• bridesilly

Hur mångas föräldrar betalar?

Hur många av alla er som ska gifta er får pengar av era föräldrar till detta?
    Bara nyfiken eftersom det verkar vara många som har så snälla föräldrar.

Trodde inte det var så vanligt längre att föräldrar betalar eller?

Vi kommer nog säkerligen inte att få ekonomisk hjälp men det har vi inte räknat med heller eftersom vi vet om föräldrarnas ekonomi.

• Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?
  • Hedebris

jag skulle ALDRIG be någon att betala för mitt bröllop.

skillnad om någon kommer och ger en pengar frivilligt

• Joji
    Hedebris skrev 2008-01-27 11:22:19 följande:
    jag skulle ALDRIG be någon att betala för mitt bröllop. skillnad om någon kommer och ger en pengar frivilligt
    Håller med. Jag skulle heller inte vilja be om pengar...
  • Evitas

ashley:
    om din pappa har nämt de innan, så e de klart att man kan friska upp minnet... inget genant me de.
    sen tycker jag inte man ska ställa krav på vad summan ska va, men efetrsom han e amerikan, så e de väldigt tradionellt för han fortfarande.

tycker man kan fråga om hjälp/pengar, om man vill o vet att man inte sätter nån på pottkanten... men inget att skämma över. oftast vet ju ens föräldrar hur man har de ekonomiskt

• bridesilly

Skulle jag heller aldrig göra. Känns helt fel att be någon om pengar för att jag/vi ska gifta oss. Vill dom bidra då blir vi glada men be om det gör vi inte.

Hedebris skrev 2008-01-27 11:22:19 följande:
    jag skulle ALDRIG be någon att betala för mitt bröllop. skillnad om någon kommer och ger en pengar frivilligt
  • Ashley

Tack för era råd.... men det är där jag känner mig villrådig. Jag vill inte heller be honom om pengar. Han har erbjudit men inte sagt mer än så. Jag väntar väl helt enkelt tills han tar upp det igen. Min oro är att vi planerar ett bröllop efter vår budget och han sedan erbjuder oss en summa pengar som gör att vi skulle kunna bjuda fler men det då är för sent.

• tågjäntan

Vi betalade allt själva ca 54000:-. Spontant fick vi 5000:- + tårtan (2000 av mina föräldrar plus mycket praktisk hjälp. SEdan fick vi ca 4500:- i presentkort till fotografen och 7000:-som present av gästerna, och delar av det de gjorde. Ex av min kusin fick vi delar av blomsteruppsättningen (hon gjorde den) i present och så betalade vi resten. Paret som gjorde bröllopshäftet la ca 300:- på det i present och så betalade vi resten ca 1000:-. (Vi hade önskat presentkort hos fotografen och praktisk hjälp i bröllopspresent.) Och jag hoppas kunna sälja klänningen och få tillbaka några tusenlappar där.

• 3Maj08

Vårt Bröllop går på ca 50 000:- och vi får totalt 27 000:- så vi bugar och bockar

• Bling75

Vår budget ligger på ca 200.000 exkl. festen och vi betalar själva. Vi kommer att gifta oss på maldiverna och då ingår även fickpengar i budgeten. Jag skulle aldrig kunna be mina föräldrar om så mycket pengar, men de vill gärna ordna festen för släkt och vänner när vi kommer hem. Men den blir väldigt opretantiös, förmodligen i tält i trädgården. Vet inte om hans pappa vill bidra med något, men det blir väl ett bra tillskott till shoppingen i Singapore.

Min sambo har jobbat ihop sin del, min del är det egentligen min morfar som står för till stor del, då jag kommer att sälja delar av mina fonder som han har gett mig under åren. Men jag tror och hoppas att han tycker att det är ett bra ändamål. Men jag planerar att spara ihop de pengarna igen under året efter för det är en bra buffert att ha.

• catte

Vi fick ca 10.000 £ (130.000 kr) av min mans föräldrar till bröllopet, vilket de erbjöd själva. Resterande utöver det betalade vi ur egen ficka!

Svar på tråden Hur mångas föräldrar betalar?