• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • pannkaka

både vinterbrud och Q: jättefina bilder!! lääängtar tills det ä vår tur nu. 15 dagar kvar! håller på å klipper och klistrar festprogrammen nu. tur att man har mycket att göra så tiden går snabbare

• jennysnartfru

Qozze, vad kul att få se era bilder. Ni var så fina och gud såå söööta barn. Verkligen små prinsessor.
    Hoppas min guddotter kommer kunna sitta still lika bra.
    Grattis än en gång

• Qozze

pannkaka & jennysnarfru: Tack så mycket! Tjejernas klänningar har min mamma sytt, de blev sååå himla bra. Barnen var väldigt snälla, och inte bara våra barn. Tror att de fattade att det var högtidligt och lite speciellt.

• Strawberryhoney

Hej hopp.
    Bara att inse att ingen av oss fick möhippa eller svensexa.
    De enda vännerna vi haft ordnade däremot möhippa åt en annan som gifter sig nån vecka efter oss. Surt

• Skottdagen2008

Så himla snopet. Jag fick min möhippa förra helgen, men det var typ bara hälften av mina vänner som var med (8 st) och många fick gå under dagen, de med dibarn och de som var lite krassliga och de som bodde på annan ort och så var det bara jag och min tärna kvar så vi gick på krogen och dansade. Före det hade vi skjutit lerduvor, åkt fyrhjuling, bastat, bowlat och ätit.

Jag är väl töntig, men jag tycker min m2bs svensexa lät lite roligare med utklädning (inget pinsamt), karaoke, inspelning av CD, bastu och bad i mälaren, middag och krogen och nästan alla var med även till krogen och de är typ 12-14 st.

Strawberryhoney skrev 2008-02-10 14:13:03 följande:
    Hej hopp.Bara att inse att ingen av oss fick möhippa eller svensexa.De enda vännerna vi haft ordnade däremot möhippa åt en annan som gifter sig nån vecka efter oss. Surt
  • Strawberryhoney
    Skottdagen2008 skrev 2008-02-10 19:51:11 följande:
    Så himla snopet. Jag fick min möhippa förra helgen, men det var typ bara hälften av mina vänner som var med (8 st) och många fick gå under dagen, de med dibarn och de som var lite krassliga och de som bodde på annan ort och så var det bara jag och min tärna kvar så vi gick på krogen och dansade. Före det hade vi skjutit lerduvor, åkt fyrhjuling, bastat, bowlat och ätit.Jag är väl töntig, men jag tycker min m2bs svensexa lät lite roligare med utklädning (inget pinsamt), karaoke, inspelning av CD, bastu och bad i mälaren, middag och krogen och nästan alla var med även till krogen och de är typ 12-14 st.
    Just nu känner man sig helt utan vänner nästans. Fast de bara bjudit på pizza och bastu skulle det alltid varit nåt nu fick man ingenting
    Jaja vad är en bal på slottet. Det är ändå bröllopet som är det viktiga och jag gläder mej med er som blivit hippade och sexade
  • jennysnartfru

Nu var det snart dags för mig, 5 dagar kvar och coollugn. Det mesta ordnat. Fyllde ris till rispåsarna igår och vek vigselprogram. På fredag ska vi till festlokalen och kolla bordsplaceringen m.m.
    Mannen har semester frånochmed nu, jätteskönt. Vi ska rodda lite med vårt öppet hus som vi ska ha på söndag. Vad vi ska bjuda på etc. Och vilka vi ska bjuda.
    På onsdag är det klippning och färgning av hår och ansiktsbehandling. På fredag är det naglar.Klänningen är på press hos kemtvätten och klar imorgon.
    Bara trevliga saker denna vecka.

• jennysnartfru

strawberryhoney
    har du någon tärna?

skottdagen
    jag tror killar är lite med företagssamma faktiskt. har arrangerat två möhippor senaste året och det har varit svårt att komma på nåt och vilda diskussioner om hur mycket folk vill lägga osv. Jag tror det är knepigare när ett gäng tjejer ska planera, för tjejer är lite mer tjafsigare och omständigare helt enkelt och löjliga tävlingar om vem som känner bruden mest osv, jag tror inte killar håller på så. Min kille fick värsta svensexan med massor av aktiviteter och väldigt påkostat. Planeringsarbetet hade oxå gott bra.

• Akvavit

Qozze,
    Kul att se bilder, ni var jättefina!!

Själv blev jag änligen hippad, så här två veckor innan bröllopet!
    Min kompis kom upp redan på fredagkvällen och ringde på dörren, till min stora fasa höll jag på att säga, jag var såååå trött på fredagkvällen. Men som tur var så skulle hon sova över och ta med mig tidigt nästa morgon, så istället fick vi en mysig fredagkväll.

Blev väckt kl 6 och vid 7 satte vi oss i bilen och körde ner mot Stockholm. Började med skratt-yoga hos en kompis, då var vi 6 pers. Det var jättekul, ett superbra sätt att börja dagen på då man verkligen blev på rätt humör inför dagen och det är ju alltid bra att skratta tillsammans när folk inte känner varandra.

Därefter åkte vi in till stan till en träningslokal för Tae Kwon Do. Vi fick en lektion allihop där vi fick lära oss och träna på lite olika sparkar. Det var jättejobbigt, men superkul! Jag har altid funderat på om kampsport vore nåt för mig och funderat på att testa, men aldrig riktigt tagit mig för.

Efter träningen demonstrerade instruktören hur man sparkar sönder en 2,5 cm tjock planka, sen skulle jag gå match mot honom. 3x1 minut, men herregud vad jag var slut efteråt!! Jag har aldrig varit med om att en minut har känts så lång, och då kompisarna tog tiden var de två sista ronderna till och med bara 50 sekunder. Men eftersom det även var de som höll poängräkningen så vann jag med 22-6 .-)

Helt slut efter det, då skulle jag också få spraka sönder en planka, fast min var nog bara 1 cm tjock. Fast det räckte för att inge en viss respekt...men det gick faktiskt!! Och det gjorde inte ens ont... Instruktören signerade plankan så fick jag med den hem...
    Här anslöt ytterligare en kompis också.

Sen åt vi medhavda lunchbaguetter där innan vi drog vidare mot Centralbadet. Där fick jag en Hot Stone Massage, komfortmassage med olja och varma stenar, såååå skönt! Gick ner till de andra, och så spenderade vi eftermiddagen i korgstolar, poppade ner i bubbelpoolen ibland, eller in i bastun, annars satt vi mest och pratade med ett glas vin eller bubbel i handen. Jättemysigt!
    Och min bonussyrra dök upp lagom till den här programpunkten

Sen fick jag klä på mig en snygg kort kjol och en fin topp, festsminka mig, och sen drog vi ner mot Stureplan för middag på East, kanonbra asiatisk mat! Jättegott, och jättetrevligt!!
    Så småningom lyfte vi och vandrade upp till Golden Hits där vi upptäckte att den beräknade kö-tiden va 1,5 timme, så vi drog vidare till Patricia istället! Helt ok när man är ett gäng som går dit och bara är ute efter att umgås med varandra, dansa och ha kul! Och det hade vi. Vid 3-tiden gav vi upp, helt slut. Vi var i alla fall 4 pers kvar till slutet, så det var jättekul. Vi sov över hos kompisen vi började hos, och dagen efter blev jag avsläppt på centralen med en tågbiljett hem och en m2b som väntade vid stationen på sin trötta men lyckliga blivande fru

• Gotland08

Grattis Akvavit! Låter som en toppenhippa

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3