• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • annie1978

20 kg är fantastiskt bra!!!

Stort grattis. Hur länge har du kämpat?

• AoM

Fasen, jag längtar nästan efter kuren! :)

• Anettan73
    Cissit skrev 2008-04-04 16:31:31 följande:
    Hm, tredje dagen idag...jag mår oförskämt bra, har inte kännt mig speciellt trött eller jättehungrig eller nått någon av dagarna. Jag hade bestämt mig för att hålla mig till att väga mig på måndagar som jag har gjort med viktväktarna förut, men igårkväll kände jag mig så "smal" så jag kunde inte låta bli att kliva upp på vågen imorse...*skrattar* knäpp man är...minus två kilo visade vågen iallafall, det är väl vattenvikten som försvunnit så nu kan det väl börja tas ifrån fettet istället hoppas jag. Men visst känns det bra att det går neråt även om man vet att det är vatten som man kommer gå upp sen igen?! :)Ett kilo till så har jag gått ner totalt 20 kilo. Det är faktiskt grymt mycket när man tänker efter. :) Bara 6 kilo kvar till min övre gräns jag har satt för mig själv, sen vill jag ner kanske ett par kilo till så man har lite att ta av sen när man börjar äta mer normalt igen. Kanske inte kommer ta alla kilona med CB men vi får väl se :)
    WOW fantastiskt!!!

Hur lång tid tog det... Ren kur eller???
  • Anettan73

Jag köpte 2 v direkt... Och tro mig jag ska klara 2 v ren kur...
    D e tusen gånger lättare när man jobbar ju...

Igår höllt jag på att gå i taket. Mega hungrig och irriterad..

• AoM

Du kommer klara det!!
    Första två dygnen var värst för mig, kändes som om kylskåpet ropade på mig på nätterna :)

Anettan73 skrev 2008-04-04 17:25:55 följande:
    Jag köpte 2 v direkt... Och tro mig jag ska klara 2 v ren kur...D e tusen gånger lättare när man jobbar ju...Igår höllt jag på att gå i taket. Mega hungrig och irriterad..
  • Anettan73
    AoM skrev 2008-04-04 17:30:15 följande:
    Du kommer klara det!! Första två dygnen var värst för mig, kändes som om kylskåpet ropade på mig på nätterna :)
    Natten... HELA tiden vill jag mer säga!!!
  • AoM

hehe :)
    Jag skrev en lång lista på saker jag kunde sysselsätta mig med när det blev som jobbigast. Eller så grinade jag. Eller surade. Eller klunkade vatten :D

• AoM

Måste berätta vad min sambo sa efter mitt första dygn på ren kur. Jag berättade att natten var jobbig, att kylskåpet ropade på mig. Hans svar var "testa att använda öronproppar"

• dragonesse

Äntligen helg! Men visst är det konstigt hur mycket helgen kretsar kring mat? Flera av er ska äta i helgen, och vanligtvis brukar jag krypa upp i soffan och unna mig god mat och kanske en påse ostbågar med cola till. Jag menar inte att det är fel att ni ska äta i helgen, det var inte så jag menade. Men visst är det konstigt att bara för att det är helg så ska man "unna" sig en massa saker? Det är ju faktiskt helg två hela dagar i veckan (om man jobbar ett måndag till fredag-jobb), plus fredagkvällen! 2 av 7 dagar, det blir 28,5 procent i veckan, plus fredagkvällen då så är vi uppe i nästan en tredjedel av veckan! Om man nu ska unna sig en tredjedel av veckan så är det inte så konstigt att man har problem med vikten... FÖr att inte tala om alla andra "speciella" tillfällen som händer under resten av veckan, som luncha eller fika med en kompis, biobesök, födelsedagar...

Återigen, vill absolut inte klanka ner på någon så jag hoppas ingen tog illa vid sig! Bara lite funderingar från mig och varför jag har blivit överviktig...

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9