• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Frujj

Hej!

Bauti: Var hittade du svart fotoalbum? Letar jag med....
    Hur fäster du fotona?? Såna där kuddar eller hörn?? Carma, har du några bra tips på det oxå?

Grattis till att ha kommit med på silversmideskursen, låter ju jättekul! Vill gärna se resultaten sen

Kram!

• Bauti

Frujj
    Jag köpte albumet på Clas Ohlssons, 119:-, som hittat.
    Jag har köpt fotofix. Det är dubbelhäftande tejp, färdig skurna bitar som man fäster på baksidan. Lätt och smidigt tyckte jag.
    Får väll se vad våran pysselguru säger om detta

• Ab fab

God morgon
    trevlig helg men fortfarande förkyld. Det var ju själva fasiken att det inte går över. Hostar o har ont i bihålorna.

Men spelade Nintendo i fredags. Jättekul med Wii. Att det sen blev underbar mat (kalvfilé) skumpa o trevligt sällskap.. ja det gör ju inte saken sämre.

Lördagsfrukost på egg and milk. Bagels, amerikanska pannkakor o värsta diner-stil. Sen åkte vi till Mölndal o golfsimulator. Jättestor anläggning och massor av människor som spelade golf inklusive ett par svensexor. O sen blev det Fredrik Lindström på Storan. Han var bra (men inte lika bra som recenssionen tyckte) Kvällen blev lugn, mat o vin hemma. Igår fixade jag lite hemma o sen till mamma för middag och hemfix hos henne.

veckan som väntar är lugn. Lagom mycket jobb- chefen är på februarilov Vinprovning på onsdag - amaroneprovning. Det skall bli spännande. Torsdag blir det quiz på stationen i Norsesund. R skall få två ölflaskor i alla hjärtanspresent. De har personlig etikett (tack snälla Neda för all hjälp!).Etiketten är ursnygg

• Carma07

Godmorgon

Det har varit en bra helg. Tack och lov var jag pigg och mådde bra på lördagen så jag äntligen fick fixat mina gardiner. Solen sken in i köket och med altandörren öppen kunde jag höra fåglarna kvittra. Jättemysigt. Igår kom lillebror och hunden han passar och tog med mig på en långpromenad. Himla skönt. Efteråt stannade de på lite middag. Känns skönt nu när jag börjar må lite bättre. Har kunnat steka mat i två dagar nu utan problem.

Ab: Jobbigt med efterhängsen förkylning. Hoppas den försvinner snart.

Bauti: Du bör ha syrafria papper till dina kort och kanske framför allt bröllopskorten som man är lite mer försiktig med. Korten blir mer arkivbeständiga om du använder det. Vad som händer är att korten kan gulna och bli förstörda. Det händer väl iofs inte över en natt, men vill du att korten ska vara fina även efter 20-30 år bör du ha syrafria. Här kan du läsa lite om det.
    www.scrappiz.se/index.php&task=view&id=120&Itemid=6

Så det beror väl på hur rädd man är om just de korten man sätter i ett sådant album som inte har syrafria blad.

• Ab fab

Va kul Carma att det börjar lugna sig. Monstret kanske har lärt sig att bäraren behöver näring

• FruTez

God morgon!

Hoppas alla mår bra!! *vinkar*

• FruTez

Nån som ska hitta på nått trevligt till Alla hjärtans dag?

Jag bad maken att INTE köpa några rosor... de är ju så himla dyra just den 14:e och det är ju lite töntigt att bara köpa en speciell dag... om han nu promt ville ge mig nått så sa jag att jag ville ha gelehjärtan! Hihi! Gott!

• Ab fab

vi skall till norsesund och gå på stationshuset, en restaurang. De har quizkväll. o så skall R få två öl med specialdesignade etiketter

• FruTez

Ab: Åh, va kul med den där ölidén! Jag blir lite sugen på att göra samma sak men med en liten flaska whisky till maken! Hihi! Skrev du ut det på vanligt papper och klistade på? Har du inga kort? Blir nyfiken!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...