• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Carma07

Och har dessutom ett litet problem jag behöver lite tips till. På lördag är vi bjudna till ett par kompisars dop för deras son. Vi har inte varit på dop innan och jag är lite dålig på vad för slags present man kan hitta på till den lille killen. Har ni tips som ni kanske bara kan ösa över mig?

• FruTez

God morgon tjejer!

Carma: Kul att du kikar in!

ab: Krya på dig!

Bauti: Det är nog mycket pill med smide, men det blir kanske roligare ju längre fram du kommer?

Inatt har jag knappt sovit nått. Först så hade jag en miljard grejer att göra så jag kom i säng först vid 11. Sen har jag inte sovit mycket inatt för maken har hållt mig vaken! Han var och drog ut en tand igår och stackarn har haft så ont inatt! han var varit uppe och tagit värktabletter och pustar och stånkat. Sen vid halv 4 när han äääääntligen somnade började han snarka som en gris!!! Jag kan helt enkelt inte sova när nån snarkar så jag försökte med öronproppar, men det gick inte... tillslut tog jag täcket och gick och la mig i soffan. Då var det bara 50 min. kvar tills jag skulle gå upp! Hahaha! Jag är alldelles flummig i huvet idag! *flum* *flum*

• FruTez

Carma: Har varit på ett "pojkdop". Den lille killen fick en sån där supersöt "Mirandanalle" och så köpte jag ett album på Papeteri i Nordstan och klistrade in fotografier som jag tagit på den nyfödde. Sen sa jag till mamman att när de får nya kort så är det bara att säga till så klistrar jag in de med! Hon blev jätteglad och har pratat om det albumet flera gånger!

Bra att du tog upp dop. Vi ska vara gudföräldrar i sommar och jag har INGEN aning om vad vi ska köpa! Det måste ju vara nått speciellt... Hjälp! Vad ska vi ge?

• FruTez

Förrsten, vad är Norsesund för nått?

• Nibla

Hej på er!

Tez,
    N var också hos tandläkaren igår och lagade ett stort hål. Enligt honom var han nära "ljuset i tunneln"....han har en viss tendens till att överdriva när han ska göra ingrepp hos läkare, tandläkare etc.

Carma,
    När vi var på dop för min brorson köpte vi Silvriga Sängkammarboken. En sångbok med alla möjliga barnsånger och en tillhörande CD-skiva med alla melodier. Sen köpte vi också en flaska portvin som skall lagras i 18-20 år. Fast det köpte vi mer som en kul grej. Inte för att vi trodde att pojken kommer tycka om portvin i den åldern. Lite kul minne i alla fall!

Hurtig och hurtig.....Det känns mer som ett måste att vara ute och röra på mig för att kunna klara av en förlossning och för att inte gå upp alltför mycket. Är så otroligt otränad, kan inte fatta att jag gått upp så mycket som jag gjort på bara tre år, närmare 6 kg om året. Långt borta känns tiden när man spenderade 5 dagar i veckan på gymmet, tränandes flera pass på raken utan problem! Buhu!

• Ab fab

Norsesund är en restaurang-www.stationennorsesund.com/start.html

ang dop. jag har ju ett gäng gudbarn o varit på en del dop. Antingen skulle jag ge bort en snygg sparbössa med lite pengar i, en sångbok eller sagobok. Till mina gudbarn har det blivit sparpengar- bosparkonto som vi satt in pengar på varje år eller obligationer

Tonåringarna hemma fick portvin o rödvin i doppresent så vi har några flaskor liggandes hemma som skall drickas upp nästa år

• Carma07

Åh, tack för tipsen. Sångboken och vinet lät som en himla kul idé. Själv funderade jag på en större sparbössa med hänglås som han får öppna först när han fyller 18 år. Sedan lägger man i lite av dagens mynt och sedlar och sedan får han och föräldrarna själva fylla på den till 18-årsdagen. Har själv mynt hemma som jag fick när jag döptes och de är kul att ha eftersom de inte finns kvar idag.

• Nides

hej o ho i tråden!

Abbe: jag har glömt mitt usb-minne hemma... hann inte maila det imorde hemifrån.. Du får det ikväll.

Igår var jag på step. vad är det första jag gör?? hmm snubblade på brädan. Jag låg o skrattade år mig själv. hahahhaha såg mig själv i spegeln o kunde inte sluta skrattta!

carma: min brorsdotter fick några hektar regnskog i doppresent av en vän till de. Den är väldig uppskattad. www.raddaregnskog.se/index.html

Nu ska jag på skräckmöte. :( Jag är sååååååå rädd. Har ont i magen!

• Ab fab

vilken bra idé Nides- att ge bort en sådan sak. Vi fick ju en get i bröllopspresent (som en organisation gav en kvinna i Afrika) Etiska presenter känns väldigt rätt

Vad är det för möte?????

Ingen fara med etiketterna- vi tar det när du har tid

• Nides

Tillbaka!! och jag överlevde...
    Det var en grindmöte. Där de ville veta vad man har gjort.. och hur länge det tar innan man är färdig med projektet. Och han som håller i det är så himla skräckinjagande! (hmm heter det så)
    Men jag överlevde.

Abbe: jag tycker oxå om såna presenter. :)

Ettikerterna är klara. jag ska träna efter jobbet. Jag är hemma vid sju, du har de senast åtta!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...