• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • malous

Jag tror nog att de flesta i min familj tycker att vi lägger sjukt mkt pengar på bröllop men jag tror inte att det gör dem ngt för de vet att jag kommer att se till dem också när jag tar steget till ett jobb och en lön som ingen av dem varit i närheten av. De förstår nog att det är lite en annan värld. Om vi inte skulle in i den världen så förstår jag nog att det skulle skvallrats om det verkligen var nödvändigt att lägga så mkt pengar. That's what family's for, allt ska analyseras sönder haha. Det kan man inte bry sig för mkt om, bara göra som man vill. De flesta struntar ju inte i att komma bara för en sådan sak ändå.

annelib52 skrev 2008-01-06 21:22:26 följande:
    Min mamma tycker att det kostar ALLDELES för mycket pengar att gifta sig å ha fest. hon tyckte att vi kunde göra det i hemlighet, så kostar det ju inget! Så kul e hon... så nej, inga pengar från ngt håll å jag skulle iof aldrig komma på tanken att fråga, eftersom man vet hur hon e. Å pappa e bara snål. vår budget ligger på 20 000 kr och enl inbjudningslistan (som inte är helt spikad) blir vi 55 st. Hur ska detta gå ihop?
  • Fröken Figo

Båda mina föräldrar kommer att bidra, mest pappa eftersom han har bäst ekonomi. Pappa vill betala allt, men det tillåter inte vi. Vi behåller några kostnader själva. Sen kommer säkert m2bs föräldrar vilja bidra.

Vi kommer betala ringar själva och fotograf. Och kanske nåt mer, får se.

• lillan31

mina föräldrar lägger hälften, resten; jag och min blivande.

• JosieAdde

Båda våra föräldrar kommer vara med att betala 30-40% var, resten betalar vi själva. Vi hade inte räknat med det men de erbjöd sig. Jag är min pappas enda barn och han är "eld o lågor" över att hans "lilla tjej" ska gifta sig. Det är oerhört generöst av honom tycker jag. Min sambos mamma vill inte vara sämre.
    Bör väll tilläggas att båda våra föräldrar har de sista åren fått mycket bra ekonomi, någoot ingen av dem hade när vi (jag o min sambo) var små.

• Skrott

Jag har alltid tankt att jag och min blivande ska betala sjalva, har liksom aldrig slagit mig in att foraldrana ska betala eller bidra. Som manga skrivet ar det inget man vill be om utan det ska komma spontant isafall..
    Men nu nar vi borjar planera brollop, fragar min fastman om mina foraldrar ska hjalpa till. Han ar skotte och har ar det tradition (mer an i Sverige) att brudens foraldrar betalar..
    Hur gor vi nu da?
    Hans foraldrar ar med och lagger runt 20.000. sa nu "maste" jag fraga mina foraldrar, kanns det som..
    Vad tycker ni? Nagra rad?

• KIKKIHOLMBLAD

Min föräldrar betalar ungefär 50% av hela summan, hans föräldrar ungefär 35% och sedan vi resten.

• lycklig78

Vi hade inte väntat oss några bidrag, men pappa har bra ekonomi så han erbjöd sig. Tacksam!

• niklasbivandefru

Mina föräldrar kommer att betala de mesta, hans föräldrar kommer nog att lägga lika mycket som dom la på hans brors bröllop, vi kommer nog bara betala för hår och smink, kommer att öppna ett konto där gästerna får lägga valfri summa till bröllopsresa.

• Grund

Våra föräldrar kommer betala 25000 var ungefär.

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?