• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • bröllop080719

Vi betalar också själva

• bridesilly

Vi hade inte räknat med pengar från någon men jag är ändå förvånad över att det inte verkar vara någon som vill hjälpa till med nån tjänst eller nåt annat Då syftar jag inte på pengar utan snarare att kanske någon hade frågat om man ville ha hjälp med något.

• 16 aug
    bridesilly skrev 2008-01-23 11:40:08 följande:
    Vi hade inte räknat med pengar från någon men jag är ändå förvånad över att det inte verkar vara någon som vill hjälpa till med nån tjänst eller nåt annat Då syftar jag inte på pengar utan snarare att kanske någon hade frågat om man ville ha hjälp med något.
    tråkigt. Våra vänner har inte frågat, men våra föräldrar då. Ja som kanske hjälp med dukning osv menar du? hmm du kanske får fråga dom ,dom kanske inte tänker så?
  • Godisråttan

Mina föräldrar lägger ca 50 000:- och resten lägger vi.

• Daghall

eftersom vi gifter oss hemligt och ensamma så finns det ingen chans för våra föräldrar att bidra med ngt.

• bridesilly

Ja visst. Hade varit roligt om nån anmälde sig frivillig att hjälpa till med något.
    16 aug skrev 2008-01-23 13:03:20 följande:

tråkigt. Våra vänner har inte frågat, men våra föräldrar då. Ja som kanske hjälp med dukning osv menar du? hmm du kanske får fråga dom ,dom kanske inte tänker så?
  • soda30

Oj va många av er som får hjälp.... Vi betalar allt själv.
    Nu är det ju inte tal om något 100 tusen kr bröllop, men fest för 75-80 pers + ALLT runt om... Nu i slutet känner man verkligen att det går mer pengar än vad jag räknat med.
    Men föresten så hjälper min mamma till att betala lite till frisören, det fick jag i julklapp.

• 16 aug
    bridesilly skrev 2008-01-23 13:23:24 följande:
    Ja visst. Hade varit roligt om nån anmälde sig frivillig att hjälpa till med något.16 aug skrev 2008-01-23 13:03:20 följande:
    förstår jag. Jag kan hjälpa dig Skämt å sido, men jag förstår att det är trist!
  • 16 aug

alltså det lät fel- menade på skoj om trycksaker då.. ha ha

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?