• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Nibla

Ab,
    Ingen aning om vad Tacid assumtions betyder. Assumption betyder ju antagande, men det är ju med ett "p" mitt i......

• Ab fab

Nibla- jag som inte kan stava....sorry.tacid var problemet...

• Frujj

Nibla: Fanns det helvita panellängder på Ikea? Är oxå på jakt efter såna till vårt kök, har en med mönster men vill ha en vit bakom.

Nu har jag ringt fotolabbet, det var "bara" att skicka tillbaka bilderna så producerar de nya.

• Nibla

tacit: tyst, underförstådd, stillatigande

Enligt Prismas Engelska ordbok

• Nibla

Frujj, ja det finns helvita till gardinsystemet Kvartal. Man köper en rulle tyg och fäster sen en skena i vardera änden. Den översta skenan på gardinen hakar man i skenan som sitter i taket.... Sök på Kvartal på IKEA så ser du exempel, lite marigt att förklara!

• Ab fab

tack Nibla. som jag har letat. Man har alltid nytta av BT

nu skall jag gå o klippa mig. Yipppi

• Nibla

Ab,
    Vill också klippa mig! Ser ut som ett ras i håret......usch, känner mig som ett ras överlag! Blä!

• Frujj

Nibla: Ok tack surfar genast till Ikeas hemsida

hmm oj jobbar inte jag...??

• Ab fab

det var så jag kände mig, risigt o ofärgat. grått, slingor o brunt.. ser ut som själva den. Ingen färgning idag men det blir väl bättre hoppas jag

Åhlens brukar ha bra gardintyger tycker jag

• Frujj

Ja där har jag inte kikat än, tack för tipset! Måste ta en dag på stan snart...

Ab du har mail igen

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...