt.

Vägde 70 för en vecka sen, så då var jag liiiite överviktig enligt bmi då.
    Länge sen jag vägde 60 kg, måste bar nå det målat. Så peppad nu.
  • AoM

Jag vill ner til 64, minns att jag trivdes väldigt bra i den vikten. Fast å andra sidan sörjer jag inte om jag landar på drygt 64, så länge jag mår bra med mig själv. Men som jag väger och ser ut nu mår jag allt annat än bra!!!

• zsandora

hej allihopa, jag går på en annan diet, men nu har jag smått panik....
    min tävlingssäsong börjar sista helgen i april, å jag måste i en figursydd overall, med ett underställ!!!

så om jag skulle gå på ren kur i två v hur mycket kan jag komma ner typ???
    får man träna samtidigt???

jätte tacksam för svar

• Cissit

Oj oj vad ni skriver!
    Är nu inne på andra dagen, eller egentligen blev ju inte igår en hel dag heller eftersom paketet inte hade kommit till frukost så jag åt knäckebröd och te till frukost. Har hunnit få i mig tre shaker.

Jag tror jag är konstig, jag tycker totalt tvärtom mot alla andra, jordgubb är gott, har testat choklad och banan också o de var rätt äckliga, chokladen värst.

Nu ska jag snart ta min lunchpåse, åt sen frukost idag, hade så ont i hjuvudet när jag vaknade att jag sov lite till, men det hjälpte inte. Men nu är det bättre iaf som tur är. Mår ganska bra, inte tröttare än normalt direkt.

En liten konstig sak, jag har äcklig smak i munnen och beläggning på tungan och tycker att andedräkten blivit sämre, inte tusan kan jag väl redan vara på väg in i ketos? Det verkar ju galet. Visserligen har jag ju ätit ganska lite och nyttigt innan jag började med kuren så jag kanske hade lite försprång eller nått... *klurar*

• AoM

Jag är ganska säker på att jag är i ketos nu, för hunden har helt plötsligt blivit väldigt intresserad av min andedräkt *skrattar*

• Troll1

Cissit: Jag gillar oxå jordgubb . Jag tycker man får dålig andedräkt av pulvret, rent generellt.

• Cissit
    Troll1 skrev 2008-04-03 15:44:42 följande:
    Cissit: Jag gillar oxå jordgubb . Jag tycker man får dålig andedräkt av pulvret, rent generellt.
    Ja det kanske är så det är :)
  • Cissit

Jag funderar lite på om jag inte tål shakerna riktigt...är jättekass i magen :/ Vet att jag ibland reagerar på saker med mjölkpulver i, kanske är det. Sen har jag jordens halsbränna också, men det får jag alltid om jag inte äter ordentligt, har knaprat i mig omeprazol, får se om det hjälper.

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9