September 2008, del 2
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Haha...aprilskämt, det var bra!
De flesta av vår bekantskapskrets vet om att vi skall gifta oss så det är ingen hemlighet. Då kan man ju faktiskt vänta.
Risken är väl att folk inte svarar i tid.
Vi kommer skicka ut i slutet av februari-början av mars. Kanske är det för tidigt. Men vi tänker att om de får inbjudningarna i tid så hinner de inte boka in något annat som de kanske lika gärna kan göra någon annan gång.
T.ex. kompisar som reser mycket. De kanske jättegärna vill åka till Thailand (eller något sådant) men för allt ivärlden inte heller vill missa bröllopet. får de då veta i tid kan de ju själva styra.
Var ute för liknande i helgen. En kompis som försökte pressa mig på datumet. Sedan berättade hon glatt om en kusin som skall gifta sig 6 september. Förtvivlat erkände jag att det var då vi också skall gifta oss. Hon blev så besviken. Sa att hon hellre vill komma till mig men nog måste gå på kusinen. Hon sa "oh om jag vetat innan hade jag ju kunnat sagt att jag redan lovat att gå på ett annat bröllop."
Då kom den nojjiga delen av mig fram: Shit dags att få ut inbjudningarna snart!!!
Ja, har man ett populärt datum så är det bra att vara ute i god tid! Men vi meddelade alla de viktigaste gästerna så fort som möjligt om datumet, just för att undvika dubbelbokningar, sen kommer inbjudningarna senare, mer som en information. Vi kommer att bjuda ganska få gäster, så vi vill verkligen att alla kan komma! Men trots att jag berättade för min bästa vän nästan ett år innan, så hade hon en annan kompis som redan bjudit henne till samma datum! Men hon kommer på mitt i alla fall, jag är så glad!
Jag hade nog tänkt slänga iväg mina inbjudningar först i maj men jag har inte kunnat låta bli att skvallra till de flesta så det blir nog bra
vi skickar nog iväg våra i februari tror jag
Nee inte så att jag kan lägga ut den, men jag ska försöka fixa det. Japp vi bor i gävle :)
Snart fru Wennerström skrev 2007-12-15 13:12:49 följande:
oki ... trevligt!
Vi har inte tagit tag i inbjudningarna än, ska göra det efter jul någon gång. Helst vill man ju skicka ut dem jättefort, men skickar man dem för tidigt kanske det blir lite konstigt. tror att vi skickar dem i april, men de flesta känner nog till datumet redan innan dess.
Däremot har vi fixat våra kläder! Har precis varit i Thailand och lät sy upp våra kläder där. Hade inte tänkte på det innan vi reste, men det var ju lika bra att passa på, så himla billigt och kul att få en klänning som är specialsydd. Eftersom jag vill ha en enkel, kort klänning så var det inte problem att få ner den i resväskan...värre var det med sambons kostym, men det gick det med. Känns väldigt skönt att ha klarat av klänningsbiten, har haft svårt att hitta snygga klänningar (i mitt tycke alltså) i butiker här hemma.
nu blir jag nyfiken .. du har inegn bild på kläderna?
..
Vi tog faktiskt några bilder hos skräddaren, ska se om någon duger till att lägga ut.