• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • Quicksand

vi betalar nog det mesta själva vi oxå

• 2aug08

Vi betalar allt själva. Vi är 23 båda två. Möjligtvis att mina föräldrar betalar spriten till festen.

• bridesilly

Det vi har fått hjälp med i nuläget är presentkort på blommor och så önskade jag mig en del saker jag vill ha till bröllopet i födelsedagaspresent

• kabacigg

Fasen att man har så fattiga föräldrar. Jag får ingenting jag. Nu tycker jag lite synd om mig själv.

• vintergården

vi får ett bidrag från hans föräldrar på 25000 och min mor hjälper till med mat. Men aldrig att jag skulle be om pengar det är faktiskt dom som har erbjudit sig själva. Så vi tackar och tar emot =)

• RosaPärlan

Jag tror inte vi kommer få några större summor från våra föräldrar. Men vi har tid på oss at spara ihop en hel del. Det blir en väldigt uppskattad överaskning om det dyker upp ett bidrag!!

• MyStyle

Vi får nog inget. Mina föräldrar skulle nog gärna vilja, men de hjälper till med småsaker istället. Hans föräldrar skulle kunna utan problem, men kommer nog inte att göra det. O vi tänker inte fråga heller, vi reder oss själva.

• paradisfågel

När mina föräldrar fick höra att vi förlovat oss så sa de i förbigående att "då e de väl bäst vi sätter igång o sparar då", men sa nej till det.. De kommer säkert komma med nåt litet bidrag ändå, och då kommer vi nog inte att säga nej, men vi vill inte att de ska bekosta hela vårt bröllop..

• Kanada Hjarta Sverige

Vi blir sponsrade med ca 1/2 av vara kostnader (exl klanning,ringar,brollopsres) - vilket vi ar mycket tacksamma for - men inte hade forvantningar pa. Men det ar en stooor hjalp i var budget - da utover brollopsresa, det tillkommer var resa till brollopet hemma i sverige, vi bor i Kanada, och flygbiljetterna enbart gar pa ca 20.000kr...

• JohanoCissi

Vi får bidrag på 28.000:- av våra föräldrar sammanlagt. Och det var dem själva som erbjöd sig att sponsra och det var mycket välkommet. Dem kom överens om att ge lika mycket från båda håll. Själva får vi ändå hosta upp med nästan 50.000:-. Men det är det helt klart värt.

• lillamillan

Mina föräldrar är inte snåla men har inte en miljon extra på något konto.
    Dom finns där som hjälp om det skulle krisa sig men jag vägrar att ta emot pengar i "onödan"

Vårat bröllop är VÅRAT påhitt och något som inte jag vill ska kännas ekonomiskt betungade för någon annan.
    Vi bad om barnvakt 3 nätter och fick det så att det skulle underlätta slutfixet inför bröllopet och sedan göra så att vi kunde ta in på hotell på bröllopsnatten.

Vi har inte heller några stora pengar och planerade vårat bröllop på 4 månader så det fanns inte något unandstoppat utan vi fixade bröllopet efter våran egen kassa.
    Jag är nöjd över det och glad att vi inte krävde pengar av någon annan.
    Man får ju rätta sig efter de slatar som finns, ett bröllop behöver ju aldrig bli dyrare än att man har råd med det.

Det känns bättre att klara något sånt här själv, jag känner mig mer självständig och det är ju en "ego" dag utan dess like så varför skulle jag be någon annan betala för den?

• pojomo

vi får inget och det räknar jag ej med men min svärmor har tänkt ge mig ett presentkort för sminkning när jag fyller å det passar ju skita bra att vi bägge fyller innan bröllopet för då kan vi önska oss saker till det

• ugla

Vi blir sponsrade med en del från våra föräldrar.

• Sommargrönt

Våra familjer delar på matkostnaderna.
    Min mamma kommer nog hjälpa till med klänningen också.

• Sanfor

Våran budget är beräknad utan hjälp från föräldrar.

Men ev. kommer de stå för maten, eftersom det är min mamma som är matansvarig. Om det blir så, så blir det mer över till oss under bröllopsresan :)

• Anja 19 juli 2008

Inte våra... känns som att det är förlegat. De som har föräldrar som har det RIKTIGT gott ställt får kanske bidrag eller t.om att vissa får hela bröllopet betalt men visst är det väl lite gammeldags och knappast något som var och en kan åtnjuta idag.

Vi betalar hela bröllopet själva, men min mamma ville gärna betala min brudklänning, vilket hon såklart fick

Min pappa betalar inte ett öre!

• blivandefruvike

ne vi betalar själva bådas föräldrar har dåligt me pengar så de står vi för själva:)

• Mizty

Vi har fått 40´ av min pappa. Mamma ska sponsra min ring + att jag önskade mig brudklänningen i födelsedagspresent (och det fick jag) Vi har inte bett om några pengar utan det är dom som erbjudit sig & vi tackar inte nej Så vi kommer stå för 30´-35´ själva.

• bridesilly

Ber om pengar gör vi inte. Men om någon skulle vilja bidra så skulle jag inte tacka nej

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?