• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • AnneiLund

Vår budget för ett tredagarsbröllop, 100 gäster inklusive en 4 veckors bröllopsresa i Malaysia/Borneo/Thailand är på 200.000 kr, vi sparar 130.000 själva och får 70.000 av föräldrarna.

• blivandefrularsed
    bridesilly skrev 2008-01-02 15:07:24 följande:
    Vi funderar på att önska oss resecheckar till resan. Hur funkar dom igentligen? eller köper man presentkort på forex eller vad? har inte kollat upp det där. Vi vill helst inte önska oss rena pengar utan presentkort är bättre på nåt vis
    Precis, risken med att man får pengar är att dom går till nåt annat. Typ mat eller nåt sånt tråkigt. Med presenkort kan man bara använda pengarna till nåt specifikt. Så gjorde vi till jul nu. Önskade oss och fick presentkort hos floristen bland annat. Hur bra som helst! Har nog pengar till buketten nu.
  • MJ 2008

Vi räknar med att betala allt själva (80000 kr+bröllopsresa). Sedan vet vi att våra mammor kommer att bidra med något, men inte hur mycket så det blir ett "plus" i efter hand. :)

• Sofia08

Vi räknar med att bröllopet kommer gå på 80-90000 exkl. resa. Vi får 50000 av mina föräldrar och är superglada för det! Hade inte haft råd i sommar annars..

• Jenniecarlsson
    bridesilly skrev 2008-01-02 14:44:48 följande:
    Det är väl en fin gest (stavar man så?!?!) Även det lilla är en stor hjälp när man har så många budgetposter som ska betalas.
    Jo det är det. Hennes mamma (min mormor) betalade hennes brudbukett, så det får väl bli en tradition att föra vidare=)
  • lillaj

Vi tar sparade pengar till vårt bröllop i augusti och räknar inte med bidrag från våra föräldrar men sen kan jag inte låta bli att hoppas på ett litet bidrag men detta är självklart inget vi kräver eller förutsätter, får vi det inte så fixar det sig ändå. Det viktiga är att dem kommer!!

• Mrs Marley

Vi sparar för fulla muggar. Har en budget på 80 000 kr.
    Vi förväntar oss ingen ekonomisk hjälp från våra föräldrar.
    Min mamma ska sy min klänning vilket gör att jag sparar massor!!

Om folk vill ge oss ngt, vilket dom absolut inte behöver, så önskar vi oss pengar till vår bröllopsresa.

• avil

vi betalar själva-allt.
    (fast förvisso med delar av ett arv....så på sätt o vis är det ju en förälder som betalar...)
    men nä,vi betalar själva. O har ju ett hemligt bröllop.

• bridesilly

Men att ha ett arv att ta av gör ju ändå att det är för era egna pengar

• EdLi

Våra föräldrar kommer tillsammans betala maten, resten står vi för själva.

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?