• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

God morgon

Stackars W. Hoppas medicinen tar ordentligt o att han piggnar till snart. Jag förstår precis det där med sönderstucken. Jag brukar se ut som en narkoman så fort som minsta blodprov tagits. Kombinationen av väl inbakade vener, sköra blodkärl och livrädd patient är inte så bra...

Fortfarande hemma. Har tappat rösten o allmänt hängig men lite bättre för inte s¨å snuvig

• Addiz

Ni har mail tjejer!

W och Abbe: krya på er!

• Nibla

Addiz,
    Vilken underbar dag, eller dagar kanske man ska säga, ni hade!!! Det var verkligen en vacker vigsel...

Allt bra annars tjejer? Förutom Abbes förkylning och W's lunginflammation?
    Här är det som vanligt, alltså inget nytt.

Har kommit i lite av en dispyt med ena grannen.....Kommunen har mark som gränsar till våra tomter och näsa vårt hus står två tallar som vi tycker har svajat en massa i de senaste dagarnas blåst. Vi ringde kommunen som var här och tittade på dem och beslutade att ta ner dem. Detta motsätter sig grannen å det bestämdaste! Han menar att om tallen stått där i 50 år så kommer den stå i 50 år till, plus att han tycker de är vackra och har karaktär. Som grädden på moset sa han också att nåt sånt här hade aldrig de som vi köpte huset av kommit på tanken att göra. Bah!

Så nu har vi en sur granne och två tallar som svajar. Man kan ju fråga sig vad som gäller med försäkringar om tallen skulle blåsa omkull på huset?!?!?

• Addiz

Nibla: Det blir väl grannen som får ha dispyten med kommunen? Antar att om tallarna står på kommunens mark så är det kommunen som bestämmer, och jag kan inte tänka mig att de vill att tallen ska blåsa ner på ert hus, för det lär bli dyrt för dem...

• Ab fab

hej
    vilket härligt mejl Addiz- fast vigseln var vackrare i verkligheten! Alldeles underbar, dina tårar var otroligt romantiska tycker jag.

Det är kommunens ansvar, faller träden på ert hus är det deras risk att stå.

Du kan ju hälsa grannen att de senaste årens stormar avviker från det normala och att vädret inte varit så här de tidigare 50 åren. och med klimatförändringarna kan vi vänta allt fler stormar...

Fortfarande sjuk, darrig och tappat rösten. R är i Paris hela veckan och jag har urtråkigt

• Nibla

Abbe, hoppas du kryar på dig snart!!! N är hemma från jobbet med feber och halsont, han har också urtråkigt så han terroriserar mig på jobbet med mailbombning och telefonterror. Får inget vettigt gjort!

Vi tog ju ner två "egna" tallar som stod på vår egen tomt förra helgen. Igår när kommunens tallar kom på tal sa grannen att det "skar i hjärtat på mig och frun när vi såg att ni tog ner dem". Snacka om drama-queen!

• Bauti

Hej

Var ute igår och tog några glas vin med en vänninna. Jag blev skitdålig och har legat hela dagen idag. Hon blev oxå dålig och har varit hemma från jobbet. Vi drack olika viner så det kan inte ha varit fel på dem.
    Lite läskigt när något sådant händer.

Abbe du får krya på dig.

Kram från ett totalt utskitet päron

• Nibla

Bauti,
    Definiera NÅGRA glas vin..... Tre eller åtta?

• FruTez

God morgon tjejer!

Ab: Känner du dig bättre idag?

Frujj: Hoppas lillkillen mår bättre. Fick ni sova hemma inatt?

Bauti: Drack ni bara vin eller åt nni nått alls till? Drack ni vatten till? Nått måste det ju vara... eller magsjuka?

Nibla: Ni lägger ju bara in ett förslag och så får kommunen ta smällen med grannarna ifall kommunen bestämmer sig för att ta ner dom. Men tråkigt att höra såna kommentarer. Är det gamlingar som bor där? Eftersom de vet att träden stått där i 50 år!

En kompis ringe nyss. Deras bebis har bestämt sig för att börja komma ut. Mamman är bara i V.28. Hon ligger på Östra nu och har ordinerats strikt sängläge! Håller tummarna för att de lyckas övertala bebisen att det faktiskt är bättre i mammas varma mage! Än så länge verkar det iaf lugnt och det ser bra ut. Trist bara att ligga i sängläge så länge, men måste man så måste man! *kniiiper tummarna*

Nån som vet hur långt en bebis på 28 veckor är utvecklad? Tycker det skulle vara intressant att veta!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...