September 2008, del 2
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Entonces podemos escribir en español
Herregud, man blir ju nätan stressad. Vad långt ni har kommit... Smak på tårtor och festhäften.
Hos oss har bröllopet lags på is lite. Har blivit så mycket med det ev radhusköpet att vi inte orkat med att tänka på bröllopet också.
Ja just det! hur går det med det? har ni lagt bud? Spännande!
Vi har också paus då vi inte kan göra så mycket mer just nu men vi ska fira jul i Luleå så då är det meningen att vi ska smaka tårtor, v'lja frisör/sminkös, florist och dessutom träffa prästerna....kommer bli en ovanligt stressig jul *phu*
Ojoj, ni kommer få en hektisk jul. Men lär nog bli roligt.
Något bud beöver vi inte lägga eftersom det säljs privat utan mäklare. Alltså är det bara upp till oss att bestämma oss, och det har vi gjort nu. Så nu är det bara att se om vi får lån.
Oj! Vad kul! Håller tummarna
oj bröllopstårta... det har jag inte tänkt på än... kanske borde börja fundera på det. jag har liksom lagt det mesta på is för vi har det mesta fixat, men nu när jag ser allt prat om bröllopstårtor...:)
Hur går det för er med bröllopsplanerandet? Har alla lagt det på is inför jul?
Jag ringde och bokade tid hos frisören igår. Tyckte bara att det var löjligt att vänta till efter nyår och därmed riskera att någon annan hann boka upp henne.
Sedan har vi bestämt oss för att försöka färdigställa våra inbjudningskort snart. Blir det radhus så kommer det bli flytt typ samtidigt som vi vill skicka ut korten. Då kan det ju vara skönt om de ligger färdiga och bara att skicka iväg.
Vad gäller radhus så är det nu bara en besiktning och kontrakskrivning som står emellan. Shit pommesfrites!
fick höra av några kompisar igår att nu har ni Vovve, Villa, Volvo (ialla fall en bil om inte volvo), snart Vigsel... då är det bara lille Ville som saknas. Att dem orkar.
Gjorde den sista finputsningen på inbjudningarna och vi är väldigt nöjda. :)
trevligt!.. du har ingen bild ?.. ni bog också i Gävle va?
Det här har säkert varit uppe tidigare, men när skall ni skicka ut inbjudan??
Jag funderar på mars. Är det för tidigt?
Ja det är en bra fråga...och beror nog på flera omständgiheter... T ex. ; Flera av våra vänner är studenter och hälften av de inbjudna är från södra Sverige. Vilket innebär att de måste planera in så de kan spara eftersom det kostar minst 1800:-/person tur och retur... sedan tillkommer boende osv.
Tror vi kom överens om att skicka ut mellan 15 april och 1:a maj och med osa 1 augusti.
Men mars är nog inte tidigt, har för mig att det var ngn som skulle skicka ut nu ihop med julkort, en annan som tyckte att det var en kul idé att skicka ut så att folk fick den 1 april så att de inbjudna skulle tveka om det vrkligen var sant eller april-skämt...