• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Frujj

Haha sicket skämt... jag var på intervju för ett jobb i början på augusti.. de skulle lämna svar inom 14 dagar sa de... sen fick jag veta på omvägar att en annan tjej fått jobbet, hon började där för 3 månader sen... IDAG fick jag brev med "Tack för din ansökan, tjänsten är tillsatt av annan sökande"
    Ehm... jo ett halvår senare bara...

• Ab fab

med sådana företag är man glad man inte är asntälld...

nu är jag nyklippt. Hur skönt som helst. Min bad-hair day är puts väck

• Nibla

Ab, vad skönt det måste var med ny frilla!

Jag har haft en liten gråtattack här på jobbet, tur att kollegorna var ute på lunch allesammans.
    Egentligen väldigt löjligt, men jag är väldigt känslig just nu och gråter för minsta lilla.... För nån vecka sen eller två, sa N i förbifaraten att vi väl inte ska göra en stor grej av Alla Hjärtans dag, vi har aldrig varit mycket för att fira det. Men jag tycker ändå man kan uppvakta varandra med en liten present, en kvast med blommor eller nån annan romantisk gest. Inget överrivet alls med överösning av presenter eller romantiska get-aways à la USA.
    Pratade precis med N och föreslog att gå ut och äta eftersom det var ganska längesedan, varpå han menar att vi ju inte skulle göra nåt speciellt. (han vill fixa hemma med köket och börja förbereda)
    Då bet jag ifrån och sa att vi visst kunde fira eftersom det aldrig är spontant med presenter eller blommor de andra 364 dagarna på året.... När vi la på luren fick jag så dåligt samvete och började grina i min ensamhet.

Det kommer säkert sluta med att han fixar nåt till imorgon i alla fall, och då känns det som om jag tiggt och bett om det, vilket tappar sin poäng, eftersom det är spontaniteten och överrasningsmomentet jag är ute efter.....

Usch.....

• Ab fab

så där är jag med, jag vill ha överraskningen o att den inte skall vara för uppenbar. Blev jätteledsen förra året när R glömde alla hjärtan. Inte för att vi brukar fira men vi har haft en tävling om att skicka fulaste kortet till varandra- du vet kort med små blå nallar, svandun, glitter o så där. För två år sen fick jag en Amelia bröllop som förvarning inför att han tänkte fria. Men förra året... nada....

Fast det är ju rätt romantiskt att fixa köket också... Du kan ju komma med mig till norsesunds stationshus o käka middag o quiza istället!

• Frujj

Nibla: *Kramar om och torkar bort lite tårar*
    Håller med om att man vill ha lite romance och nån överraskning på Alla hjärtan. Hemma hos oss är det nog torrt som fnöske på den fronten, N är inte alls för nåt sånt, knappt ens födelsedagar vilket jag tycker är trist.. nån gång är det ju kul att bli lite extra uppskattad
    Hittade ett recept på en Alla hjärtans kaka i senaste Allt om Mat, funderade på att baka en sån men vet inte när jag ska hinna bara...

Ab: Det "företaget" är en av våra kranskommuner....

• Frujj

Jag kanske ska baka en sån hjärtanskaka till den 22e så får vi ha lite allahjärtans då med bara för oss tjejer

• Nibla

Ab, snacka om att vara femte hjulet!

Förr-förra året hade jag sagt till N att gå två timmar tidigare från jobbet och möta mig på stan. Jag tog med honom på helkroppsmassage medan jag gick och handlade räkor och andra goda saker. Gick hem och fixade en brasa i öppna spisen, dukade upp maten på en filt framför.

Förra året var det min förra chefs sista dag, så vi var på puben och drack "hejdå-öl" för honom. Men jag fick en chokladkaka av N innan vi gick.....

• Nibla

Vill bara påminna om att det inte är dyra eller extravaganta presenter eller överraskningar jag efterlyser. Blev tex överlycklig när N kom hem en fredag med en present till mig. En reflex i form av ett hjärta som han köpt för 10 spänn.
    Detta var över ett år sen......

• Frujj

Nibla: Håller med du! En liten chokladkaka eller en reflex, det är den där lilla tanken som värmer gött i lilla hjärtat Behöver inte vara xtravaganza

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...