• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • EllaM

Konsulterna erbjuder hjälp att gå över till ett "hålla vikten"-program. Man får råd hur man ska äta för att trappa upp till ett liv helt utan cb och hur man ska äta för att hålla sin vikt. De rekommenderar tallriksmodellen vilket jag tycker är jättesunt, och sedna måste man lära sig vilken portionsstorlek man kan äta. De allra flesta som gått upp i vikt äter ju för stora portioner och till slut tappar man liksom begreppet vad som egentligen är en normalportion (den ska så klart vara anpassad till längd, hur aktiv man är mm). Så det får man hjälp med, om man vill! Så har i alla fall jag uppfattat det, rä inte där än..

cessmess skrev 2008-04-03 17:27:35 följande:
    Har ni fått ngn hjälp med att äta rätt efter den rena kuren?? Av konsulenten som man har kontakt med??
  • EllaM

Tack!
    Mica o Krille skrev 2008-04-03 14:09:28 följande:

Fan va duktigt! Jag äter också på helgerna, men denna helgen ska jag försöka skärpa mig.
  • EllaM

Det är klart att du gör!!!

annie1978 skrev 2008-04-03 14:55:58 följande:
    OK!Då ska jag nog också klara detta.
  • EllaM

För mig gick det alldeles utmärkt, hade (och har) inget "tuggbehov". Tycker mest att det är så himla skönt att slippa massa disk!! Och all den tid man sparar! Det svåraste är mer att stå emot sug när det kommer, eller hunger de första dagarna. Men det är inte så att jag är så sugen just på att tugga på någonting, det är mer smaker jag kan längta efter.

Jag givk 2,5 v på ren kur och nu blandar jag hej vilt. Vanlig mat och helt och hållet går jag över till först när jag nått min målvikt. Fast misstänker att CB kommer vara ett inslag i mitt liv även efter det, tex efter storhelger eller så när man kanske ätit lite för mycket, eller som en ersättning de dagar man inte hinner äta ordentlgit.

bridesilly skrev 2008-04-03 17:55:16 följande:
    en fråga, hur ska man motivera sig själv att ha flytande som enda näringskälla ett bra tag? hur länge håller ni på innan ni går till vanlig mat?
  • MyStyle

Jag brukar tänka att man går i princip ner dubbelt så fort med denna kuren jämfört med andra. När min kusin gått ner sex kg på sex veckor med viktväktarna så har jag säkert gått ner det dubbla. (Fast nu ska jag inte hålla på så länge i sträck) Har gjort det en gång tidigare och har funnit att det bästa för mig är att ta små pauser.

bridesilly skrev 2008-04-03 17:55:16 följande:
    en fråga, hur ska man motivera sig själv att ha flytande som enda näringskälla ett bra tag? hur länge håller ni på innan ni går till vanlig mat?
  • EllaM

Drick mer vatten om du är snurrig, det brukar vara det som fattas (även om man tycker att man hinkar i sig vatten). Starkt jobbat att fixa pannkakor och själv gå på kur!

Mica o Krille skrev 2008-04-03 17:39:22 följande:

Idag gjorde jag pannkakor åt familjen, jag brukar inte gilla det men idag var jag fanimej sugen. Jag är faktiskt lite snurrig... Hmm.
  • AoM

Så, för att plåga mig själv lite extra har jag nu suttit och letat recept i över en timme!!

Kan för guds skull inte komma på vad jag ska laga till lunch på söndag när svärföräldrarna kommer!
    De kommer vid 12, lunch typ vid 13. Kl 14 kommer två kompisar, också på lite mat. Skitdumt att de inte kommer samtidigt men nu blir det alltså lunch två ggr.
    VAD SKA JAG LAGA???

• Mica o Krille
    EllaM skrev 2008-04-03 18:47:58 följande:
    Drick mer vatten om du är snurrig, det brukar vara det som fattas (även om man tycker att man hinkar i sig vatten). Starkt jobbat att fixa pannkakor och själv gå på kur!Mica o Krille skrev 2008-04-03 17:39:22 följande:
    [/citat]

Oki, har druckit 3 liter idag, satsar på 4 liter. Min kropp verkar törstig.
    AoM skrev 2008-04-03 18:57:29 följande:
    [citat]
    Så, för att plåga mig själv lite extra har jag nu suttit och letat recept i över en timme!! Kan för guds skull inte komma på vad jag ska laga till lunch på söndag när svärföräldrarna kommer! De kommer vid 12, lunch typ vid 13. Kl 14 kommer två kompisar, också på lite mat. Skitdumt att de inte kommer samtidigt men nu blir det alltså lunch två ggr.VAD SKA JAG LAGA???
    Ska du också äta?
    annars kan du göra stooor lasagne!
  • MyStyle

Kan du inte göra kycklingsallad eller nåt liknande, tonfisksallad med ägg kanske? Så kan de andra äta bröd till.

• Cissit

Åh, har precis tvingat i mig en kycklingsoppa medans sambon åt pasta med baconsås...det luktade sååå gott. Han ska köra soppor på kvällarna han med sen, för att underlätta för mig, men han är tokförkyld nu och rädd att han ska få i sig för lite energi för att klara av att bli frisk så han ville äta riktig mat tills han börjat hämta sig.

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9