• Snart fru Wennerström

September 2008, del 2

Den gamla tråden har stängts, så jag drar igång en ny genast!

• Svar på tråden September 2008, del 2
  • snart höstbrud

jag ska oxå gifta mig i september men har bara hunnit prata med prästen som ska viga oss men har klart det mesta i mitt huvud än så länge känner mig jätte stressad när jag ser hur långt ni har kommit

• Ankan80

Du behöver inte känna dig stressad. Är nog bara en massa ivriga brudar här inne bara

• aprilsolen

snart höstbrud skrev 2008-01-11 13:16:41 följande:

jag ska oxå gifta mig i september men har bara hunnit prata med prästen som ska viga oss men har klart det mesta i mitt huvud än så länge känner mig jätte stressad när jag ser hur långt ni har kommit
    Det är lätt att dras med och känna sig lite stressad, men tänk på att det är så himla olika förutsättningar beroende på var man bor och vilken typ av bröllop man ska ha. Vi ska hålla vårt bröllop i Skåne och på de flesta fronter är det lugnare där än här i sthlm där jag bor (hoppas jag...) men när det gällde festlokalen var det hetsigt - "två par står på kö till ert datum, så nu måste ni boka" ... då gäller det att bestämma sig.
  • matildaochniklas

Vi var och tittade på ringar idag :)
    Min m2b sa direkt när vi kom dit att han ville ha en slät ring i vitt guld, lite smalare än våra förlovningsringar. Lite paff jag blev att han var så bestämd och säker, men det är kul att han vet vad han vill. Själv tog jag med mig tre kataloger hem :) Det fanns så mkt fint!!

• lanovia 08

Oh, ringar, vad roligt. Alltid roligt när killen vet vad han vill. Men om han bestämt sig då kan du väl inte ha så mycket kvar att fundera på eller? Ni skall väl ha mer eller mindre lika ringa?

Våra förlovningsringar är lika fast olika breda, eftersom vi har väldigt olika fingrar. Detta har omgivningen haft väldigt svårt att förstå. Vi fick i början ständigt höra "men skall ni inte ha samma bredd"

• matildaochniklas

Våra förlovningsringar är helt lika, släta i rödguld, 5 mm tror jag. När han sa att han ville ha en vigselring i vitt guld så vill jag det också.. satt och funderade hela kvällen igår och nu har jag nog bestämt mig, det blir en 3 mm ring i vitt guld med 12 briljanter. Den som min m2b vill ha är en 4 mm slät ring i vitt guld. :)

• strommis

Ringar, vilken jungel :/ Vi funderar på att köpa nya förlovningsringar oxå, vi har ju haft dom i 5 år.

I fredags så fick vi brev från kyrkan, vi fick den prästen som vi hade önskat, jippi. det är en granne till m2b:s föräldrar.

• fyffy

Åh, jag är ¨så glad. Igår var jag i en brud-affär fr att bara titta och få inspiration. Det slutade med att jag beställde min drömklänning en NIXA 8521 (www.nixa.se den första klänningen av dem utan släp) Jag är så jätteglad och det känns underbart! Kändes som en riktig princessklänning för mig. Min sambo bokade också han kläder.. hittade jättefina :)

Nu gäller det bara att köpa ett snyggt band någonstans eftersom det som följer med till klänningen är vitt och inte rosa som det på bilden...

Sen köpte vi båda skor :) Är dessutom så himla nöjd med priserna i butiken vi besökte.. 3700 för klänningen, 1700 för att hyra frockcoat, 850 för mina skor och 590 för min blivandes lackskor...

• Snart fru Wennerström

jättefin klänning fyffy!!.. såg den häromdagen när en kompis till mig provade klänning, himla söt!.. det e tur att nixa har sånna bra priser

• matildaochniklas

fyffy, verkligen fin klänning!
    Jag är också glad nu, har justpratat med en jättebra kantor och han ska spela :) Vi får välja helt själva och han hjälper oss med arrangemang, känns så bra!
    Dessutom har jag fått klartecken från de som jag bett om att sjunga i kyrkan :)

Svar på tråden September 2008, del 2