• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • MyStyle

Kanske dricker för mycket då? Har iaf inget problem medförstoppning...
    Vad är för mycket vatten?

• dragonesse

Det är väl olika från person till person, men kanske 5 liter och uppåt? vet inte helt säkert. Man ska ju i alla fall dricka minst tre liter på ren kur. Dricker man för mycket får njurarna jobba stenhårt och det kan man också få ont av, kan vara det du känner av. Fråga din konsulent om hon/han är nåt att ha (min är INTE det så jag fick klura ut själv vad som var fel på mig).

MyStyle skrev 2008-04-03 22:10:39 följande:
    Kanske dricker för mycket då? Har iaf inget problem medförstoppning... Vad är för mycket vatten?
  • MyStyle

Ok, får kanske ringa henne då...
    Helt ärligt så vet jag faktiskt inte exakt vad jag dricker men det kan säkert vara närmre 5 liter, men det är bara för att min mage kurrar så annars...
    Jaja, får kanske försöka dricka lite mindre.

Nä nu kallar sängen på mig
    Gonatt! Hörs imorron...

• dragonesse

Straffet för att äta en riktig lunch är att gå till sängs med en kurrande mage... men sånt är livet! Nya tag imorgon!

• Thiaa

Åh, alla går ner så mycket så foooort! Jag blir tokig här. Jag hoppas att jag har lyckats att gå ner 10 kg till på måndag, men det ska mycket till för att jag ska lyckas med detta. Egentligen trodde jag inte att jag skulle behöva gå ner mer, men oj vad fel jag hade. Är inte alls nöjd med min kropp som den ser ut nu! Usch! Vilken dålig verklighetsuppfattning jag har (och har haft)!

Jag trodde verkligen att jag skulle vara nöjd med mig själv efter 10 kg:s viktnedgång, men NEJ! Usch. Så nu måste jag fortsätta lite till, börjar få lite småpanik i och med att jag åker till USA om exakt fyra veckor så jag har inte så mkt tid att spela med heller.

• Anja 19 juli 2008

jaha då föll jag dit idag bara för att jag vet att jag kommer att fira födelsedag i dagarna TRE from imorgon...

till middagen åt jag en liiiten brödbit, för övrigt kycklingkött och grönsallad. Och till kaffet åt jag tre småkakor...

Jaha, är sur på mig själv nu

Men jag ska förvisso köra stenhård ren kur from måndag och då är INGET fusk tillåtet för jag bara tänjer på gränserna när jag tillåter annat än pulver...

• Thiaa

Men Anja... Det är sånt som händer. Det viktigaste är ju att det var ditt beslut att äta det där och då ska du ju må bra av det!! Eller hur?!?! Du kan ju knappast ångra det nu så då är det bara le och vara glad! Men på MÅNDAG - då är det andra bullar! Visst...?!?!

Ta vara på alla kalasdagarna nu och må bra av att äta, tänk inte så mycket på det för då kommer du bara få ångest!

• Anja 19 juli 2008

jadå... fre - sön är ok... är bara arg på mig själv för att jag "lurade" mig själv idag oxå...

ni vet typ... äh, jag ska ju ändå synda fre - sön, vad gör ett par småkakor ikväll...

någon som känner igen rationaliserandet

• Thiaa

Men försök att inte känn så... i den boken jag läste (som jag har skrivit om innan) står det att man inte ska ångra det man har gjort. Du har ju liksom redan gjort det så då är det bara hoppas att det var gott å sen får man gå vidare....

Men jag vet själv hur det är... första gången jag "syndar" lär jag inte tänka så klart heller...! :)

• Anja 19 juli 2008

japp så sant men lite svårt... ska dock inte ge mig denna gång eller säcka hiop för att jag "misslyckas"

jag SKA klara det ohc JAG SKA väga 10 kg mindre till bröllopet. Så ÄR det bara!

Nu ska jag hoppa i säng... imorgon bitti tidigt ska jag upp och fira älskad son som fyller år.

Klockan 01.12 inatt blir han hela ÅTTA år

Min älskling... ska slänga ihop en vetedeg nu så jag kan göra färska frallor till frukost

natti natti

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9