Januari februaritråden 08 del 3
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
härligt det låter akvavit! gratulerar till en trvlig dag
nu ska jag dricka upp mitt kaffe sen kommer Calle och hämtar mig så ska vi hämta ut min ring!!! så spännande och bara 12 dagar kvar. Vart tar tiden vägen?
har två "lediga" dagar nu men hur mycket ledighet jag får lär vi få se...festprogrammen tar TID!! usch hade hoppats p att kunna lämna in dem till ett tryckeri men det verkar som om jag får skriva ut alla själv, om jag inte lyckas hitta någon kopieringsfirma på stan idag. (problemet är ju att vi lämnar umeå på fredag så de finns inte så mycket tid kvar)
Ha en underbar dag alla fruar och kommande fruar!
Grattis Akvavit.
Ja jag har bara 5 dagar kvar nu tills det är min tur att stå brud.
Skall ju fixa min egen brudmake så jag har testat lite idag hemma när dottern var borta och sonen kröp runt fötterna
jaha...nu är ringen hemma i tryggt förvar
Blev dessutom ett par nya vita pumps...hihi. Är sko-tokig
Hade ett par vita pumps sen tidigare, fick inte tag på några nya och trodde jag skulle få nöja mig med begagnade (som även var lite för stor) men så sprang jag över ett par vita lackpumps idag med hög klack och perfekt i storlek. Så nu slipper jag orora mig över att tappa skon på trappan a´la askungen, de kostade dessutom bara 400 kr
hälsningar en supernöjd wife 2 be
Jag fick en möhippa till igår! Helt oväntat.... ja, åtminstone att den skulle bli igår.
Jag misstänkte att mina jobbarkompisar skulle fixa nåt, men tänkte att det nu var för lite tid kvar och att det kanske inte skulle bli nåt...
Jag skulle ha ett möte med chefen när alla 15 tjejerna på avdelningen störtar in med cowboyhattar och rutiga skjortor och knallpulverpistoler för att röva bort mig! Jag fick börja med att sätta på mig skjorta och snusnäsduk och ett par rid-jeans.
Sen åkte vi till en ridskola där jag fick prova på Western-ridning! Det var superkul. Jag red jättemycket när jag var liten, men har inte suttit på en häst på typ 15 år, så det var verkligen superkul!!
Sen åkte vi till simhallen där de hade hyrt en liten privat spa-avdelning med bubbelpool och 3 olika bastu-typer och dukade upp med dricka och chips. Det var supermysigt. Vi var 11 stycken med då.
Sen fick jag klä på mig en ful grön-rosa klänning (jag hade råkat häva ur mig någon gång att jag inte klarar av att klä mig i rosa), de ful-sminkade mig med knallgrön ögonskugga och knall-rosa läppstift, så fick jag ha en gammal spetsgardin fäst på huvudet som en slöja.
Sen drog vi ner på stan där några fler slöt upp och vi åt middag på en pub. Jag fick beställa förrätt, huvudrätt och efterrätt, och då kom de in med efterrätten, kaffe och en whisky först! Sen fick jag huvudrätten....
Men det blev rätt lugnt, jag var hemma till runt 21 så det var skönt. Och tack o lov hade de lyssnat på mina tidigare lunchdiskussioner då jag pratat om att jag inte gillade upptåg på stan utan hellre ville göra saker tillsammans med gänget, så jag slapp ju då pinsamheter på stan. Förutom kläderna och sminkningen, men det kan jag leva med
Q och Gotland!!
Har haft jätteproblem att komma in på BT så jag hann inte ens önska er lycka till innan bröllopet! Är verkligen jätteledsen för det.
Underbart att läsa om era bröllopsdagar och Q- vilka fantastiska bilder!!
Varma kramar
C
Strawberryhoney: Vad trist att ni inte fick nån möhippa eller svensexa. Kanske trodde alla att "nån annan" skulle ta tag i det och så föll det mellan stolarna?
Akvavit: Vilka roliga hippor du har fått! Westernridning skulle jag med vilja prova (fast jag kan ju egentligen inte rida). Min man är allergisk mot hästar så om jag ska göra nåt sånt får man inte vara nära honom efteråt.
pannkaka & jennysnartfru: Vad skoj att ni snart är framme vid era bröllop. Hoppas ni har koll på allting och inte stressar upp er. Dagen försvinner så fort. Njut!!!
c t: Tack! Vi väntar med spänning på att få hem de kort vi har beställt. Det blir säkert fler beställningar sedan men först ska vi titta på de som ingick i "paketet" och skicka ut tack-kort till alla gäster. Hur går det med er planering? Det börjar ju närma sig nu för er. Vi längtar tillbaka till fjällen och vintern så vi håller på att smälla av, saknar snön och den mysiga stämningen. Synd att man bara firar bröllop en gång
Q-
Allt är klart förrutom att jag inte har bestämt blommorna än.. är hopplös när det gäller det.
Vi bara toklängtar nu, förra helgen fick T sin svensexa och jag bävar fortfarande för min möhippa som jag vet kommer när jag minst anar det... tror dom plockar mig på en vardag faktiskt.
Annars så känner jag mig inte ett dugg stressad faktiskt, allt är betalt och klart.
Ni var verkligen jättefina alla 4:a. Hur gick det med din SB? Vad blev reaktionerna?
Nu är det bara 3 dagar kvar och vi är båda hemma och har det lugnt och skönt. Ska handla och fixa lite inför öppet hus som vi ska ha på söndag.
Måste komma på någon bra layout för bordsplacering så alla ser tydligt var de ska sitta.
Hämta klänningen på kemtvätt och stryka M2B frackskjorta.
Hans ring ska hämtas på fredag, det blev fel i gravyren sist.
Jag känner mig coollugn. Ska hänga hela fredagkvällen på centralbadet med min tärna.