• Snart fru Wennerström

September 2008, del 2

Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!

• Svar på tråden September 2008, del 2
  • girlfriend

shukano- låter som en mycket knepig kompis, skulle kanske inte kalla henne kompis- med vänner som det vem behöver fiender? eller va e det man säger =) hoppas hon kommer på bättre tankar! dom flesta e glada vad jag vet, när min m2b friade så va det världens största grej för oss, o det ska ju vara en stor grej men en del tyckte att det va naturligt för vi varit tilsammans så länge så dom hörde inte av sig o gratulerade ens, man kankse e för mycket uppe i sina egna bröllopstankar ?

• girlfriend

har föresten oxå haft drömmar ha ha, dock hade jag ingen klänning, en annan dröm skulle jag gifta mig med en tjej o det va helt naturligt o inget konstigt tills jag i drömmen insåg att jag o min blivande man då inte skule bo ihop längre(eftersom jag skulle gifta mig med en tjej) o blev då jätteledsen o vaknade med sådan olustig känsla som satt i flera timmar, mycket tokigt =)

• Ickaflicka

girlfriend: det där känner jag igen, alla tyckte att "det var väl på tiden!" men de är ju inte mindre glada för vår skull för det!

schükano: när du beskriver vad din vän sagt så låter det hemskt! (min syster blev ju som sagt bara tyst, tills hon smält det hela!) Har man inget snällt att säga ska man vara tyst! gnälla på din ring, pah! konfrontationer är aldrig roliga, men jag tycker att du ska säga till om det kommer fler sådana kommentarer!

• Liini86

Vi har bara berättat för närmaste familjen ännu, inga vänner vet om ännu. Vi kommer skicka ut inbjudningarna ganska tidigt, ca 6 månader innan då vi inbjuder folk från andra länder också som vi träffat genom jobbet när vi bodde utomlands..

Min m2b är lite rädd att hans vänner skall hinna planera för mkt till hans svensexa om vi berättar för tidigt.. Dom är ett stort gäng och brukar ha väldigt stora svensexor :)

• Fröken förväntan

Jag kan bara hålla med. Det låter som om din vän är avundsjuk på dig/er och att problemet ligger i någon osäkerhet hos henne. Jag förstår att du blir jätteledsen, det skulle jag också bli. Förhoppningsvis vänder det med tiden. Och försök tänk på att du bara kan skapa din lycka och hon sin... och du ska gifta dig i september och bli lyckligast i hela världen! Men jag vet att det inte är så lätt att skaka av sig. Lycka till och hoppas att hon vänder.

• lanovia 08

Vad tråkigt med en vän (?) som är så taskig och inte kan visa minsta glädje över det stora som händer i ditt liv. Ok att hon inte behöver lägga hela sitt liv i det men glad och intresserad kan man väl i alla fall vänta sig.
    Hon låter ju helt klart avundsjuk. Lite nyfiket måste jag fråga hur hennes eget liv ser ut, singel eller pojkvän? Hon låter ju som en singel som tycker det är jobbigt att kompisen skall gå vidare i livet. "Binda" upp sig ännu mer liksom.

Du får väl försöka prata med henne. Vilket inte är lätt för vissa saker tycker man inte att man skall behöva prata om när det är riktiga vänner. T.ex. sluta vara elak mot mig bara för att jag är lycklig och skall gifta mig.
    Hoppas verkligen att hon ändrar sig med tiden. Om inte, för att vara hård, jag skulle stryka en sådan vän från gästlistan. Är hon bara taskig när det handlar om förlovning och bröllop har hon ingen glädje av festen heller.

• lanovia 08

Usch för dessa hemska drömmar som sitter i när man vaknat. Jag hade en annan dröm där vi gifte oss. Men det blev liksom ett jättesimpelt och löjligt bröllop. Dan efter (i drömmen) satt jag bara och grät och hade jätte ångest över att jag hade gift mig med just honom, min älskling.
    Hur skumt som helst. För är det något jag vet så är det att det är honom jag vill dela resten av mitt liv med.
    Men jag gick runt med ångest halva dan efter.

• Ankan80

Hehe. Jag har också haft några bröllopsdrömmar.
    En har handlat om vigseln där jag haft en rosa axelbandslös klänning på mig som suttit alldeles för löst.
    En har handlat om festen, men den kommer jag inte riktigt ihåg.
    Det var i alla fall inte som jag hade tänkt mig

lanovia 08 skrev 2007-12-04 15:54:05 följande:

Usch för dessa hemska drömmar som sitter i när man vaknat. Jag hade en annan dröm där vi gifte oss. Men det blev liksom ett jättesimpelt och löjligt bröllop. Dan efter (i drömmen) satt jag bara och grät och hade jätte ångest över att jag hade gift mig med just honom, min älskling.Hur skumt som helst. För är det något jag vet så är det att det är honom jag vill dela resten av mitt liv med.Men jag gick runt med ångest halva dan efter.
  • Fröken förväntan

Ha, det där känner jag också igen. När vi berättade att vi förlovat oss så var det flera som sa "ja men har ni inte varit förlovade i flera år?"... nåja, vi hade ju varit tillsammans i sju år så man kan väl inte klaga på dem

girlfriend skrev 2007-12-04 14:46:45 följande:
    ...dom flesta e glada vad jag vet, när min m2b friade så va det världens största grej för oss, o det ska ju vara en stor grej men en del tyckte att det va naturligt för vi varit tilsammans så länge så dom hörde inte av sig o gratulerade ens, man kankse e för mycket uppe i sina egna bröllopstankar ?
  • Snart fru Wennerström

fniss.. inte bara jag som haft drömmat tydligen, men det hör väl till antar jag

nu ni 6:e september tjejjer är det snart bara NIO månader kvar...-) hihi.. nästan som att vänta barn ..

Svar på tråden September 2008, del 2