• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

aha... det är den som är min hemliga beundrare.... *s*

Hur mår du förresten?

• FruTez

God morgon tjejer!

Bauti: Fy fasiken va livet kan vara hårt och orättvist!!! Stackars din vän... Hoppas att hon kan få allt stöd hon behöver från alla runtomkring...

Usch... idag är jag på lite dåligt humör... eller rättare sagt, jag är på bra humör, men har INGET tålamod med tråkiga kunder och folk... Längtar hem så jag kan krypa upp i soffan med en varm filt. Maken har varit hemma hela veckan, förkyld och nu verkar det som att det är min tur... kanske därför som jag är irriterad? Tänkte kika in här och bli på bra humör igen!

Igår efter kursen åkte jag hem till mamma och lämnade en burk gelehjärtan och en förpackning med lyxsnytnäsdukar. Hennes var med hjärtan och sånt på! (hon är också förkyld) Sedan åkte jag hem och gav gelehjärtan och en förpackning med näsdukar i leopardmönster till maken. Hihi! Coola var dom! Han hade i sin tur ställt sig och gjort gulaschsoppa till mig! Hahaha! Det är ju kanske inte så romantisk med just gulaschsoppa, men att han gjorde nån mat bara för att det är alla hjärtans dag, trots att han inte är så kry är gulligt!

Nu ska jag snyta mig, ta en halstablett och sedan återgå till jobbet! Hej så länge tjejer! *vinkar*

• Nides

Bra... tackar som frågar...

Säger man så?? Det finns uttryck på svenska som jag har hört massor med ggr. Men när jag ska använda de så blir det så fel. Hahhaha

Nåja. Ser fram emot helgen. Idag blir antingen AW med n massa tjejer eller lung middag med min lilla syster. Hon fyllde år i tisdags så jag ska fira henne och på lördag är det träning, sen blir det besök på kvibergsmarknad där jag ska inhandla grönsaker och örter i mängder.

På kvällen är det parmiddag där jag ska briljera med mina persiska matlagningstalanger. hahahahaha

Söndag är det tvätten som väntar hemma. USCH!!!!

• Ab fab

visst säger man så-- tackar som frågar

nides- låter som en bra helg. persisk mat låter väldans gott. recptutdelning nästa vecka kanske?

Tezz- låter som du verkligen behöver gå hemma o cocooona lite. Choklaed, hångel och en bra film är bra kombo

För egen del blir det en lugn helg- idag skall jag bara hem o slappa. har varit ute både onsdag o torsdag. I morgon har vi fixardag hemma- skall laga grejer hemma, sätta upp armatur, slipa o olja bänkar. Yippi va kul.... not...

Funderar på bio på söndag. Snyftarfilm kanske.. PS I love you funderar jag på

• FruTez

Ab: Ja. choklad och bra film låter lockande, men hångelbiten hoppar jag nog över. Snuvig make är inte sååå lockande! Haha!

Nides: Jag pratade med papap nyss, han sa att han skulle till Kviberg imorgon och jag funderade på att kanske åka med. Har inte bestämt mig än. När tror du att du åker dit?

Nu blir det frukostrast! Magen kurrar som en galning! *kuurrrr*

• Nides

Tezz: Ingen aning... har liksom inte övertalat maken hemma... hahhaha Han tycker att det är så hysteriskt där.
    Men vilken tid skulle ni dit i så fall? Jag kan ju höra av mig när vi åker dit.

• Carma07

Halloj

Bauti: Usch, vad hemskt vad som har hänt din vän. Hoppas hon hittar strykan och får stöd att orka vidare.

Mer sjuklingar i tråden. Krya på er!! Så trist att få en efterhängsen förkylning.

Idag är vi båda lediga. Ska iväg och inhandla doppresent och handla för kvällen. Eftersom på måndag har vi varit gifta i 6 månader och måndag kväll är man oftast för trött. Så istället slår vi ihop det med alla hjärtans dag och käkar gott ikväll. Har också tagit fram den lilla tårtan ur frysen som fanns. Mums!!

Nu händer det massa mer grejer på jobbet. Som vi har väntat på men som sker tidigare än vi trott. Nu blir det tungt att bita ihop i fyra månader och killarna tror jag inte vill bita ihop längre utan funderar på att leta något annat. Berättar mer när vi träffas.

Ha en bra fredag och en bra helg alla.
    Kramisar

• Ab fab

carma- hoppas du står ut men att grabbarna gör i slag i saken. Skicka nu iväg maken att prata med kommunens rådgivare! O peppningsteamet i örnhuset står gärna till tjänst

• FruTez

Nides: Vet inte vilken tid det blir isåfall. Har inte bestämt mig för om jag ens ska gå dit. Pappa åker nog dit redan vid 10 sedan promenixar han omkring några timmar och tjötar med folk. Det är lite hans hobby och han har lärt känna många säljare där! Kanske att jag åker dit lite senare. Det är kul att gå dit ibland, känns som att gå på en utlänsk marknad, tempot är högt och många som pratar olika språk!

• FruTez

Carma: Du får uppdatera oss om läget på fredag nästa vecka! Bt fika hos Frujj! *yay* Vi ska försöka peppa dig så gott det går så att du kan hålla ut de där sista 4 månaderna! *hejja* *hejja*

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...