• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • Brud 080823

Mina föräldrar bidrar med 10 000kr, vilket vi kommer ta till bröllopsresan då vi önskar oss bidrag till den istället för en massa presenter. Min blivandes föräldrar kommer nog inte ge några bidrag, som vi vet om iallafall.
    Men min blivande sa till sin pappa " Hennes föräldrar ska ge 10 000, så du måste också bidra med något", lite smådumt sagt.Så vi får väl se, men det är inget vi räkna med i budgeten. Jag tycker att det är inget man fråga om utan det ska komma spontant ifrån dem själva.

• Maja74

Tanken har aldrig slagit mig att min mamma (pappa är död) eller mina blivande svärföräldrar ska betala för vårt bröllop, så vi betalar allt själva.

• Tessa P

Vi räknar med att betala vårt bröllop själva. Ingen av våra föräldrar har särskilt god ekonomi. Men skulle de vilja hjälpa till med pengar eller på ngt annat sätt så skulle vi självklart inte tacka nej :)

• matildaochniklas

Vi står för allt själva, har inte ens frågat om ekonomisk hjälp. Vi försöker spara så mkt vi kan för att kunna ha en fantastisk vigsel och fest :)

• Anna  Sol

Vi får 10 000 av min svärmor, min mamma hjälper nog inte till alls. Det skulle liksom aldrig falla henne in. Fast hon har absolut ekonomin för det. Hon är bara så fantastiskt snål.

• Troll1

Knepigt det där. Ju mer pengar desto snålare, tyvärr! Hade jag haft gott ställt så hade jag varit överlycklig över att kunna hjälpa till.

• Limbolight

Vi räknar med att betala allt själva. Sedan har min pappa sagt att han ska bidra med lite... men vad det innebär vet man ju inte.
    Och bidrar han och hans fru, vill säkert inte mamma och hennes man vara sämmre..
    Nåja, det får bli som det blir, vi räknar som sagt inte med något!

• mysifer

min pappa har sagt innan att han inte kommer betala varken mitt eller mina systrars bröllop men att de kommer bjuda på resa. detta var innan vi förlovade oss och han har inte nämnt det efteråt men jag tänker inte påminna honom. kommer det upp och de fortfarande vill hjälpa till är det välkommet men det är inget jag förväntar mig.

• annelib52

Min mamma tycker att det kostar ALLDELES för mycket pengar att gifta sig å ha fest. hon tyckte att vi kunde göra det i hemlighet, så kostar det ju inget! Så kul e hon... så nej, inga pengar från ngt håll å jag skulle iof aldrig komma på tanken att fråga, eftersom man vet hur hon e. Å pappa e bara snål. vår budget ligger på 20 000 kr och enl inbjudningslistan (som inte är helt spikad) blir vi 55 st. Hur ska detta gå ihop?

• bridesilly

Usch det tycker jag är surt däremot när andra lägger sig i och tycker att bröllop är för dyrt. Ja och? det är väl brudparets ensak eller hur!

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?