• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • FruTez

Herre jösses... min hjärna går som i sirap idag!

Norsesund verkar trevligt!

Nides: Skönt att mötet gick bra! Jag letade efter en 6 årig whisky igår och det fanns inte mycket. Nån var 5 årig och de flesta var 8 eller äldre. MEN, jag hittade en kanadensisk whisky som är 6 årig! Haha! Jag frågade maken igår om han druckit det nån gång och det hade han inte. Tänkte nog köpa en sån och ge till honom som present på våran 6årsdag! Hihi! Nån som har provat kanadensisk whisky nångång?

• Nibla

Tez,
    Släng iväg ett mail till Linum. Jag tror hon är vår whisky-guru!

• Ab fab

ja linum o hennes make är grymma på whisky. canadensisk är väl inte värlsdskänt för fin whisky men årtalet är ju det viktiga här

tez- läste din blog. Så spännande att skapa ett helt nytt hus. Inredning, trädgård, färger o former, estetik och funktionalitet. Guu va kul. Inte så lite avundsjuk

• FruTez

Alla kan vi ju behöva hjälp med att komma i form. Jag har nu hittat det perfekta träningsredskapet! Du kan använda det när du sitter hemma och tittar på tv och även när du jobbar!!

www.nanok.com/bug

• FruTez

Ab. Bra idé, ska maila linum! Men det är lite som du sa det är mer årtalet som är det roliga.

Ja, det ska bli spännande att bygga hus! Just att man får ett eget... Ska försöka hålla det uppdaterat i bloggen när det sätter igång!

• FruTez

Dax att dra sig hemåt!

Vi höres på torsdag, om det är någon som kikar in här! Det är ju väldigt lugnt nu förtiden! Jag är ledig imorgon, ska ju tyvärr på begravning... *usch* Har förträngt det... kommer att bli jobbigt, men det måste göras!

Ha det så gott nu mina fruar och sköt om er!

• Bauti

Hej hej!

Ja vi får hoppas på att smideskursen blir roligare när väl ringen börjar bli klar.

Nu hägrar dammsugaren *phu*
    Hatar ju att städa som ni vet.

Kram

• Frujj

Godafton i tråden

Norsesund kanske är nåt vi ska fundera över att göra nån gång? Det bästa är ju att tåget går ju precis utanför så det är bara att sätta sig och hoppa av vart man vill.. Lerum, Stenkullen eller Gbg Central. Eller möjligen partille om man tycker det är kul.

Usch idag blev jag besviken, skickade in en massa foton för framkallning häromdagen, när de kom i lådan idag har i princip ALLA foton blivit böjda i ena hörnet. Inte kul! Hade inte brytt mig så mycket om det inte hade varit för att det var bröllopsfoton jag skulle sätta in i ett fiiiint album.
    Då vill manju att korten ska vara perfekta oxå.
    Ni riskerar att "bara" få se bröllopsfilm när ni kommer hit, tyvärr. Men jag ska ringa imorgon och se vad de kan göra.

• Nibla

Hej på er!

Har idag varit på IKEA och köpt gardinerstänger och gardiner till såväl matsalen som vardagsrummet. Blev sååå bra!
    Fick bli "snabbmat" ikväll, nåt så kulinariskt som stekt falukorv och snabbmakaroner. Jag tror jag fått dille på falukorv. Carma, är din mosdagar över?

Kanske ska satsa på Norsesund istället för Damernas Afton? Ang Damernas Afton var det ju en del som hellre ville vara hemma hos någon av oss, för nån var det inte så noga och nån skrev att hon kunde tänka sig att gå om nån annan gick, och en del svarade inte alls vilket jag tolkar som att intresset inte finns. Så jag tycker vi lägger ner.....

• Carma07

Godkväll

Nides: Skönt att mötet gick bra. Nu kan du slappna av lite granna igen.

Frujj: Tråkigt med korten. Men i värsta fall kan vi väl kika på dem med skavd kant? Om du inte måste skicka tillbaka dem iofs.

Nibla: Mina mosdagar är över och just nu har jag återupptäckt filmjölken. Så gott!!! Ett tag var det youghurt, men den kändes lite för tjock ibland. Tror det beror på att jag är så himla törstig emellanåt. Framför allt på kvällarna.

Synd att Damernas afton inte blir av. Fast å andra sidan känner jag mig lite osäker på att bubbla och basta för tillfället. Norsesund låter trevligt. Mina hemtrakter.

Äntligen har maken kommit hem igen. Känns alltid tråkigt när han är borta.

Ja, godnatt då. Dags för längesedan att hoppa i säng.

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...