• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

Hej
    hoppas det går bra idag Tezz- begravningar är ju tuffa men kan också kännas bra. Ett tillfälle att prata o minnas

Nibla-va kul med gardinerna. Vad blev det för tyger?

Men carma... är du inte mosmonstret längre... vad skall jag kalla dig nu

Frujj- fasiken va irriterande över korten. Hoppas det löser sig

Norsesund o vårmiddag vore väl en bra idé. Vi tar fram almanackorna hos frujj

Igår gick jag hem tidigt också. Slappade hemma, passade på att slipa o vaxa sminkbordet i badrummet. Skall ta bokhyllan också men det får bli i morgon. Har man obehandlat trä i badrummet måste det vaxas ibland för att inte förstöras. I helgen skall jag olja in köksbänkar o annat kul.... Nibla- hur går det med köksplanerna?

Piggade upp mig igpr med en bunt tulpaner, oranga o klockformade. Jag gillar verkligen tulpaner, så mycket vårkänsla över dem.

idag skall jag på vinprovning på barrique. Vi skall testa Amaroneviner o käka småplock, Nice. O skall jag hinna klippa mig. Fasiken, mitt hår ser ut som en risbuske...

• Frujj

Pinsamt! Jag mailade just Tezz på hennes jobbmail, o sen kom jag på att hon är ju inte där idag, så undra om det är nån annan som läser den mailen????

• Ab fab

hon har väl en privat jobbmejl? konstigt annars tycker jag

• Frujj

Jo jag hoppas det, fast det är ju inte hennes namn i början

Ab: Har du lust att kika på det möhippebrev jag håller på o skriva o ge mig lite tips?

• Ab fab

klart jag kollar. har du fått tips av Carma också? Hon fick ju ett sådant brev

• Frujj

Ja jag fick lite tips av Carma men det känns som om fantasin har torkat ut totalt.
    Du har mail!

• Nibla

Hej hej!

Ab,
    I matsalen blev det en skena i taket som gör att man kan dra panellängderna till vilket håll man vill och dra för när solen lyser in. Det blev skira, tvärrandiga, vita längder. Vi köpte fyra men beslutade oss för att bara behålla två och köpa två helt vita istället. När man skulle fästa tyget på skenan var det inte helt enkelt att får det rakt, och ha två randiga längder bredvid varandra där linjerna inte är raka skulle reta gallfeber på mig!

I vardagsrummet blev det bara nya stänger och gamla gardiner. Mest för att testa om stängerna blev bra. Blev genast mycket hemtrevligare och inte så kalt.

Köksplanerna går bra. Vi har inhandlat alla luckor, lådor och vitvaror. Det enda som fattas är bänkskivor, diskho och kakel. Den 1/3 kommer svärfar och hjälper oss att riva och veckan efter kommer snickaren (N's kompis) och monterar. Så FÖRHOPPNINGSVIS har vi ett färdigt kök innan vi sticker till Malaysia. Men man vet ju aldrig......när hantverkare är i farten tenderar det alltid att dra ut på tiden.....

Barique låter trevligt! Vi fick presenkort där i bröllopspresent. Kanske ska man kolla med dem om de har lediga bord imorgon (fet chans iofs....NOT!) och överraska med en Alla Hjärtans dag-middag.

• Frujj

En fråga så där bara rakt av

Är det tråkigt att bjuda på bakpotatis med tillhörande röror??

• Ab fab

Ett bra val med att inte ha randiga gardiner brevid varandra. Det blir man nog stollig på efter ett tag

Jag behöver hjälp med engelska- vad betyder Tacid assumtions?

bakpotatis är väl trevligt. Gör små potatisar så man kan ta flera hellre än en stor

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...