Januari februaritråden 08 del 3
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.
Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligt
Tittar in som snabbast innan vi ska packa bilen och åka tillbaka till Stockholm.
Vilken långhelg och vilket bröllop! Ska skriva och berätta när jag är hemma så att jag verkligen får med alla händelser. Det har varit och är så sanslöst roligt tjejer!
Q jättekul att läsa om er dag som låter lika underbar som vår.
Akvavit, massor av saker hände som inte var planerat och det gjorde det hela ännu mer underbart...fortsättning följer...
Gotland08; Åh vad spännande, jag talar nog för oss alla när jag säger att vi ser SÅ fram emot din berättelse! Hoppas att resan till Stockholm går snabbt
Nu äntligen är man gift. Hade en helt otrolig dag. Har knappt hunnit landat efter bröllopet men ska berätta mer om det snart. Har precis gått igenom bilderna av den ena fotografen.
Vilken lyckad dag, hade jag fått göra om den hade jag inte ändrat en enda sak. Helt perfekt!!
jennysnartfru: Tack! Lyckliga er som har ert roliga kvar. Man skulle gärna vilja uppleva en sån dag flera gånger!
Akvavit: Nej, egentligen gick allt som planerat. Det enda som inte gjorde det kunde vi inte råda över själv - nämligen vädret. Våra fina planerade utebilder (på sparkstötting, vid lilla kojan, den gamla klockan och framför fället) kunde vi inte ta pga det otroliga snöfallet som pågick precis hela dagen. Men vi tror ändå att de bilder vi tog blir bra. Och vi kommer ju att minnas det ymniga snöfallet i alla fall. En annan sak som var lite synd var att baren stängde klockan 1 men det kunde vi inte heller råda över då de bara hade tillstånd tills dess. Fast å andra sidan var det nog bra för annars hade man kanske inte orkat med bröllopsnatten
Barnvakten var världens bästa ide liksom vår dans som gjorde total succe, alla väntade sig en "tråkig" brudvals och så blev det show istället!
frussan: Tack! Det var verkligen en helt fantastisk vecka. Ni har något att längta efter!
Gotland: Hoppas ni får en bra resa tillbaka och vi längtar efter att få höra om ert bröllop!
vinterbrud-08: Såklart vill vi höra mer om ert bröllop med. Är jättenyfiken på hur ni andra har haft det på er stora dag.
Idag fick vi hem namnändringen från skatteverket, känns lite overkligt att man nu har ett nytt namn. Ska fixa nytt körkort, pass, kreditkort etc. Så det finns ju en del att puyssla med även efteråt medan man väntar på fotografens bilder
gaah...jag är så less på att denna sida strejkar med jämna mellanrum, blir dessutom bara värre!!!
skriver om mitt låånga meddelade....
Grattis alla nygifta!! låter som ni har haft det underbart.
själv blev jag rejält hippad i lördags...påhoppad kl 11.00 och vi höll på till 05.00...klev upp 09 igen,var inge kul att åka bil upp till umeå igår kan jag lova...nästan så jag fortfarande är bakis
fick vara på relax och bada på fm och sen hamnade jag på isen mitt under en hockeymatch. märkte inte att jag var där då de hade på mig ögonbindel och hörlurar...fick skjuta på mål inför 1000 pers. sen spelade jag in en egen singel i en studio. "calle tycker om mig" det lät fruktansvärt...och tjejerna som ordnade allt körade till. ska säljas på bröllopsdagen hahaha
sen blev det middagsmys på restaurang och efterföljande krogbesök. förkortade historien lite nu för jag orkar inte skriva om hela igen.
hade iaf en underbart rolig dag. vilka vänner man har!
Grattis alla nygifta och vilken underbar dag du verakr ha haft Qozze!!!
NU är det mindre än två veckor kvar tills jag gifter mig och självklart är jag nervös, hur är det för er andra tjejer som har sitt kvar? Har en del kvar att fixa... klänning ska sys upp och sys in lite men det blir under sista veckan.
Hur klarade ni som redan är "klara" att hantera nerverna på bröllopsdagen? Jag är lite nervös och har lite för mycket kontrollbehovskänningar.....
Vi har 18 dagar kvar...min klänning är inte heller klar, den ska fållas och broderas färdigt. ska vika och stämpla alla festprogram nu sen fixar jag innehållet senare när jag har tid. ska spåna lite på bordsplacering och gäst presentation senare ikväll, det är nästan det svåraste. ska hämta ringen nästa vecka, samt lämna in våra förlovningsringar för putsning.
