• Snart fru Wennerström

September 2008, del 2

Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!

• Svar på tråden September 2008, del 2
  • Ankan80

Nu när jag beställt min klänning så börjar man snegla på andra saker.
    Dels brudtärneklänningar, dels kläder till mannen.
    Skall gå på två andra bröllop nästa år så då måste man ju ha något snyggt på sig. Dessutom med 2 veckor mellan. Kan man ju inte ha samma .

Hur många tärnor skall ni ha om ni skall ha några?
    Jag hade tänkt en, men nu har 2 andra anmält sitt intresse. Så nu vet jag inte hur jag skall göra. Tycker 3 blir för mycket.
    Har inte utnämnt någon än, så då blir det nog ingen alls .

• Snart fru Wennerström

hihi.. ja det kan vara så, men din klänning var iaf super fin!!.. om det är den i galleriet ?

Ankan80 skrev 2007-12-19 11:46:04 följande:
    Nu när jag beställt min klänning så börjar man snegla på andra saker.Dels brudtärneklänningar, dels kläder till mannen. Skall gå på två andra bröllop nästa år så då måste man ju ha något snyggt på sig. Dessutom med 2 veckor mellan. Kan man ju inte ha samma .Hur många tärnor skall ni ha om ni skall ha några?Jag hade tänkt en, men nu har 2 andra anmält sitt intresse. Så nu vet jag inte hur jag skall göra. Tycker 3 blir för mycket.Har inte utnämnt någon än, så då blir det nog ingen alls .
  • Snart fru Wennerström

oj glömde skriva att vi ska ha två tärnor och en bestman

Ankan80 skrev 2007-12-19 11:46:04 följande:
    Nu när jag beställt min klänning så börjar man snegla på andra saker.Dels brudtärneklänningar, dels kläder till mannen. Skall gå på två andra bröllop nästa år så då måste man ju ha något snyggt på sig. Dessutom med 2 veckor mellan. Kan man ju inte ha samma .Hur många tärnor skall ni ha om ni skall ha några?Jag hade tänkt en, men nu har 2 andra anmält sitt intresse. Så nu vet jag inte hur jag skall göra. Tycker 3 blir för mycket.Har inte utnämnt någon än, så då blir det nog ingen alls .
  • Ankan80

Jepp, det är den fast jag har modifierat den lite. Måste ha axelband. Annars tror jag klänningen ramlar av .

Snart fru Wennerström skrev 2007-12-19 11:53:58 följande:

hihi.. ja det kan vara så, men din klänning var iaf super fin!!.. om det är den i galleriet?
  • Ankan80

Kollade in ett brudpar som gjorde dirty-dancing låten på september 2008`s blogg.
    Guud va bra. Har inte sett det innan. Det skulle man gjort, fast samtidigt känns det lite "gammalt"
    Finns det någon annan dans man kan göra? Eller kanske träna in en riktig dans till sin favvolåt.

• Snart fru Wennerström

*fniss*. ok, ja om du känner så är det nog säkrast .. den är fin vilketsom .. älskar spetsen!

ja den har jag sett, riktigt bra! men jag skulle nog aldrig våga det.. hehe

ja det skulle väl funka, ta ngn låt som betyder mycket för er

• aprilsolen

Vi ska inte ha något följe alls, varken näbbar, tärnor, marskalker eller bestman. Jag är så himla rädd att vigseln ska kännas som teater och för mig skulle den känslan förstärkas om vi har ett följe. Med det inte sagt att det inte kan vara jättefint med följen för andra, men vi vill hålla det så enkelt som möjligt. Fast det skulle ju vara rätt bra med en tärna som kunde avlasta en lite... som kompensation har jag utsett en av mina tjejkompisar till "brudklänningsgeneral", hi hi.

• lanovia 08

Vi skall ha tre i följet. Vi är så familjekära så vi valde tärna och bestman ihop, helt enkelt våra syskon. Hans syster blir min tärna och hans bestmen blir min bror och hans bror.
    För oss känns det bättre än att välja bästa vänner.

Vi tänkte också göra en dans istället för vals. Men inte dirty dancing, det är inte riktigt vår stil även om den är jättefin. Vi har valt ut en annan låt som vi tycker om sedan skall vi be någon som är bra på att dansa att korreografera en superenkelt dans till oss.
    vad skall ni andra göra. Vals, någon annan dans eller inget alls?

• Ankan80

Det finns en hel del klipp på youtube med danser. Vissa riktigt vågade men skitbra!

Kom på en "dans" som vi faktiskt kunde genomfört...

Man börjar med en vanlig dans, typ vals.
    Sen bryts det in med vår favoritlåt och till den kan man göra alla moves som finns i hela världen...nästan i alla fall.
    Vi snackar cykelpumpen, lådan, kasta fiskspö mfl mfl.
    Vi är typiska 90-talare och jag älskar när min sambo gör dessa för mig . Får finslipa min idé lite.

• Ankan80

Alltså vi är inte födda på 90-talet utan gillar eurodisco

Svar på tråden September 2008, del 2