• Sarah81

Januari februaritråden 08 del 3

Eftersom vår tråd gick i graven i natt tar jag mig friheten och startar en fortsättningstråd.

Visst inser ni tjejer att det här är sista tråden nu innan vi alla är gifta, tänk vad fort det går när man har roligtGlad

• Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3
  • EdLi

Hämtat min klänning efter ändringarna nu, och den satt perfekt, så jag har varit orolig i onödan. Nu är bara frågan hur man skall lyckas hålla släpet slätt tills på lördag...?
    I morgon hoppas jag att de nya patronerna till skrivaren kommer så vi kan skriva ut vigsel- och festprogram.

• Strawberryhoney

Jag kommer att skriva våra vigselprogram den 7 februari efter vi träffat prästen så då kan jag skriva allt som det skall vara.

• EdLi

Hade gjort programmet innan och tog med till prästen så hon kunde godkänna.
    Svårt att veta hur många vigselprogram som behövs, har 60 gäster så jag skulle tro att 80 st räcker i a f.

Strawberryhoney skrev 2008-01-28 18:15:22 följande:
    Jag kommer att skriva våra vigselprogram den 7 februari efter vi träffat prästen så då kan jag skriva allt som det skall vara.
  • jennysnartfru

Kommer ni ha menykort?
    Vi har ju inget festprogram så vi tänkte ha menykort istället, skriver ni vilka viner som är till oxå?

• pannkaka

vi kommer ha både festprogram och menykort...kommer eventuellt ha ett menykort per bord eller lägga in det i festprogrammet...har inte bestämt än. Men vinerna kommer stå med i menyn iallafall, även om folk kommer se på etiketten på flaskorna. har inte avancerat mig med att gör egna sådana.
    Räcker med att jag måste rengöra 20 tomma flaskor och ha vatten i dem och ställa på borden...kommer göra egna etiketter till dem istället...
    (Festlokalen vi hyr har inga karaffer)

• EdLi

Vi har meny med viner i festprogrammet, skrivaren jobbar för fullt nu...

• Gotland08

Har jobbat med festprogrammet i två dar och sammanlagt 20 timmar, sent på kvällarna blir det men jisses så bra det blir. Vi har foton på alla (utom fyra som aldrig får tummen ur och skickar) och kör bilden mot look like kändis. Personen blir alltså matchad med en kändis, så roligt. Lättare att skriva om gästerna också då vi bakar in fakta om kändisen och det blir en blanding av sanning från kändis och personen. Därför har vi George Clooney, Greta Garbo, Bruce Willis, Kate Winslet mm på vår fest. Ska fråga om lov att lägga in exempel efter bröllopet.

Ikväll åker vi till Gotland och Visby. Jippi!

• jennysnartfru

Känns som att det inte är så många kvar i vår kära tråd. Vill att det ska bli den 16e nu!!!!! Ska träffa prästen idag. Ska öva på att gå rakt fram i kyrkan, haha. Tärna och bestman ska få bekanta sig med kyrkan och prästen.
    Köpt organzapåsar till riset. Gästbok är köpt. Ikväll trycker jag på sänd knappen för våra vigselprogram, menykort och placeringskort. Sen är det bannemej inte mycket kvar.
    Vi övar på valsen varje kväll nästan, valsen sitter som ljutet. Foxtroten börjar bli bra. Har mer eller mindre gått in mina skor oxå.

Gotland ha det så himla bra nu och berätta gärna sen hur det gick.

• Strawberryhoney

Nej jag är kvar också iallafall till den 16.onde. Det är tråkigt att alla försvinner och inte fortsätter glittra vidare i "Vi som gifte oss jan-feb-08.a" typ

• Akvavit

Ja, det börjar glesna i leden.
    Men det börjar verkligen närma sig för oss alla nu...
    Vi håller på med gästbeskrivningarna nu, och på fredag ska jag ner till Stockholm och prova min klänning för att eventuella ändringar ska hinna sys. Det känns jättespännande, jag har inte sett den sen i augusti!

Sambon är redan nere i stockholm pga jobbet, så vi kommer vara kvar där till lördag, och då ska m2b svensexas! Sen har jag en gissning om att även jag kommer bli hippad, jag tror att de passar på eftersom även jag kommer vara i Sthlm... Vi får väl se! Tärnan försökte nämligen övertala mig till skvaller och vinkväll på lördagen eftersom vi båda kommer vara svensexe-änkor, så antingen blir det väl det, eller så bli jag också hippad!

Vad mer? Menyn kommer vi skriva på första sidan i festprogrammet och där kommer även vinerna stå.

Håller även på att jaga korsett, en riktig sån med stålskenor att ha under klänningen. Måste ju ha den på fredag...men jag har verkligen fått superbra och snabb hjälp av två ställen som skickat modeller som jag får prova gratis och betala sen när jag bestämt mig. Man känner sig verkligen jättesnygg med korsett!

Svar på tråden Januari februaritråden 08 del 3