• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Cissit
    annie1978 skrev 2008-04-04 17:15:56 följande:
    20 kg är fantastiskt bra!!!Stort grattis. Hur länge har du kämpat?
    Det har tagit nästan ett år...men jag har inte kämpat hela tiden egentligen, har fuskat och gått upp lite emellan, men nu har jag bestämt mig för att gå ner och hålla mig nere iallafall, ska fan aldrig tillåta mig själv att bli sådär stor igen, mådde verkligen inte bra av det.
  • Cissit
    Anettan73 skrev 2008-04-04 17:24:31 följande:
    WOW fantastiskt!!!Hur lång tid tog det... Ren kur eller???
    Näe jag har kört viktväktarna...är bara sista två kilona som jag tagit på ren kur, är bara inne på tredje dagen nu, men hoppas på att kanske kunna få bort de sista 6 kilona med CB :)
  • Cissit

Tycker fortfarande att det går riktigt bra med kuren, har inte fuskat nått än så länge, men nu kommer ju helgen med alla dess frestelser, ska på födelsedagskalas imorrn tex, men jag tror nog jag klarar mig rätt bra är väldigt motiverad just nu och mår toppenbra!

Idag var jag duktig och tackade nej till cupcake med chokladfrosting på kristallblommekursen jag var på trots att det såg såååå gott ut när de andra åt. Men det gick faktiskt förvånandsvärt lätt att tacka nej, blev inte jättesugen, bara lite :) *klappar sig själv på axeln*

• Mica o Krille

Jag slank dit idag, har mått så dåligt hela dagen så jag åt lite vanlig middag. Men en dag i vecka måste jag få det känner jag, har behov av det. Känner inte att det gör såå mkt, bara det inte forts hela helgen som det lätt kan göra. Men imorn börjar jag med dryck igen tills på tors. Så får vi se hur det har gått. Kommer kanske köra kombinerad kur efter det faktiskt, om jag inte mår bättre av drycken efter några dar.
    Dag tre var värst för mig iaf.

Cissit, Starkt jobbat!!!

• Pentan

I går var jag riktigt nära att falla dit!!! Var så ledsen och trött och nere att mat var det enda som kunde rädda mig!
    Men sambon tvingade i mig en soppa sen in i duschen och bäddade ned mig med en bok, somnade bums.

Så i dag är jag glad att jag inte ätit något och vågen tackar mig med nya siffror som 97,9 kg!

• lilo2

inne i dag 40(renkur)
    har inte fuskat nåt alls under alla dessa dagar jag har bestämt mig vill gå ner punkt slut!
    har gått ner hitt tills 14 kg, bara 6 kvar.
    men de jobbiga nu är att folk håller inte käften, de ända man får höra nu de är lina du har blivit för liten ge dig nu.
    När jag var stor de ända jag fick höra va lina du är stor.
    De duger inte vilket som :(

• Pentan

Avundsjuka! Du är ett hot mot dem nu! Det är sååååå vanligt!!! Inte kan en så tjock tjej (inte du utan generellt) vara så nära mig och min vikt, hon ska ju vara tjock... De har ett synsätt på dig som de inte kan ändra! Håll ut det kommer att vända när de fått tid på sig att sätta dig i ett nytt fack, facket för normalviktiga! Grattis till din fina viktminskning!!!

lilo2 skrev 2008-04-05 09:15:30 följande:
    inne i dag 40(renkur)har inte fuskat nåt alls under alla dessa dagar jag har bestämt mig vill gå ner punkt slut!har gått ner hitt tills 14 kg, bara 6 kvar.men de jobbiga nu är att folk håller inte käften, de ända man får höra nu de är lina du har blivit för liten ge dig nu.När jag var stor de ända jag fick höra va lina du är stor.De duger inte vilket som :(
  • Pentan

lilo 2

Vad ENORMT duktiga du är som gått på kur i hela 6 veckor snart!!!!!

• Anettan73
    Cissit skrev 2008-04-04 23:10:29 följande:
    Näe jag har kört viktväktarna...är bara sista två kilona som jag tagit på ren kur, är bara inne på tredje dagen nu, men hoppas på att kanske kunna få bort de sista 6 kilona med CB :)
    Viktväktarna är faktiskt bra. Jag gick ner 13 kg på 6 månader. Men då hade jag iof inte min m2b brevid mig som ääälskar snacks mm, syns inte på honom bara...

Det var jag o min älsta son. Vi åt bara nyttigt helt enkelt sen kunde jag unna mig något extra på Helgerna...
    Gick inte upp i vikt på 2 år efter det.. Uppgången var graviditeten igen som tog knäcken på mig... 30kg upp..
    Sen kom jag aldrig ner helt igen.
  • Anettan73

Oj 6 v e jätte länge. Min konsulent rekomenderar endast 2 v ren kur sen därefter kombinerad....

Jag var inne på att ta ren kur vardagar sen mixad på helgerna. Och då bara äta kött o grönt... Jag är ändå ingen sås älskare, det är inte där mitt problem ligger

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9