• LKU

Vansinnigt underbara... fortfarande!! Vinter -08

Tyvärr stängs ju tråden ner efter 3 månader men på goda vänner finns inget "bäst före datum" så jag tyckte det var lika bra förlänga tråden!
    Kram och välkommen alla goa tjejer!

• Svar på tråden Vansinnigt underbara... fortfarande!! Vinter -08
  • Fru någongång.

förstod det efter jag själv skrev :)

Här har vi ätit spagetti och köttfärsås :) så gott. och mätt blir man. nu blir det lite tv innan jag skall försöka sova.

• Cantaton

Fru Någongång, låter gott! Jag åt kyckling. Mumsigt. Men vilken evighet det tar i ugnen...!!

Har haft en riktigt slö dag...

• Princessdiamond

vilken söt bild

hoppas alla får en trevlig dag!

• Fru Henax

Aha, är det HÄR ni är! Blev lite orolig där...!

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLESAMMANS! SKÅL!!!

• Cantaton

Ja, GOTT NYTT ÅR! M och jag har badat badtunna i 42-gradit vatten ute i vinterkylan/regnet med varsitt champagneglas. Mysmys.

• Princessdiamond

nytt åt, nya tag..

• LKU

Cantaton

Tack kära du, det värmde att höra dom orden. Tyvärr känner jag mig allt annat än stark just nu, förstår inte varför man precis när man börjar känna sig lite stark och handlingkraftig att ta tag i "allt jobbigt" och börja ordna upp sin situation så händer det något som gör att man bara dippar totalt Jaja, det är bara bita ihop, resa sig upp och fortsätta gå, as usual... gnäll, gnäll på LKU i dag men så känns det. Det ordnar sig väl får man man hoppas... Tack för att du ville dela med dig av dina tankar. Känns skönt att man inte är den enda som kämpar med vikten. Fnissade lite åt det du skrev om bh:ar även om jag vet precis hur jobbigt det är själv. Så diagnosen var vestibulit, lilla gumman. *kramar om* Inte konstigt alls att du inte orkade med allt, det finns liksom en gräns för vad man som människa mäktar med. Starkt av dig att orka så som du ändå gör!
    Glad att du fick fin nyår Lät otroligt mysigt att ha badat badtunna med M utomhus!! Shit va häftigt!! Vi firade med sambons familj lite lagom lugnt. Kollade in fyrverkerierna nere i hamnen först och sen blev det nyårsmiddag, bubbel och mys, helt ok. Nu hoppas jag verkligen 2008 blir ett riktigt bra år. Och för att det ska bli det så blir det till att "dräpa en del drakar" som våran kära vän Rosenhaga brukade säga Alltså, dags att kavla upp ärmarna... puuuh.
    Vardag igen då, slit och släp
    Kramar till dig vännen!

Princess
    Japp, du har så rätt. Nytt år, nya problem.. näääee förlåt nu ska jag inte negga här, nytt år nya MÖJLIGHETER menar jag! Hoppas allt bra med dig. Kram

Fru Henax
    Hoppas ni är friska nu och att denna kortvecka blir lugn och skön för flickan! Är du inne och jobbar i dag eller kunde du (vilket jag hoppas) kanske få ta ledigt dessa dagar och få riktigt låååångledig? Det är du så värd gumman.
    Massa kramar

• Eurolady

Hej flickor! GOTT NYTT ÅR!!!

Tackar ödmjukats för alla som blivit glada att se mig här igen! Jag är glad att se er också! Jag hoppas verkligen att alla har haft en riktigt bra nyårshelg! Nämner ingen här så är ingen glömd (Även om jag är lite avis på Anne och att kunna ligga på stranden den här årstiden! )

Tillbaka från Luxemburg efter en hel del äventyr. Det började med att vår väckarklocka inte ringde, så 04.37 ringde våra kompisar som stod vid porten och undrade var vi var! Har aldrig varit så snabb att fixa iordning mig på morgonen, 04.45 satt vi i bilen! Som tur var hade vi lite marginal så vi hann med att checka in (åkte med Ryan Air och de är ju benhårda på att hålla tider).

Sen väl i Frankfurt Hahn (en av världens tråkigaste flygplatser) hittade vi inte vart bussen till Luxelux gick, så när vi väl hittade hållplatsen hade vi precis missat den och fick vänta en timme. Fast då hann vi i och för sig med att äta frukost i lugn och ro. Sen flöt det mesta riktigt bra, nyårsfesten var fantastiskt rolig (Jag tror vi kom i säng runt 6 på morgonen!) men dagen efter var rejält seg! De andra vi åkte med (3 stycken) åkte hem på kvällen på nyårsdagen men jag och maken stannade två dagar till.

I onsdags åkte vi med vårt värdpar till Champagne och gick på guidad tur i Pommery-bryggeriet och smakade på champagne. Inte helt fel ! Sen i torsdags tog vi det rätt lugnt, gick lite på stan (snabbt avklarat, Luxemburg är inte direkt en metropol i likhet med Paris och London ) och sen vid 18 åkte vi till flygplatsen. Planet skulle gå vid halv tio, så vi hade tid att käka. Men sen hände det roliga, nämligen att det var snökaos här i Stockholm, så vårt plan blev försenat 1,5 timme, så vi var inte hemma i lägenheten förrän efter 3 i morse! Inte så kul!

Sen var jag tvungen att inte sova för länge idag, eftersom den gode maken fyller år imorgon och presenter var tvungna att inhandlas! Så idag har jag varit omkring på stan i tre timmar, men till slut har jag hitttat det jag vill ge honom. Ska bli spännande att se om han blir lika nöjd. Han är nämligen rätt petig med sina saker, min käre make!

Nu ska jag nog ta och krypa ner i ett varmt skumbad tillsammans med ett glas vin innan det är dags att fixa maten. Vi ska göra hemlagat pesto idag. Vår kompis gjorde det i Luxemburg, grymt mycket godare än den köpe-pesto man hittar i affären, så vi ska försöka oss på det här. Kan lägga ut receptet om jag känner mig nöjd och någon är intresserad!

Kram till er alla och vi får se när vi hörs igen!

PS förresten, Cantaton, jag ska till Montenegro för ett möte med frivilligorganisationer på Balkan som vi ska försöka få att samarbeta kring uppföljningen av Barnkonventionenen. Ska bli väldigt intressant! DS

• anne på grönkulla

här ska jag nu äta ris o kyckling strax - håller på att laga - o har kört 4 tvättmaskiner idag o shoppat lite kläder!

Mer vinter än nu blir det nog knappt här, men lite kallare är tydligen på väg - vi får se. Alla tycker nog inte det fortfarande är badväder, men som svensk är det ju lugnt!

Najs alla verkar ha haft det - särskilt EL!

Svar på tråden Vansinnigt underbara... fortfarande!! Vinter -08