• fiffinurlig

Cambridgekuren - Tråd 9

Eftersom den gamla tråden stängdes så tar jag mig friheten att starta en ny.

Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html

Joina oss på viktresan!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-05 10:22
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9
  • MyStyle
    Cissit skrev 2008-04-03 20:30:01 följande:
    Åh, har precis tvingat i mig en kycklingsoppa medans sambon åt pasta med baconsås...det luktade sååå gott. Han ska köra soppor på kvällarna han med sen, för att underlätta för mig, men han är tokförkyld nu och rädd att han ska få i sig för lite energi för att klara av att bli frisk så han ville äta riktig mat tills han börjat hämta sig.
    Vad gulligt av honom att ändå vilja göra det för dig...
  • Cissit
    MyStyle skrev 2008-04-03 20:34:14 följande:
    Vad gulligt av honom att ändå vilja göra det för dig...
    Ja han är söt...iofs så behöver han också gå ner lite i vikt och han har kört viktväktarna med mig innan. Men det faller mkt på luncherna på jobbet dessvärre. Men nu får han köra blandad kur medans jag kör ren ett tag.
  • Cissit

Förresten, är det någon som har provat att äta GI-mat eller LCHF (low carb high fat) eller liknande? Är lite nyfiken på hur det funkar, om det funkar. :)

• MyStyle

Jag har provat en kort tid funkade inte för mig... Men det funkade för min syrra och hennes man. Kommer inte ihåg hur mky de gick ner, men de gick ner. Min faster har gått ner massor med det och träning...

Cissit skrev 2008-04-03 20:39:45 följande:
    Förresten, är det någon som har provat att äta GI-mat eller LCHF (low carb high fat) eller liknande? Är lite nyfiken på hur det funkar, om det funkar. :)
  • Cissit
    MyStyle skrev 2008-04-03 20:57:59 följande:
    Jag har provat en kort tid funkade inte för mig... Men det funkade för min syrra och hennes man. Kommer inte ihåg hur mky de gick ner, men de gick ner. Min faster har gått ner massor med det och träning...
    Okej....funderar på att testa det som metod för att gå ner sista kilona/behålla vikten, mkt för att jag har hört att det kan ha positiv inverkan på fibromyalgi och de magproblem som jag lider av, kan ju vara värt att prova iallafall :)
  • MyStyle

Absolut! Min svägerska som går viktväktarna sa att de använder det som metod om de kommer till en platå, att köra ett par veckor GI. Fungerar säkert

• Cissit
    MyStyle skrev 2008-04-03 21:18:38 följande:
    Absolut! Min svägerska som går viktväktarna sa att de använder det som metod om de kommer till en platå, att köra ett par veckor GI. Fungerar säkert
    Låter ju bra...jag tog till cambridge när jag tyckte det gick för trögt med viktväktarna...kan nog vara en idé att byta metod. Får väl se hur det går nu, är ju bara andra dagen idag så :)
  • MyStyle

Kommer säkert gå jättebra. Har faktiskt aldrig hört att nån inte gått ner av ck, men man kan dock hamna på en platå. När jag gjorde det sist tog jag en paus. Och nu när jag började igen så har jag redan gått förbi den
    Har du vägt dig än?

• AoM

*skrattar*

Ikväll skulle jag äta TRE räkor... Det slutade med att jag ställde mig och gjorde världens pastarätt med tomat, räkor, skinka, grädde osv. Efter att ha ätit fem tuggor sköt jag över tallriken till sambon och sen rostade jag mig en macka med messmör på :)

Och den var inte alls lika god som jag har fantiserat om denna veckan!!

• MyStyle

Haha, ja men en liten macka måste ju vara bättre än en hel tallrik med pasta iaf

Svar på tråden Cambridgekuren - Tråd 9