• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • Thiaa

God morgon!

Vaknade nu efter värsta mardrömmer. Min mamma hade budat över maaaassa wok från 7-eleven, och jag älskar den woken och då var jag ju tvungen att äta. Så sjukt! Som tur var va de bara en dröm! :)

Oj, va alla äter här nu...?!?! :) Blir grymt sugen när ni snackar om allt ni ska äta i helgen. Kanske osså borde ta nånting då? Men min vägdag är ju måndagar och jag vill jättegärna väga 75 kg då. Isf har jag gått ner 10 kg på 4 veckor!! Åh, mat jag vill ha! Men som tur är är jag inte sugen på nåt, det som ligger närmast till hands just nu är min 7,5 km promenad. Har träningsverk i rumpan sen igår, men den tänker jag gå bort idag! :P

• Anettan73

Hej..

Första mdagen på jobbet sedan nov 06.. Vatt mammaledig ju...

Har än sålänge klarat mig... Har inte abstinensen som jag hade igår när jag var hemma... Eller ute och körde med gnälliga barn i bilen var det inte det ena så var det det andra...

• Thiaa

Anettan73 - jag hade de också lite "tufft" i början men så släppte detta och allt gick som en dans på rosor. Kanske lite för lätt för nu börjar suget komma tillbaka. Men det är ju inte helt konstigt, efter fyra veckor MÅSTE man ju vara sugen på mat liksom, annars kan man ju pulvra resten av livet! :)

• AoM

Usch vilken helg detta blir! Frossar-fredag och syndar-söndag :)
    Jag stekte mig blodpudding till lunch och till efterrätt blev det en chokladboll!

• MyStyle

My god!!! Jag har så ont i ryggen!!!

Dricker troligtvis för mycket vatten...

• bridesilly

vad ska jag göra för att motivera mig att dricka detta dag efter dag?

• MyStyle

Usch, bra fråga! Tänk så nöjd du kommer bli med dig själv! Så mycket snabbare det kommer gå med detta än med ex viktväktarna...
    Och sätt inte för långa mål. Om det är tufft så sätt en vecka först.
    Funkar inget kanske du ska prova kombinerad kur

bridesilly skrev 2008-04-04 15:30:29 följande:
    vad ska jag göra för att motivera mig att dricka detta dag efter dag?
  • bridesilly

ja kombinerad kur måste jag nog använda hursomhelst, kan inte fungera utan min frukost på morgonen så det kan jag inte hoppa över. För övrigt om man kan knapra lite på frukt och grönsaker ska det nog gå att ersätta måltider med detta.

MyStyle skrev 2008-04-04 15:36:36 följande:
    Usch, bra fråga! Tänk så nöjd du kommer bli med dig själv! Så mycket snabbare det kommer gå med detta än med ex viktväktarna...Och sätt inte för långa mål. Om det är tufft så sätt en vecka först. Funkar inget kanske du ska prova kombinerad kur
  • Cissit

Hm, tredje dagen idag...jag mår oförskämt bra, har inte kännt mig speciellt trött eller jättehungrig eller nått någon av dagarna.

Jag hade bestämt mig för att hålla mig till att väga mig på måndagar som jag har gjort med viktväktarna förut, men igårkväll kände jag mig så "smal" så jag kunde inte låta bli att kliva upp på vågen imorse...*skrattar* knäpp man är...minus två kilo visade vågen iallafall, det är väl vattenvikten som försvunnit så nu kan det väl börja tas ifrån fettet istället hoppas jag. Men visst känns det bra att det går neråt även om man vet att det är vatten som man kommer gå upp sen igen?! :)

Ett kilo till så har jag gått ner totalt 20 kilo. Det är faktiskt grymt mycket när man tänker efter. :) Bara 6 kilo kvar till min övre gräns jag har satt för mig själv, sen vill jag ner kanske ett par kilo till så man har lite att ta av sen när man börjar äta mer normalt igen. Kanske inte kommer ta alla kilona med CB men vi får väl se :)

• AoM

20 kg, det är ju fantastiskt!!! GRATTIS!!

Cissit skrev 2008-04-04 16:31:31 följande:
    Hm, tredje dagen idag...jag mår oförskämt bra, har inte kännt mig speciellt trött eller jättehungrig eller nått någon av dagarna. Jag hade bestämt mig för att hålla mig till att väga mig på måndagar som jag har gjort med viktväktarna förut, men igårkväll kände jag mig så "smal" så jag kunde inte låta bli att kliva upp på vågen imorse...*skrattar* knäpp man är...minus två kilo visade vågen iallafall, det är väl vattenvikten som försvunnit så nu kan det väl börja tas ifrån fettet istället hoppas jag. Men visst känns det bra att det går neråt även om man vet att det är vatten som man kommer gå upp sen igen?! :)Ett kilo till så har jag gått ner totalt 20 kilo. Det är faktiskt grymt mycket när man tänker efter. :) Bara 6 kilo kvar till min övre gräns jag har satt för mig själv, sen vill jag ner kanske ett par kilo till så man har lite att ta av sen när man börjar äta mer normalt igen. Kanske inte kommer ta alla kilona med CB men vi får väl se :)
Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9