Har möte med präst, kantor och fotograf inplanerat den 17 och 18 februari. Efter det ska jag ägna de sista dagarna till att piffa upp festlokalen, duka och göra blomarrangemangen.
men jag går med den ständigt återkommande tanken-har vi glömt något??
Här kommer utan tvekan Bt´s längsta inlägg
Var ska man börja? Vi åkte ju ner på onsdagkvällen och kom in på hotellrummet vid halv ett tiden på natten. Där hade mamma och pappa ställt in frukt, tulpaner och receptionen hade skrivit en lapp om att smöret stod i kylen? vi fattade inget när det faktiskt stod smör i kylskåpet. Det visade sig senare att mamma hade lämnat en påse i receptionen med instruktioner om det skulle ställas upp på rummet. Vi undrar lite över vad de trodde att vi skulle ha smöret till? Det roliga är att vi glömde ta med det när vi checkade ut?
Torsdagen och fredagen skulle vi bara duka fixa med festhäftet och mysa, visst säkert. Festhäftet visade sig bli en mardröm. Vi hade gjort finslipningen på båten och var så nöjda. Vi har kört alla hundra gästernas bilder med kändis look a like och fått matchningar. Skrivit ihop text om gästen blandat med kändisen. Hur kul som helst. Allt som allt har det tagit cirka 60 timmar att redigera. Åkte till ett tryckeri som inte hade powerpoint 2007?så vi måste omvandla till ett äldre powerpoint program vilket resulterade att all text och bilder flyttade på sig. Under två hysteriska timmar med en dator från 1839 som rörde sig med en snigelhastighet försökte vi korrigera ett arbete som vi lagt ner så många timmar på. AHHHH!
Nåja, till slut fick det duga och de skulle ha det klart till 17.Snabbt åka till lokalen och sätta mamma och en kompis i tillverkning av omslagen till festhäfte och jag åkte till frisören för att klippa, slinga och prata frisyr. Besöket tog lite mer än två timmar och då var det dags att åka till tryckeriet igen? De hade skurit programmet för snävt och den övre delen var inte med. Alla rubriker var kapade i mitten?AHHH igen. Ingen tid att göra något nytt åkte vi till festlokalen för att placera ut våra runda bord och duka.
De runda borden var inga bord utan skivor som man skulle fästa i ett bord och eftersom jag tror att hotellet inte ville att vi skulle skruva i skruvar i deras bord var vi tvungna att hitta två reglar som stödben till alla tio borden. Alla snickeributiker stängde 18 och därför fick det vänta till fredagen. Lite trötta på att vi inte kunde göra mer den dagen gick vi till rummet, övade dansen och kröp ner i jacuzzin och drack champange
Fredag: Full fart nu ska här dukas, arrangeras med blommor, köpa blommor till buketten, göras program, sy upp klänningen mm Funkade helt ok men vi insåg att det blir tajt med tiden. Fotografen skulle träffa oss fem och minglet började sex. Alla gäster började droppa in och tiden rann iväg. Hade vi inte haft hjälp av mamma och vår kompis hade vi aldrig hunnit.
Kvällen blev en succé! Så kul att träffa alla och surra. Min bror hade utan vår vetskap fixat tre killar som klätt ut sig till mexikanare. De kom in i lokalen, pratade högt med ngt som skulle vara mexikansk brytning och drog till sig uppmärksamheten. De hade gjort en ?föreställning? i tre akter där de plockade skådespelarna från alla gäster. Gästerna fick agera bardisk, flaskor, svängdörrar osv. Skurken fick spelas av en gäst och hjälten av min man. De berättade handlingen och vi fick agera. Hur kul som helst, alla skrattade så vi grät. På slutet var jag hjältinnan och vi fick varandra och som grand finale fick vi sjunga crazy in love på karaoke
Så bra för alla gäster att skratta tillsammans, binder ihop främlingar bra.
Efter det gick i upp och finslipade på bordplaceringen. Kröp till sängs vid halv ett tiden.
Så var det dagen D! Äntligen! Vaknade halv sju, pigg som få och väckte mannen sju. Upp och käkade frukost, mysigt att surra med några morgonpigga gäster. Sen in på rummet, en kompis fixade naglarna och iväg till frissan. Där fick jag skumpa och hon gjorde en så fin frisyr. Fotografen, som även fotat hela fredagskvällen, kom vi 11. När min kompis och mamma blev fixad i håret sminkade jag mig och efter det på med klänningen.
