• Snart fru Wennerström

September 2008, del 2

Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!

• Svar på tråden September 2008, del 2
  • lanovia 08

Tjoho! japp tjejer nu har VÅRAT år börjat. Helt plötsligt kan man inte skjuta upp saker i planeringen med orden "men det är ju inte förrän nästa år..."

Vi lämnade ifrån oss inbjdningarna till min sambos faster och kusin förra veckan när vi träffade dem. Tror nästan jag skall satsa på att lämna över alla personligen.:-P Var så roligt att se deras miner. Fastern började t.o.m gråta av glädje.

Höstbrud 2008 jag är så nyfiken. Hur har det gått med all planering över julen. Har ni hittat lokal och allt ni skulle upp o titta på??

• kexxet

Jag ska oxå gifta mig den 6:e september =).. Hur långt har ni kommit i eran planering?

• Fröken förväntan

Välkommen hit "kexxet".

Jag gissar att jag är den som har planerat minst här Vi har bara bokat kyrka och lokal än så länge, men jag ska gifta mig på en liten ort och september är ju inte den mesta bröllops-högsäsongen så än så länge oroar jag mig inte Men nästa steg blir att musik och catering till festen, samt att hitta en bra fototgraf. Annars längtar jag mest efter att hinna gå och kolla på klänningar (svårt eftersom jag jobbar extra varenda lördag just nu)! Hur har ni andra det med planeringen?

• Fröken förväntan

Höstbrud: Är lite nyfiken bara, vilket konferenshotell är det ni funderar på? Undrar om det är ett jag känner till?

Höstbrud 2008 skrev 2007-12-22 21:00:44 följande:

Så nu är man äntligen uppe i Luleå Var dessutom idag och kollade på konferens-hotellet som vi kanske ska ha mottagningen på....Helt underbart!! Jag kunde verkligen se allting framför mig, dekorationer, middag, dansen, hur borden skulle stå, ja allt! Men nu sitter man här med en klump i magen...som inte kommer försvinna förrän den dagen vi får hem offerten... Sen får vi se om den försvinner av glädje eller om sorgen tar över... Håll tummarna för att det blir ett vettigt pris!Lanovia- När flyttar ni nu då?
  • Snart fru Wennerström

Hej och välkommen!
    hehe.. då gissar jag att vi e dom som hunnit längst .. *skrattar*.. vi har hunnit fixa allti utom boka lokal, vem som skall göra buketten och tårtan. annars har vi koll på det mesta, men självklart håller vi på å pysslar med småsaker som programmen och dekorationer till lokalen mm. Så HELT färdiga e vi inte.. sydda nyss min väska.. tycker de e sköönt att ha det mesta avklarat och pyssla med småprylarna, då jag stressar upp mig för ingenting!..

• strommis

Jag har inte gjort så mycket heller, bokat kyrkan
    Men sen så gör ju mmma håret och svägerskan blommorna.
    Funderar på att beställa klänning från kina. men förhoppningsvis så ska jag väl hinna minska lite i vikt, så klänning vill jag inte beställa ännu.

• lanovia 08

Vi har nog bokat nästan allt som behöver bokas nu...
    Men det är bara för att jag blir så nojjig. Kan tycka det är på tok för tidigt egentligen, men så tänker jag; om inte jag ringer och bokar detta nu så kommer någon ännu nojjigare brud ringa och boka och då står jag där med lång näsa sedan...

Näst på schemat står att fixa sångare till kyrkan och musik till festen. Sedan får vi väl göra klart resten av inbjudningarna också. skall bli så skönt att få ut dem så man kan börja prata ordentligt med sina kompisar igen. Nu får man ju bita sig i tungan i var o varannan mening.

• Höstbrud 2008

lanovia 08: det har gått ganska bra, kom precis tillbaks från "tårtmöte" så nu har vi beställt tårta! Och det var inte farligt dyrt heller
    Fotograf är klar. Frisör har jag bestämt mig för, efter mycket efterforskande men jag måste vänta till mars-april innan jag får boka pga av deras semesterplanerande.
    Blommor är klara. Vi väntar dock på offerten från konferenshotellet bara, vi har fått pris på dryck och mat ink. vickning men inte fått svar på om det tillkommer ngt för personal och själva lokalen om ni förstår vad jag menar...så; För att gardera oss har vi varit och tittat på Rutviks Bygdegård...

Fröken förväntan. Det är Örnviks konferenshotell, ca 5 km från Gammelstad.

Långt inlägg men det är mycket att redogöra för *phu*

• kexxet

TACKAR =).. OJJ, va långt alla verkar ha kommit, jag blir lite stressad nu =)..Vi har bokat lokal, Kyrka, Frisör och förmoligen fotograf..Håller på å kollar på inbjudningskort, men det är så svårt, hittar inte riktigt dom jag vill ha =(..

• lanovia 08

´Men då har ni väl kommit en bit kexxet. Ingen anledning till panik, 8 mån kvar. Vi har inte gjort så mycket mer än er i alla fall, om det är till någon tröst.

Svar på tråden September 2008, del 2