September 2008, del 2
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
lanovia 08: 800-1000kr för hår o make ett kanonpris!! se bara till att du känner förtroende för personen, kanske provmake?vi har inte kommit så långt i planeringen, just nu planerar jag min m2bs överaskningsfest då han fyller 30 snarto sen ska vi åka på semester hela januari o så e det jul...mycket bollar i luften men det gillar jag =)
min blivande ska bara ha sin förlovningsring men kankse med en ny inskription
natti på er, söta bröllopsdrömmar!
Har folk börjat tänka på vart de skall åka på bröllopsresa någonstans ännu? :)
Liini86, vi kommer förmodligen åka till Tunisien. Vi hade bestämt oss för att åka dit nästa höst innan vi bestämde oss för att gifta oss då. Tyckte det var smart att kombinera bröllopet med redan planerad resa.
Jag fick en välidgt bra känsla av frisören hon lät så intresserad och engagerad. Sa många gånger att det här är ju en utav ens viktigaste dagar i livet, då borde hon ju också leva upp efter det och göra sitt arbete bra...
Snart fru Wennerström, jag skulle också få träffa min frisör innan för att gå genom frisyr och smink. Känns som något man vill göra så man vet hur det skall vara när dan väl är där.
Verkar som vi båda fått ett bra pris som vi kan vara nöjda med.
Appropå det, drömde inatt att det var bröllopsdagen. Och tre timmar innan bröllopet insåg jag att jag glömt boka frisör!!! GAaah!!! Men det löste sig på något vänster. Må detta inte hända i verkligenheten.
Nu har vi förresten också bokat cateringkille. Han verkade väldigt bra och duktig. Har varit en givande bröllopsplaneringshelg! =)
arrrrgh....missade juh...och letade men hittade inget....inte förrän jag lagt upp en ny tråd haha typiskt!
men nu har jag iaf hittat rätt....ingen som har ngn aning om hur man tar bort en tråd??
Hej hopp,
Nu har jag också hittat hit. Så dumt att den gamla tråden stängdes.
I helgen så var jag och min m2b och tittade på festlokalen...det blev lite förvirrat för vi blev visade två olika olika festlokaler i samma hus eftersom båda lokalerna var lediga den 6/9...så helt plötsligt visste vi inte vilken av lokalerna som var bäst...den ena var mer mysig men väldigt svår att göra en bra dukning i. Så efter ett par dagars huvudbry så återgick till att hålla kvar vid lokalen som vi först bokade. Den är stor och pampig men jag tror man kan göra den mysig med detaljer. Sen kollade vi också vad håruppsättning och make-up skulle kosta och det kommer att landa på ca 3000 kronor...så ni brudar som fått ett pris på runt 1000kr, var superglada!!
Vi träffade också företaget som ev ska fixa catering och dyl...de kändes toppenbra. Men just nu bävar jag lite för mailet som de skulle skicka i slutet på veckan men ett konkret prisförslag. Jag vill verkligen inte att det ska vara ett sådant högt pris som jag innerst inne nog tror att det kommer att handla om. Jag vet av andra att dem inte är särskilt billiga. Förutom en massa bröllopsfixande så träffade vi också en massa kompisar. Är alla era vänner glada åt era bröllopsplaner? Jag har en tjejkompis som inte alls är glad åt att vi har förlovat oss och ska gifta oss. Jag blir så ledsen varje gång vi träffas och hon öppet visar att hon inte alls är glad för vår skull genom att säga någon sur kommentar. Hur har ni det?
lanovia 08..den drömmen har jag också haft. hahaha! Jag hade inte heller ngn frisör bokad utan sprang runt på bröllopsdagen och försökte hitta ngn som kunde fixa make-up och hår. Det är en läskig dröm!!!
Schükano - Usch va trist med din kompis. Antar att hon är avundsjuk. Tror de flesta är glada åt att vi skall gifta oss. I alla fall så visar de bara glada miner utåt .
schükano: vad tråkigt med din vän! Mina vänner är redan gifta de flesta och har barn, så de är ju glada för min skull, men vi är ju sist ut så det är rätt så uttröttat med bröllopsplaner, och de vill hellre prata barn, som inte jag vill... Men det är ju lätt att man vill låta sitt eget intresse vara det enda samtalsämnet!
Min syster däremot blev väldigt tyst i början när jag hade berättat, men jag pushade inte för jag förstår att hon kanske tyckte det var jobbigt, hon är fyra år äldre och har ett förhållande som knakar lite, så det var väl lite jobbigt att lillsyrran skulle gifta sig. Men nu har hon kommit över chocken och är mitt bästa stöd i planeringen!
Antingen får du ge din kompis lite tid, eller så får du säga till!
Lycka till!
Tack Ankan80 och ickaflicka! Ja jag vet att hon nog är avundsjuk men jag blir ändå så ledsen när hon bara säger saker för att såra mig. När vi berättade att vi hade förlovat oss och skulle gifta oss sa hon att hon var jättebesviken över våra planer och att min förlovningsring inte var snygg utan "gedigen". Det syntes att jag var ringmärkt. Och det var väl det som var mitt syfte!
Hmm det var väl kanske inte därför som vi förlovade oss. Sen trodde jag att nyheten lagt sig men när vi träffades nu i helgen så frågade hon om jag var gravid för jag hade blivit så fet. Det sårade fast jag vet att jag inte är fet. Sen när min andra kompis började prata om hur kul det skulle bli med en möhippa så säger min kompis (hon som inte gillar våra bröllopsplaner) att möhippan ska hon nog inte vara med på. Jag vet att jag inte ska bry mig men det är svårt....
Oj, måste fälla upp hakan igen. Gapar av förvåning.
Kan man verligen säga så till en vän? Usch!