• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • crello

Vi får en tredjedel betald från min sida och en tredjedel betald av min sambos sida, men bara för festen de andra står vi själva för

• starchick

Mina svärföräldrar står för all catering, vilket är en stooor del av budgeten... Väldigt skönt men inget vi hade räknat med faktiskt.

• jimbolina

Mina föräldrar samt min sambos mamma kommer att hjälpa till. Annars hade vi aldrig haft råd att gifta oss nu när vi precis köpt hus. Vi berättade att vi tänkte åka iväg och gifta oss, men då blev pappsi jätte ledsen då han så gärna vill lämna över mig i kyrkan. De står för festen , min mormor för min klänning , och min mans mamma för resan. Givetvis tillkommer så mkt mer, men vi är sååå tacksamma att de hjälper oss.

• valkyriana

Vi betalar allt själva. Vi är vuxna människor med jobb, hus bilar och barn. Det skulle kännas konstigt om våra föräldrar skulle betala för vårt bröllop. Nej det är något VI vill stå för.
    Vi känner båda att våra föräldrar gjorde tillräckligt för oss då vi var unga och dumma.

• le dauphin

Vi betalar allt själva. I stället för massa prylar i bröllopspresent så önskar vi bidrag till bröllopsresan så det kan hända att våra föräldrar ger en slant till den.

• avil

29 I förrgår - ID: 2650085
    bridesilly

Men att ha ett arv att ta av gör ju ändå att det är för era egna pengar

JO,det är det ju! helt rätt...Vi har ju hela tiden tänkt spara de till det...

• Fejs

Våra komme rinte hjälpa till, de klagar bara på att vi lägger ut för mycket pengar på det hela...

• B & S

Vi skulle få 10 000 i "present" men nu hatar hans pappa tydligen mig för något jag inte ens kan rå för samt jag är "inte från hans hemland" så jag är inte passande som hans fru och man vet ju aldrig hur "utomstående" uppfostrar barn så jag är inte bra/vettig/värdig nåt.

Vi hade ialf inte räknat med dem i vår budget så de hade isfl bara att stoppa i banken till nåt annat roligt kanske en 2a honeymoon. Jag trodde nog aldrig jag skulle säga nej till 10 000kr?! och NEJ hans pappa är inte bjuden.....vilket kanske är rätt givet.

• B & S

BTW tror inte min mammma hade hjälpt till med ett rött öre heller för då hade hon hellre hoppat av Götaälvs bron. Hon kunde hjälpa med maten o bära grejer men pengar e en helt annan grej....suck vi som inte ens bett om hjälp eller ansåg att det är vår rätt....det är 2008 nu o inte 1888.

• stinakina

Vi räknar med att vårt bröllop kommer att kosta 30-35 000:-
    Min mor sa häromdagen att hon tänkte bidra med 10 000:-

jag blev glad och överraskad...vi hade inte räknat med detta!!

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?