• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • jennysnartfru

akvavit
    tycker inte du att det är lite svårt att andas i korsett? jag funderar fram och tillbaka på om jag ska det eller inte. Tycker verkligen alla såna där plagg är så obekväma.

• Akvavit

jennysnartfru,
    Det beror väl på kanske hur hårt man snör den. Tänker mig att man kan lossa lite på den till middagen, men när jag provade en härom dagen kändes det inte så illa.
    Dessutom rekommenderar korsettmakaren att man "går in den" innan så att man formar den efter sin egen kropp och mjukar upp den lite, kanske 3 gånger, några timmar varje gång.

Den jag provade satt som gjuten, klart man inte direkt blir smidig i överkroppen, men jag tror inte det kommer vara några problem att vare sig äta eller dansa i den. Fast det är ju vad jag tror nu
    Och hållningen och formen blir ju fantastisk! Den tog 7 cm i midjan, och då var den en storlek för stor....

• Akvavit

Däremot när jag provat såna där små spets"korsetter" som man kan köpa i vanliga underklädesbutiker så slutar de ofta vid naveln, och det är inte bekvämt. De sitter åt ovanför, men sen trycker de bara ut allt under kanten istället...

• pannkaka

trevlig helg allihopa...nu åker jag först till hudiksvall och syr klart klänningen *spännande* och sen till sthlm på fredag för provuppsättningen och inköp av löshår...(min frisör bor där)
    sen gissar jag på möhippa på lördag -vi får väl se!

Bilder kommer nog efter helgen, vill ha feedback om klänningen...och håret är inte helt nöjd med pärlbroderierna på klänningsöverdelen...men än så länge har jag bara sett bilder på mobilen så det kanske är annorlunda IRL. Vill inte gärna be mamma sprätta upp allt igen heller även om hon skule göra det utan gnäll om jag bad om det...men hon har redan gjort om det tre ggr...stackare
    Ha det bäst!

• Strawberryhoney

Om 1 vecka skall vi träffa prästen och gå i kyrkan osv. *längtar*

• Akvavit

pannkaka,
    Spännande med klänningen!! Vi ser fram emot bilderna sen så ska vi tala om för hur vacker den är

Strawberryhoney,
    Kul att träffa prästen...det ska vi också göra nästa vecka, på tisdagen! Sen kan man göra vigselprogrammen...

• jennysnartfru

Vi övade i kyrka igår. Gick jättebra. Nervös som darrande katt igår. Man börjar förstå att det verkligen ska ske. Det ska iofs bli hemskt kul.
    Min tärna blev oxå lite nervös. Skönt att vår präst är så lugn och stabil.
    Det kommer gå jättebra sa hon hela tiden.
    Nu har vi beställt vigselprogram, menykort och placeringskort. Hoppas de kommer fort, kan tänka mig början på nästa vecka.
    Vi övar för fullt på brudvalsen..
    Har shoppat rispåsar och en röd gästbok.

• Strawberryhoney
    Akvavit skrev 2008-01-31 08:55:04 följande:
    pannkaka,Spännande med klänningen!! Vi ser fram emot bilderna sen så ska vi tala om för hur vacker den är Strawberryhoney,Kul att träffa prästen...det ska vi också göra nästa vecka, på tisdagen! Sen kan man göra vigselprogrammen...
    ja jag ser också framemot att få skriva dem,programmen.
  • jennysnartfru

Den caketoppern var verkligen jättefin, ser inte som alla andras. Skulle oxå velat ha men det passar inte så bra på vår tårta. Vi kommer ha våra initialer i choklad i ett chokladhjärta.

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3