• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Nibla

Jaha, nu har jag fått ångra att jag öpnnat min stora mun......

Fick precis ett blomsterbud, en jättevacker bukett med röda och vita rosor, och en massa grönt runt, med ett kort som det står "Älskar er".
    Så nu har jag suttit och grinat. Fast av slädje denna gången.

Ringde N precis och han sa att han beställt denna redan i tisdags, innan jag börjat mala på om att jag aldrig får överraskningar. Vad lär man sig av detta? Jo, att vänta ut dagen för man ska aldrig säga aldrig.......

• Ab fab

så rart! sympatisnsyftar

vad man skall lära sig?? Att män också tänker även om de inte gör det på samma sätt som oss ....

• FruTez

Nibla: Åh, vilken underbar man du har! *sympatisnyftar jag me*

Jag har haft en liten hemlig önskedröm om att få blommosterbud på jobbet, men det blir liksom lite fel när maken jobbar på samma ställe! Hahaha!

• Nibla

Fru Tez,
    Ja, det är sant! Men han kunde ju snikit upp till ditt kontor igår (eller bett någon eftersom ni inte var där igår) och ställt en liten present eller bukett lagom till du kom idag på morgonen.
    Tänk, vad vi kvinnor har många idéer... hahah!

• Ab fab

tänk om de använda oss andra kvinnor som kunsulter, då hade vi kunna ge massor av tips på hur man överraskar sin hustru

jag fick en fyllehund idag....

• Addiz

Abbe: fyllehund?!?

Nibla: vad gulligt av N!

Jag tillhör en av de lyckliga som har en man som faktiskt skickar blommor till mitt jobb emellanåt, man känner sig väldigt uppskattad =)

Idag blir det dock inga blommor, vi sa att vi inte skulle fira idag för vi åker upp till Östersund i em, men jag har köpt en liten Brie-ost formad som ett hjärta som vi kan mumsa i oss i bilen... Vi åker upp för att träffa två av Ls marskalkar och så ska vi titta på lite skidskytte...

Jag har ju tackat ja till en ny tjänst på jobbet, och jag hade löneförhandling i förrigår. Fast "förhandling" är väl att överdriva... Jag fick ett erbjudande som det "förväntades" att jag skulle acceptera. Det gjorde jag också, men jag var INTE nöjd med det jag fick för att ta den nya tjänsten. =( Så jag var ganska nere, men så pratade jag med mamma: och hon tröstade och sa: Om du är nere så tänk bara på hur ledsna de kommer att vara på ditt jobb när du lämnar dem. =) Och hon har rätt. Jag har ju länge funderat på att jag inte vill jobba där jag jobbar, och inte heller inom den branschen, så nu har jag intensifierat mitt jobbsökande. I söndags sökte jag 6 nya jobb, alla inom eventbranschen, så jag hoppas att det ska bli åtminstonde en intervju... Håll tummarna för mig tjejer!

Tackkorten är färdigredigerade och inne på tryck (vi får dem på tisdag), och under helgen ska jag försöka lägga ut alla gästers bilder på vår hemsida (de som har mailat). Fotografens bilder är såååå fina! =) De kommer ut på nätet så snart tackkorten är ute....

*kram på er* vi hörs i nästa vecka (vet inte hur mycket jag komemr att ha tid att gå in här under helgen)

• Ab fab

fyllehund är en karaff i form av en hund. Typiskt sekelskifte 1800-1900. Skall ha den som snapskaraff.

Eventbranch? Jurist? ja inte skall du mögla bort på ett trist jobb- du kommer ju ta med världen med storm

Ser fram emot att se korten- nyfiken.

Nä aldrig blommor till jobbet. Det skulle aldrig R tänka på men väl flygbiljetter under huvudkudden o så där

• Addiz

Ja det hade ju inte varit fel: flygbiljetter under kudden... *drömmer sig bort*

• Frujj

Godeftermiddag! Flygbiljetter under kudden, en chokladask, en puss eller vad som helst, men idag gör det här vädret mig hur lycklig som helst!!!!

*solstråle*

• Ab fab

hej frujj. hur står det till med W? Är han piggare nu?

trevlig lunch med goda vänninor. Massa prat. O en påse glehjärtan av en av vänninorna. mums

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...