• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • dragonesse

Vad GÖR ni alla här inne eftersom ni kan sitta och skriva här hela dagarna?

Min dag har varit bra idag, med ett litet avsteg. Jag åt lunch med kollegorna idag, så jag har nog åkt ur ketosen rätt rejält. Men jag mår fint! Lite hungrigare än vanligt på kvällen, men det känns okej ändå. Hoppas på att se spår av ketoner imorgon bitti när jag mäter igen!

Känns så konstigt att vara nere på såna siffror som jag är nu, det har jag inte varit på sex år... börjar ju nästan känna mig smal! Känns overkligt... men trevligt! Ska fortsätta med CK ett tag till, vill åtminstone under 65 innan jag slutar med ren kur (vägde 66,6 imorse). Mitt mål är att ha nåt dit jag vill i maj, så jag kan spendera sommaren med att hålla vikten istället för att försöka gå ner! Vad tror ni om det?

• AoM

Hehe, jag är ledig på dagarna och kliver på mitt pass på eftermiddagen :) Och då sitter jag oftast framför en dator :)

• MyStyle

Dragonesse- Vad roligt för dig att du kommit så pass långt!!
    Måste kännas som ett stort steg.
    Jag ha roxå som mål att jag ska nå 65kg innan jag slutar, eller åtminstone tar en paus... Imorse vägde jag 68,8, så knappt 4kg till. Men jag har satt hela nästa vecka och kanske en vecka till, får se hur länge jag orkar

• MyStyle

Ha, jag sitter oxå framför en dator dagtid

• dragonesse

Ja, det känns jättehärligt! Att kunna vara en av dem som säger "Jag har gått ner 15 kg", det är stort! Har alltid blivit så impad av såna personer förut, nu är jag en själv!

MyStyle skrev 2008-04-03 21:59:18 följande:
    Dragonesse- Vad roligt för dig att du kommit så pass långt!! Måste kännas som ett stort steg. Jag ha roxå som mål att jag ska nå 65kg innan jag slutar, eller åtminstone tar en paus... Imorse vägde jag 68,8, så knappt 4kg till. Men jag har satt hela nästa vecka och kanske en vecka till, får se hur länge jag orkar
  • rainman

Min w2b har ju skrivit i tråden så det är bäst att jag fyller på min sida av historien.

Körde i höstas en 3v ren kur och sen kombinerat i ungefär en månad. startade på 108,5kg på mina 185cm. Inga problem den gången med hunger eller trötthet. Efter 3v hade jag tappat 11kg och till jul låg jag på 94kg.

Började ren kur förra tisdagen och är nu inne på min andra vecka.
    Har inte vart lika lätt denna gången, men jag vet att det fungerar bra så jag biter ihop och håller mig till att äta lite ägg och nötter när det blir extra jobbigt.
    Startvikten förra tisdagen var 94,5 och idag var vågen snäll och visade 88,8. Siktet är inställt på 81-82kg så jag ser målsnöret nu! =)

Måste dock tillägga att jag har det väl förspänt då min w2b också kör ren kur samt att jag har 2 kollegor som kör på jobbet nu + att alla andra har gett upp att pika mig på jobbet eftersom dom ser resultatet, både på mig och kollegorna.
    Allt blir lättare med stöd!

Lycka till!

//Per

• MyStyle

Hahaha, min sån gräns går vid 20 kg. Men det är bara för att jag gick ner 16kg efter graviditeten. Så gav jag upp där jag är nu ungefär och gick upp typ sex kg igen, trots att jag hade massor kvar att gå ner...
    Men visst sjutton är 15 kg ruskigt bra!!! Det är hårt arbete och stenhård disciplin. Det är jättestarkt jobbat

dragonesse skrev 2008-04-03 22:00:44 följande:
    Ja, det känns jättehärligt! Att kunna vara en av dem som säger "Jag har gått ner 15 kg", det är stort! Har alltid blivit så impad av såna personer förut, nu är jag en själv!
    Är det någon av er som har ont på sidorna på ryggen precis ovanför svanken?
  • MyStyle

Välkommen rainman. Vad roligt att det gått så bra för dig. Och grattis till att ha hållit vikten

• dragonesse

Jag hade det problemet förra gången jag körde kur. I mitt fall tror jag faktiskt att det var förstoppning, för när jag drack mer vatten och till slut lyckades åstadkomma nåt i toaletten så gav det med sig! Mitt tips är i alla fall att se över ditt vattendrickande. Dricker du för mycket eller för lite?

MyStyle skrev 2008-04-03 22:05:23 följande:
    Är det någon av er som har ont på sidorna på ryggen precis ovanför svanken?
Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9