Helt otroligt att folk förväntar sig att föräldrarna ska betala...jag skulle bli så besviken om jag var förälder för om jag hade velat hjjälpa till så vill man ju få ge det som en överraskning/present...och få lägga så mycket som passar en själv.
Vi betalar det mesta på vårt bröllop, vi har upplyst våra föräldrar och vänner om att ifall de tycker det är roligt så får de gärna hjäpla oss istället för att köpa present, fast då menar vi praktiskt hjälpa till inte ekonomiskt...men såklart hjälper det till ekonomiskt när mamma gör tårtan (det har hon önskat eftersom hon jobbade som konditor innan hon blev läkare) och när min kompis som är florist gör brudbuketten och bordsdekorationerna så vi bara betalar typ inköpspris på blommorna och våra vänner hjälper till att laga mat, kompisars syskon serverar etc... min pappa är lite gammalmodig och vill gärna vara med ekonomiskt men jag har sagt att han får gärna hjälpa till, tex stå för baren, men renovera hellre sitt badrum för pengarna för det behövs mera.....som min sambo säger: -varför gifta sig om man inte har råd att bjuda på festen själv?!!! vi har varit ihop i 11 år(idag!) och gifter oss nu när vi klarar detta utan att det svider för mycket...28 och 29 år gamla, visst det hade väl varit roligt att göra detta tidigare men känns absolut bättre att "bjuda själv" till sitt eget bröllop...
Phu väl långt inlägg!