• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Carma07

Tillbaka från shopping. Hittade lite olika alternativ till doppresent, men har inte kunnat bestämma ännu. Blir en snabb tur imorgon för att inhandla vad det blir. Vi vill även kolla systemet innan vi bestämmer oss om man kan köpa något vin eller så som någon föreslog.

Jag hoppas killarna tar sig därifrån, men dem får bestämma själva. Men det lät på lillebror att han inte tänker hänga kvar länge till och då vill inte maken heller det. Att vi har haft varandra har varit det som gjort att vi orkat. Blir man ensam kvar tror jag inte det blir kul.

Underbart väder och jag längtar verkligen ut till trädgården och altanen. Men idag blir det städa som verkligen behövs just nu. Ska bli så skönt när det är klart.

Vi köpte även små presenter till varandra idag. Maken fick en påse ostbågar som han älskar och jag en bukett tulpaner som jag ville ha. Till ikväll blir det vår favoritlax med god sallad till och till efterrätt blir det minibröllopstårta. Hoppas den hinner tina till ikväll bara. Och så får vi ju duka fint också.

• FruTez

Carma: (ostbågar och tulpaner) Va gulliga ni är! Hihi! De små grejerna betyder faktiskt verkligen så mycket! Hoppas ni får en riktigt trevlig afton och middag! Lax e så gott!

Själv blir det räkor och vitt vin har jag bestämt mig! Får spara resterna av makens gulaschsoppa till imorgon. På fredagar ska man slå på stort!

Bara 25 min. kvar. Har verkligen längtat till helgen! Denna veckan har varit så himla lång, mycket som hänt. Planerar att byta om till myskläder när jag kommer hem och sedan kasta mig i soffan och inte röra ett finger på hela kvällen! *gott* Maken frågade om jag även skulle sova där och jag svarade, Troligen! Hahaha! Jag brukar ofta somna så gott i soffan på fredagskvällarna! Hihi!

Ha det gott mina vänner, trevlig helg, krya på er alla som behöver och sov gott!

• Ab fab

hej
    slappar så här på söndagsmorgonen. Äter grapefrukt och dricker fantastistk kaffe från Colombia. Det luktar så där gott och nymalet i hela köket.

Helgen har varit extremt lugn. Jag gick från jobbet tidigt i fredags. Passade på att äta lunch med mamma på stan. Handlade lite i saluhallen och avslutade med glas champagne på NK. Lagom fredagsshopping för min del

Kom hem i ganska bra tid, fick rosor av R när han kom hem. Det var fem år sedan han följde med mig hem första gången. (man måste alltid hitta saker för att fira *s*) Det blev räker o TV-tittande.

Igår var jag inte utanför huset alls. Försökte bota min förkylning vilket faktistk verkar ha lyckats rätt ok. Vi fixade lite hemma. slipade bänkskivor, satte upp lampor o annat skojig... Sova middag, bada bastu. Lagade god mat (en suverän sallad på räkor, avacado, blodapelsin och rödlök toppad med lite hallonbalsamvinäger.) Idag hostar jag faktiskt nästan inte alls.

Funderar på att kratta gruplanen men jag har inte kommit så långt som till verkligen handling... Vad kan man annars göra... fika med en kamrat kanske, handla mat inför veckan måste göras, läsa söndagstidningar med allal bilagor....

• FruTez

Ab: Heeeeeej!! *vinkar* Hur är det med din förkylning?

Har varit lite effektiv och jobbat lite nu på morgonen och tänkte att BT får vänta en stund. Har upptäckt att det annars lätt går åt en timme till att sitta och svara på privata mail osv. om man börjar med det på morgonen!

Min förkylning sitter i hela huvudet! Känns i öronen och i bihålorna. När jag vaknade imorse trodde jag att huvudet skulle sprängas! Jag har försökt använda koksalt inköpt på apoteket för att rensa lite, men det hjälper inte. Nån som har nått annat tips att ta till så att det inte blir nån läbbig bihåleinflammation av det hela? Hmmm... kan nån hjälpa mig att ta bort de jädra (kastrull)-locken från mina öron också?

• FruTez

Ab: Låter som att du haft en riktigt trevlig helg! Håller med om att man ska försöka fira så mycket man kan! Nästa vecka firar vi 6 månaders bröllopsdag och 6 år som ett par! Hihi! Tänk va tiden går fort, det är inte klokt!!

• Ab fab

ja jäklars.. vi har ju varit gifta 6 månader på måndag

• FruTez

Ab: Ja, där har du ännu en sak att fira! hihi! Jag tänkte korka upp den lilla flaskan skumpa som jag vann när vi hade paketleken i B! Det blir väl ett litet glas var och det är lagom en måndag! Om jag inte minns rätt, det var väl du som hade köpt den?

Jag har beställt biobiljetter till en film på onsdag (6årsdan) och så ska maken få en flaska 6 årig whisky! Hihi! Först så tänkte jag att det var synd att det inte fanns en sexa med i filmtiteln, men så slog det mig att det kanske då hade varit en film som handlar om allt annat är romatik, mera erotik! HAhhaha!

Filmen börjar redan 19:00 så jag tänkte att vi åker direkt till bion. Jag slutar ju klockan 17 och då har vi två timmar på oss att ta oss in till stan och käka. Tänkte gå till Danilo. Det stället som finns i Bergakungen. Nån som varit där och ätit nångång? Det är tydligen både restaurang och café!

• Ab fab

har bara fikat på Bergakungen. helt ok men inget speciellt. Skulle jag käka inärheten skulle jag välja da Pasquale
    www.trattoriadapasquale.se/. suverän italienare- lite lady o lufsen romantisk med rutiga dukar

• Addiz

Hej tjejer!

Hemma efter en härlig helg i Östersund! Skidåkning, tittande på skidskytte och mys i snö och inomhus.

Idag tillbaka till jobbet, och det suger fett. Jag är inte nöjd med min nya roll, det är så mycket som inte är gjort, som borde ha varit gjort, och 1000 saker att ta hand om (kan ju vara roligt, men jag är allmänt less på teknik och min arbetsplats). Jag vill ju egentligen jobba inom event management, så nu har jag bestämt mig för att verkligen göra något åt det. Jag sökte ju sex jobb förrförra helgen (alla med koppling till event) och så sökte jag och Leif ett jobb som värdpar för ett högfjällspensionat idag. Jag har också bestämt mig för att om jag inte får nåt jobb inom 6 månader så ska jag gå en eventutbildning till hösten... Det finns några stycken i Sverige, men de flesta är tvååriga, och jag vet inte om jag (och ekonomin) orkar att plugga i två år. Dock finns det en ettårig som ligger i Åre, som kanske skulle passa. Jag ska söka dem nu till våren iaf...

Det finns lite bilder ute på vår hemsida nu: www.vårtefternamn.tk, men tyvärr kunde jag inte lägga upp alla bilder för Telias lagringsutrymme är så j-a litet :( Ska försöka hitta ett annat webbhotell snart, så jag kan lägga upp resten av fotona + fotografens bilder.

Dock tänkte jag ta med fotografens utskrivna bilder på fredag om ni vill se...
    Ser verkligen fram emot fredag, behöver lite karriärcoachning och -pushning!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...