Jisses så vacker jag kände mig, som en riktig isprinsessa.
Vi gick ut och mötte min man (gillar att säga min man) och började gråta, båda två. Sen skulle vi in i bilen för att åka iväg och fotas. Jag fastnade med tiaran i taket så alla spröt la sig ner?gud vad vi skratttade! Det gick ganska lätt att fixa
Ute var det storm och det var helt galet att åka till havet i dessa vackra kläder, sminkning, frisyr och fotas. Vi kunde bara skratta, åh, vad roligt vi hade. Tror det kan bli galet vackra bilder med vågor och vind. Solen sken! Vi åkte också till ruinen och fotades på taket. Där blåste det så mycket att buketten fick stanna nere, den hade blåst bort.
Efter fotopasset åkte vi till festlokalen och övade för första gången på lyftet med killarna. Då var klockan halv fyra. Lyftet gick strålande och efter övningen mös vi en halvtimme innan vi gick till ruinen.
Kan inte med ord beskriva hur stämningsfullt det var i ruinen med alla oljelampor, facklor och marschaller. Det hade nu blåst upp ännu mer och det var på håret att alla facklor kunde brinna. Många gäster har efteråt berättat att de började gråta när de kom in i ruinen. Det spelades stämningsfull musik och det var magiskt.
När vi skulle gå in till vigseln, här kommer något så korkat så ni kan inte tro att det är sant, så hittade inte ljudkillen vår låt. Only time med Enya! Den låg som nummer ett på cd-skiva, nummer tre var karaokeversionen av Come What may och den sista The first, the last, my everything. Så vi fick gå in till någon låt som jag inte ens vet idag vad det var. Gästerna märkte så klart inget men vi var lite fundersamma?Väl nere var det bara underbart! Jag grät under hela dikten och Come what may-sången. Efter det precis när vi skulle säga våra löften sätter ljudkillen på de första takterna på The first? jag hojtar ?Nej så kul ska vi inte ha än! Vänder mig mot min man och han börjar säga sina egna löften och börjar störtgråta vilket gjorde att jag blev så rörd att jag när det blev min tur höll på att sätta på hans ring på fel hand? Till slut när vi skulle gå ut satte aldrig ljudkillen på musiken så jag hojtade ?Music majstro! Så fick vi börja gå, alla kastade ris förutom ett litet syskonbarn som kastade hela rispåsen eftersom han inte förstod att det var innehållet som skulle kastas. Den hamnade mitt i min panna och alla tokskrattade. Vilken vigselcermoni! Det blev inte som vi hade tänkt oss men så mycket mer känslor, skratt och spontanitet. Alla har sagt att det är den mest stämningsfulla och magiska vigsel de sett.
Festen var outstanding och det flöt på hur bra som helst med buffen. Festhäftet blev en succé och maten var suverän och många härliga tal. Vår dans blev en jublande succé och efter det var det dans till sju minuter över fyra på morgonen. DJ killarna skulle sluta vid två men fortsatte, de hade aldrig spelat på en fest där det var så mycket dans. Helt otroligt drag och så roligt!
Vi kom i säng 5.40 och upp klockan nio på morgonen för att äta frukost med alla gästerna innan de skulle åka hem. Söndagen och måndagen gick sen åt att bearbeta alla intryck, plocka med alla saker och mysa. Går fortfarande omkring med ett stort leende och det är så kul att träffa alla gäster som fortfarande är helt lyriska. Längtar efter bilderna!
Till er som inte har gifter er än? Njut, det är utan tvekan det häftigaste vi gjort tillsammans och jag har aldrig känt mig vackrare. Det fullkomligt strålar om en och min man var helt underbar.
Grattis gotland...låter fantastiskt kul. själv har vi 17 dagar kvar. Allt har gått snett och rättat till sig så nu ska nog allt vara lugnt! *peppar-peppar* jag längtar så mycket och nu är det så mysigt med allt småfix. Börjar fundera vad man ska göra när allt är klart...det är ju ett heltidsjobb det här. kommer nog kännas underbart men ändå tomt på något vis. tror man kommer sakna all stress och allt planerande
Väntar oxå på bilder-fast från möhippan...haha. Har sett en, den ligger på hockeyklubbens suppotersida finns i mitt galleri nu...
*alla gifta säg till när ni har bilder ute, är så nyfiken*