• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • Mrs Marley

Pratade med min Pappa idag.
    Tydligen hade han tänkt betala en del av vårt bröllop eftersom han betalade en del av min systers.
    Sa till honom att han absolut inte behövde det men han ville ändå.
    Min pappa är världens goaste!!!!

Min mamma syr min klänning och det är ovärderligt
    Tänk själv en klänning som är sydd exakt efter ens mått precis som man vill ha den, unik!!!
    Svärmor kommer ge oss en liten peng till resan

• tofflisar

Vi har bara våra mammor kvar sambon och jag. Vi räknade inte med ngt bidrag alls men nu visr det sig att min mamma vill vara med och betala. Blev glatt överaskad

• lolinona

Våra föräldrar kommer att betala för festen, lokalen och allt därikring som druck mat dekoration osv.
    Vi står själva för kläder, ring, fotograf osv.

Är sååå glad för hjälpen!!

• lolinona

det skall givetvis stå dryck, inte druck hihi

• 20080301

Vi betalat för vårt bröllop själva. Ingen av våra föräldrar kommer att bidra med något men ingen av oss förväntar oss det heller. Dom betalade för sina bröllop och vi för vårt.

• Miss Blue

Vi kommer att betala det mesta själv. Min M2B´s mamma vill ge oss en slant, mycket eftersom M2B´s syster har gift sig och svärmor vill vara rättvis och ge oss lika mycket.
    Mina föräldrar är sjukpensionärer så de har det inte fett, men vill ändå ge lite grann (nu pratar vi ett par tusenlappar, inga 10.000kr).
    Vi har TYDLIGT sagt att INGEN behöver ge oss pengar, vi sparar pengar och vet att vi fixar det på egen hand.
    Men de vill ge en slant och då får vi ta emot det, det är ju ingen nackdel att få lite mer pengar i budgeten!!
    Vi har däremot sagt att om de ska ge pengar ska de INTE köpa en bröllopspresent.. vi får väl se om de håller det eller inte?!?!?

• 20080301

Bröllopspresenter vill vi inte under några som helst omständigheter ha heller

• Kjexet

Jag har varit gift tidigare (släktens kortaste äktenskap. 8 månader med en psykopat) för tio år sedan och då fick vi 10000 av mina föräldrar i bidrag. Så jag kommer absolut inte att förvänta mig något bidrag från dem och inte från min svärmor heller (fattigpensionär).

Vi sparar ihop allt själva, vi har de ekonomiska förutsättningarna och räknar dessutom med en enkel men uppluppen fest (dock många gäster, runt 100). MEN om jag känner mina föräldrar rätt kommer de vilja ge oss en fin present och då kommer jag att be dem bidra till fotograferingen istället, eller kanske ge oss ett presentkort på en förstoring på canvasduk.

• malous

Vi betalar allt själva (trots att vi är heltidsstudenter eller mer i princip hela tiden fram till bröllopet). Våra förädrar är låginkomsttagare medan vi själva kommer vara färdigutbildade jurister när vi gifter oss. Skulle kännas konstigt att ta emot bidrag för att gifta oss när vi skulle kunna skjuta på bröllopet några år och lätt lägga enorma summor. Vi vill dock gifta oss direkt efter att båda är klara med utbildningen så då sparar vi också själva.

Vi började spara i september -07 från i princip 0 och har nu ca 55 000 vilket är nästan vår maxbudget för festen (min ring kommer kosta mkt (40 000?) men den sparar han till när han börjar jobba i början av 2009). Bröllopsresa lär vi inte hinna åka på direkt ändå i och med att vi kommer vara nyanställda så det hinner vi spara till sedan.

• Mistefy

Vi betalar det mesta själva men när vi frågade om vi inte fick ha middag och festen i mina svärföräldrars trädgård så blev dom överlyckliga och sa att de ville stå för allt innanför deras grindar. Så festen och maten står dom för. Fast vi ska laga all mat själva för att hålla kostnaderna nere.

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?