Vansinnigt underbara... fortfarande!! Vinter -08
Tyvärr stängs ju tråden ner efter 3 månader men på goda vänner finns inget "bäst före datum" så jag tyckte det var lika bra förlänga tråden!
Kram och välkommen alla goa tjejer!
Tyvärr stängs ju tråden ner efter 3 månader men på goda vänner finns inget "bäst före datum" så jag tyckte det var lika bra förlänga tråden!
Kram och välkommen alla goa tjejer!
nu är jag också här. tillbaka efter en dag på stan med lunch hemma hos en kompis. Vi averkade 3 barnvagnsbutiker i city och hittade nog en vagn som vi båda gillade. framför allt var priset bra :) och att det var butikens egna märke så dom hade alla i lager så man behövde inte tänka på leveranstid :)
Annars softar vi omkring och njuter av ledigheten. så skönt med lite fler dagar kvar .. nyår blir sedvanligt med samma gäng som brukar ses. Vad skall ni andra göra?
Eurolady :) Kul att se dig och jag önskar dig ett härligt nyårsfirande och mer ledighet.
Hej girls!
Även jag hittade hit
Ha, den här julen har vart i sjukdomarnas tecken med magsjukor och förkylningar...precis som det brukar
Försöker få vår lilla trollunge att somna, men hon har börjat med sena kvällsvanor och långa sovmorgnar. Man kulle nästan kunna tro att hon redan är tonåring
Min sambo fyller år på nyårsaftonen så det blir först kalas o sen nyårsfest borta hos kompisar!
Ha nu en riktig härlig start på det nya året om vi inte hörs innan!
Kram!!
Princess
Bra flickan, tack för länk!
anne
Låter inte alls dumt, gud va UNDERBART!!! Här är det nämligen riktigt busväder a la västkusten, spöregn och blåst på diagonalen Mys på därborta och njut av sol&shopping långtbortistan!!
Fru Någongång.
Välkommen tillbaka till fastlandet Skoj att ni hittade vagn till bra pris, har hört det inte är det lättaste.
onaka pompom
Hej gumman! Roligt att se dig Jasså, Lilltjejen har redan blivit tonåring, oj oj, då får mamma o pappa träna lite redan då hihi
Hon kanske bara har en sådan period just nu och sedan vänder det? Det återstår väl att se som sagt... Sjukdomar ja, är det inte det klassiska, att man alltid åker på något "skit" när man väl blir ledig och slappnar av!! Hoppas ni är friska nu och får mysig helg.
Och angående det nya året...
så har jag lovat mig själv att 2008 ska bli året då allting vänder för mig, åtminstone allt jag KAN påverka. Må bra, ta hand om mig själv, se till att göra saker som GER energi och inte bara TAR energi. 2007 var ett jobbigt och dåligt år för mig men jag tänker att om man redan nu aktivt börjar sträva mot "positiva livsbider" så har man kanske redan nått halvvägs...
Det kanske inte blir EXAKT som man tänkt sig men det kan i alla fall bara bli bättre. Fokus ligger på jobb, som jag av olika anledningar som jag ej vill berätta om här, inte mäktat med att ta tag i innan hemskt nog, men NU känner jag mig mer motiverad och har lite mer kraft än innan.
Sedan skulle man beöva gå ner massa kilon i vikt, men jag tror det är viktigt att ha ETT mål inte flera för då blir dom inte av. Och vem vet, börjar man väl jobba och tex promenderar/cyklar till jobbet varje dag så kanske vikten löser sig av sig själv...
Hur tänker ni andra om nästa år?
