• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • litenbrud17maj08

Mina föräldrar kommer att betala allt. Utom brudklänningen som min svärmor betalar och ringarna som vi kommer att betala själva. Genom att lämna in allt guld som ligger och skräpar.

• Waersta

Hur gammal är du respektive dina föräldrar?

litenbrud17maj08 skrev 2008-01-02 17:56:55 följande:
    Mina föräldrar kommer att betala allt. Utom brudklänningen som min svärmor betalar och ringarna som vi kommer att betala själva. Genom att lämna in allt guld som ligger och skräpar.
  • litenbrud17maj08

Jag e 28, min mamma är 57 o min pappa fyller 60 imorgon. Varför undrar du? Min mamma har länge velat att jag o min sambo skulle gifta oss och att hon kunde betala bröllopet. Men vi ville inte snylta på dem liksom. Men jag har häst och min sambo pluggar, och snart vill man ju ha barn också, så till slut insåg vi, att utan mammas hjälp blir det nog aldrig något stort bröllop. Så vi ska ja till hennes erbjudande. Min sambo vill göra en avbetalningsplan till mamma men det vägrar hon å det bestämdaste. De er bröllopet även som en fest för dem, alla släktingar kommer ju, och då slipper de ha 60-årsfest för pappa, tycker de...

• Coffeegirl

Jag och min sambo förlovade oss igår och jag är mycket lycklig! Vi har ännu inte bestämt oss för datum, men jag tror det får bli sommaren 2009 för att vi ska hinna spara ihop till ett sådant börllop som vi vill ha. När min syster gifte sig så berättade hon och hennes blivande för sina föräldrar hr mycket bröllopet skulle gå på och därmed vilken summa de förväntade sig att föräldrarna skulle betala (50% från vardera föräldrapar) vilket jag tyckte var rätt pinsamt gjort. Dessutom förstod jag på mina föräldrar att de inte direkt sparat till det. Nu betalade de ändå 50 %, men jag skulle aldrig våga kräva detsamma.

Jag håller med många föregående här att vill föräldrarna bidra är det en bonus.

• 2008-08-09

Vi kommer att spara ihop till vårat bröllop själva, dock har mamma redan köpt några smågrejer som behövs för att sy klänningen osv.
    Vi kommer att önska oss pengar till en resa av gästerna och vill då våra föräldrar prompt bidra med något, så får det bli där..valfritt bidrag.

• blivandefrularsed

Coffegirl

Grattis!!

Ja, att dom kunde med....

• misstrixie

Mina och hans föräldrar kommer att dela på kostnaden för mat och dryck som det verkar.

• PennyJenny

Vi betalade för vårat bröllop själva och önskade oss bidrag till resan. Våra föräldrar frågade tidigt hur mycket de skulle betala av bröllopet men vi sa att vi betalade själva och att de var välkomna att ge ett bidrag till resan om de ville.

Sedan kom min mans föräldrar dagen innan bröllopet med en mycket generös gåva (cirka 1/3 av bröllopskostnaderna minus resan) men det var inget vi visste att de planerade och vi har sett det som en gåva till vårt nya liv tillsammans istället, vilket jag har förstått på svärmor efteråt var precis vad de menade.

• Simsan78

Vårat bröllop kommer att gå på 30000 kr i runda slängar.
    Vi hade inte räknat med någon ekonomiskt hjälp men har ändå fått lite från båda föräldraparen, ca 7000.

• krian87

Vi räknar inte direkt med några bidrag från några föräldrar med de har själva valt att betala hyran för festlokalen och ev m2b kläder. Om de vill så får de men det får då vara till "rätt" saker. Inte att de försöker bestämma och "köra" över oss..=)

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?