• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

absolut, inte det dyrbara utan det omtänksamma. Det är ju det man är ute efter.

Men vi blir säkert fler i morgon - har sagt till ett par till att hänga på. O du är ett ovanligt stiligt femte hjul Nibla

• Nibla

Ab, vi får höras imorgon. Kanske sväljer jag min stolthet och dukar upp till en liten festmåltid imorgon, med en liten present i bakfickan....

• Ab fab

du kan få komma hem till oss o duka upp en romantisk måltid om du vill

• Ab fab

vattenmelonsufflé kanske

äh nu är jag trött o vill inte vara kvar. extremt oinspirerad

• Nibla

Nu ska jag till IKEA och byta gardinerna. Sen blir det soffan och skidskytte-VM.

Kram på er!

• Ab fab

hej o hå

hoppas ni blivit dränkta i chokladhjärtan så här på morgonen. R blev jätteglad för sina etiketter.

Vi hade en kanontrevlig vinprovning, även om vinerna inte passade mig perfekt. O så fick vi smaka en alldeles underbar italiensk grönmögelost- rossini. Det var nog något av det godaste jag ätit

• FruTez

God morgon tjejer!

Gårdagen gick bra, otroligt jobbigt bara, men det gick bra... det är aldrig kul att gå på begravning, speciellt när det är någon som gått i förtid...

Nibla: När är det ni sticker till Malaysia?

Frujj: Det är ingen som läst ditt mail, men det kan ändå vara bra att veta att det inte är min privata jobbmail... jag har en som jag aldrig använder, dels för att den är i mitt gamla efternamn och dels för att jag måste logga in via nätet varje gång. Den du mailar till är till Outlooken som finns i datorn. Men det brukar bara vara jag som öppnar den, därför hade ingen annan läst ditt mail! Jag har förresten svarat!

• Nibla

Hej Tez,
    Jobbigt med begravningar, i synnerhet när de gått bort i "förtid".
    Jag var på en märklig begravning en gång, min gamlemormor hade gått bort efter en tids sjukdom (cancer) och vid jordfästningen när de hissat ner kistan i marken tappade hennes syster sin handväska ner i hålet och utbrast: "Jävlar".
    Sen på minnesstunden efteråt var det en tant som var väldigt frispråkig och satt och kommenterade de andra gästerna. "Oh herregud vilken bred rumpa". "Jaha, nu ska hon den tjocka ta en tårtbit till, det kunde man ju räkna ut".
    Det var rena farsen......

Vi sticker till Malaysia på påskafton, dvs den 22/3.

• Ab fab

hej på er
    skönt att begrvningen gick bra. Det är ju entuff påfrestning, men Niblas begrvningshistoria var verkligen en av de värsta jag hört. Vilket skämt.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...