September 2008, del 2
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!
"Fröken förväntan. Det är Örnviks konferenshotell, ca 5 km från Gammelstad."
Ah, då var det inte den jag kände till (en kompis bror har en herrgård i Gammelstad med konferens/restaurang, därför trodde jag att det kanske var den)
Vad har ni valt för färgtema?.. Vi ska gifta oss den 6:e september..Kan man kalla de höst, eller är det sensommar? =)
lanovia 08: jag känner likadant, vill helst lämna alla inbjudningar personligen!
Ja, ojojoj! Helt plötsligt är det 2008 och 9 månader och 1 dag kvar! Nu i januari måste vi hinna med allt vi sköt upp till efter jul; titta på klänning, ring, möte med festlokalens personal, boka vigselförrättare, kontakta alla de som ska få uppgifter under bröllopsdagen... puh!
Det som är klart är; tärna, bestman, toastmaster, lokal (viger oss även där) trubadurer, fotograf, hår och smink, brudgummens kläder... ja, det var nog det!
Bara att sätta igång! Roligt! Skönt att ha er alla som stöd, både ni som kommit längre i planeringen och ni som just börjat!
Ickaflicka, vill inte stressa dig men 8 månader och 1 dag är det väl ändå???
Ja jag skulle verkligen vilja se alla inbjudna när de får inbjudningarna men det är väl tidsmässigt rent omöjligt...
kexxet, färgtema har vi valt bort helt o hållet. Det mesta kommer väl kanske gå åt grönt, det är den färgen vi har på inbjudningarna. Men vi anser att vi vill ha de färgerna vi vill ha på alla olika saker. Alltså bara för att gröna inbjudningskort kommer vi inte tvinga tärnan att köpa ny klänning.
Vi har inte heller något färgtema, inbjudningarna lutar åt svart tryck på något lite pärlemoglansigt papper och övriga trycksaker får följa efter. Däremot vill jag ha en lite höstig bukett i mörkrött med lite orange i (som i mitt galleri) och sedan funderar jag på att dekorera bland annat med mossa, nypon och rosor (passar på logen där vi ska ha festen)... så då blir det väl vitt, svart, rött, orange och grönt då... låter som en salig blandning men jag tror det blir bra
Det blir nog jättebra! så länge färgerna inte skär sig ihop tycker jag man skall ha de färgerna man vill.
Förresten, 6 september brudar idag kan vi säga 8 mån!!! Det närmar sig
I dag ska vi o prata med resebyråer om var våran bröllopsresa kommer att bära av till... *ler* Det ska bli så kul ! :)
Gifter mig den 13 september, det blir ett höstbröllop med ca 40 gäster =)