Kramar
Ja vad skall man tro om nästa år :) det kommer bli fantastiskt med en ny familjemedlem, men förmodligen mycket relationsjobb och trötta nätter ;) det skall bli fantastiskt spännande att se vad det är för krabat som sparkar mig på revbenen på nätterna. Skall även ta mig en funderare på vad jag vill göra när jag väl skall börja jobba igen. Skall jag plugga eller jobba vidare?? stora frågor.
nyår blir vi 5 par så det blir nog den lugnaste nyår på länge. hittade klänning på vila igår som var som en tunika så det funkade även på mig som är gravid :) strumbyxor hade jag hemma, nu gäller det bara att hitta skorna som jag gömt någonstans :/
Passar på att önska redan nu, för i morgon kommer vi ha fullt upp allihopa gissar jag
GOTT NYTT ÅR alla vansinnigt underbara flickor
Bamsekramar
Euro, nu har du ju redan åkt, men GOTT NYTT ÅR ? ha så kul i Luxemburg!! Låter ju väldigt mysigt att åka iväg med make och kompisar sådär. Vila så att du orkar gå hårt ut när du börjar jobba igen ? för det lär du ju behöva om du ska börja med en resa direkt. Montenegro låter spännande... Vad ska du göra där?
Anne, shoppar och solar. Mysigt det låter! Här finns det inte mycket att sola sig i ? regn och moln? Men det ska ju bli klart och kallt imorgon sägs det ? fyrverkeriväder.
Princess och SingForLife, välkomna hit!
Fru Någongång. Kollade din kompis och du på en vagn till din lill* eller ska ni ha varsin? Jag har faktiskt ingen nyårstradition med något speciellt gäng. Har firat många nyårsaftnar i Dalarna, men nu är jag ju inte tillsammans med någon dalmas, så det känns krystat att åka till Dalarna bara för att Jag har haft så mkt att göra att jag inte har orkat ta tag i något heller, så M och jag pratar om att gå till en restaurang (om det fortfarande finns bord) och sedan gå på nyårsfirandet på Skansen. Någon gång måste man väl ha gjort det också!? M är dessutom superförkyld och då är det inte så kul att träffa folk.
Onaka, det låter jobbigt med dessa sjukdomar. Har hört fler som varit riktigt dåliga. Själv blev jag frisk lagom till julafton ? kan man ha sådan tur?! Är det inte skönt med en liten som gillar sovmorgnar?!
LKU, jag tycker du verkar stark inför 2008. Du har också rätt i att ta ett mål i taget. Du grejar det här! Mitt mål... Ja, förrförra våren lyckades jag gå ner 12kg ? kilon som jag gick upp (och några till) igen förra våren när jag fick diagnosen vestibulit. Jag blev så tyngd av alla tankar ? trodde att jag aldrig skulle mäkta med att ens ?producera? barn. Och jag som är så barnkär... Sedan har jag inte fått rätsida på vikten igen. Jag började ju ett tag i mitten av året, men det sprack någonstans när det blev lite för mkt. Så M och jag ska nu gemensamt hjälpas åt för att gå ner i vikt. Jag blev än mer beslutsam igår när jag skulle köpa underkläder och behövde en I-kupa... Herregud, det fanns ju bara tantmodeller där brösten står ut som två koner. Kommer jag bara ner till H igen finns det åtminstone snygga modeller och passformer. Så ja, mitt mål är alltså vikten.
gott nytt år
cantaton. jag och sambon kollade vagnar :) så det är inga fler som skall ha barn ..
blev panikrace ned till gallerian idag då jag inte hittar mina skor. Men hittade ett par på din sko som var sköna och fina www.dinsko.se/Dam/Modeller/Pumps.aspx&cnt=69
och så blev det strumbyxor iaf, en större storlek. Men nu är klädseln klar. Sambon och en kompis var och handlade det mesta till middagen och det blir många små rätter. skall bli mumsigt.
löjrom med gräddfil och lök och en bit bröd
3 soppor i koppar
egna tortelini med olika fyllningar.
liten bit kalv snurrad i parmesan, med sallad till
efterätt. vet ej ännu.
Önskar er alla redan nu:
FruNågongång, sorry, jag missförstod när det stod i samband med lunchen hos kompisen